Laadpaal Numobi - 50 Five - Vraagjes

Alles over de elektrische wagen
Plaats reactie
Tommie1
Master lid
Installatie Land: België

Laadpaal Numobi - 50 Five - Vraagjes

Bericht door Tommie1 »

Gisteren is mijn Alfen Pro Single geinstalleerd door 2 vriendelijke monteurs. Installatie is netjes gebeurd, en de kabels lopen net daar waar ik ze graag had. Daar geen klachten over. Maar over de rest zit ik nog met veel vragen.

Mijn laadpaal werd gezet in opdracht van Numobi (België) dat in opdracht van Arval werkt door de firma Circet, en nu staat er 50Five op het scherm. (Hoe veel bedrijven moeten nu commissie krijgen op deze paal en de stroom....)

Een laadkaart van Numobi had ik al, maar die wordt nog niet herkend, dat moet blijkbaar nog vrijgeschakeld worden.
Ik had al gevraagd om het vermogen te beperken tot 11kW, maar hoe de load balancing nu ingesteld is... dat kregen ze me niet uitgelegd.
De paal is verbonden met de P1 poort van mijn digitale meter, en er is geen tweede ethernet verbinding.

Wat ze me wel konden vertellen is dat het mogelijk is om deze paal "openbaar" te zetten zodat anderen met zo'n kaart ook kunnen laden bij mij. Vermits het een privé oprit is lijkt me dat niet handig (staat dan ook op charging maps etc..), maar wel zou ik graag een kaartje vast krijgen waarmee ik volledig privé kan laden in geval ik zelf een EV koop, of ik mijn kinderen wil laten laden. Maar hoe ik dat krijg... geen idee.

Zijn er hier nog Belgen met Numobi of 50Five installatie? Hoe ging dat bij jullie?
J-H
junior lid

Re: Laadpaal Numobi - 50 Five - Vraagjes

Bericht door J-H »

Je kan de alfen zelf programmeren met 'ace', software vrij te downloaden op de website van Alfen. Een gebruikersnaam en paswoord kan je daar aanvragen via een formulier. Al is hier wel een ethernet verbinding nodig denk ik.

Meerdere opties (publiek laden ed) kan je ook programmeren via de website van je laadtag.

Soms zijn de laadpalen wel afgeschermd door een eigen wachtwoord van het bedrijf en kan je niet aan de settings (zo is publiek laden verplicht voor een aftrek van 200% als bedrijf)
Rerdvr46
Senior lid

Re: Laadpaal Numobi - 50 Five - Vraagjes

Bericht door Rerdvr46 »

Er is ook de MyEve app die gratis kan worden gedownload op je smartphone. Daarmee kan je een aantal instellingen bekijken en aanpassen. De laadpaal moet aangesloten zijn op je thuisnetwerk via ethernet en je hebt het paswoord nodig van je laadpaal. Je moet dat paswoord normaal gekregen hebben van de installateur.
78 panelen Solar Frontier 165Wp oriëntatie 254°, helling 20°, SolarEdge 3f SE10K 10kVA, 39 SolarEdge Power optimisers
Verwarming Daikin airco, 5 units binnen, 2 units buiten.
Plaats reactie

Terug naar “Wagen”