12 Bauer 400Wp + SolarEdge SE3500HD

Hier kan men ontvangen offertes laten beoordelen.
Plaats reactie
Furyaan
Installatie Land: België

12 Bauer 400Wp + SolarEdge SE3500HD

Bericht door Furyaan »

Beste,

Graag een beoordeling voor de volgende offerte.

- aantal, merk en precies type van de panelen en het totaal geplaatste vermogen in Wp of kWp = 12x Bauer 400Wp glas/glas - Perc + Bifacial
- aantal, merk en juiste type omvormer(s), = Omvormer Solaredge SE3500HD wave met 12x S440 - SolarEdge Power optimizer
- Als er meerdere omvormers zijn, verdeling van de panelen over de omvormers = N.v.t.
- Oriëntatie en hellingshoek van de panelen. = 6 West en 6 Oost, 45°
- type dak en dakbedekking. = Hellend dak met dakpannen
- schaduw of niet en van wanneer tot wanneer. = Schaduw aan de westkant door een zeer hoge boom van de achterburen. Naargelang het seizoen en de bijbehorende zonhoogte schuift deze schaduw tussen 16u-19u over het westdak van links naar rechts.
- montagesysteem en bevestiging aan dak (merk/type/geschroefd/gehaakt)= Vastegeschroefde inox haken
- aangeboden garanties = 10 jaar op montagematerialen, 30 jaar productgarantie op de pannelen, 30 jaar lineaire vermogensgarantie (87% rendement op 30 jaar), 12 jaar garantie op de omvormer, 25 jaar garantie op de optimizers.
- Gaat het om een fabrieksgarantie, van de installateur of via verzekeraar? = Fabrieksgarantie
- eigen stroomverbruik Dag/Nacht of Piek/Dal. = 1600 kWh, 800 dag, 800 nacht
- Type aansluiting (1, 2 of 3 fase) = 1 fase
- Net met N? (zie onze Wiki voor uitleg) = /
- Afstand van dak tot omvormer en en kabeldiktes (ivm verliezen - deze twee gegevens alsmede de twee volgenden zijn absoluut noodzakelijk). = ca. 7 m, 6mm2
- Afstand van omvormer tot verdeelkast en kabeldiktes = ca. 1 m, 6mm2
- Is de 253V test al gedaan? = Nog uit te voeren
- Wat waren de resultaten van de metingen? Zie uitleg Wiki: https://www.zonstraal.be/wiki/PV_instal ... iciteitnet = /
- Lokatie (gemeente en/of provincie) = Mechelen
- geschatte opbrengst in kWh/jaar = 3800 kWh

Indien van toepassing
- merk en type batterij = N.v.t.
- prijs batterij = N.v.t.

- Prijs pv installatie in Euro/Wp en excl. BTW = €7900, €1.65/Wp.

Ik heb momenteel een zeer laag verbruik en twijfel daarom over het exact aantal panelen. Ik denk dat ik met dit voorstel wat ademruimte heb om binnenkort mijn gasfornuis te vervangen door een inductie-kookplaat. Echter heb ik nog meer plaats over op mijn dak en twijfel ik of ik niet beter nog wat meer panelen leg voor het geval ik binnen enkele jaren door mijn werkgever terugbetaald wordt om mijn hybride wagen thuis op te laden. Momenteel heb ik een laadkaart maar geen laadpunt. Ook het effect van de schaduw aan de westkant is voor mij moeilijk in te schatten op het verwachte rendement en de terugverdientijd.

Alvast bedankt voor de feedback!
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: 12 Bauer 400Wp + SolarEdge SE3500HD

Bericht door janus »

- Prijs pv installatie in Euro/Wp en excl. BTW = €7900, €1.65/Wp.
Is die prijs excl. BTW :shock:

Wij adviseren op het moment om zoveel mogelijk Wp te plaatsen ivm de teruglever vergoeding.
Aan de hand van alleen je beschrijving kunnen we ook niet inschatten wat de schaduw doet, eigenlijk is dat sowieso erg moeilijk.
Je kan b.v. wel een extreme waarde nemen van 25% verlies.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Plaats reactie

Terug naar “Offertes PV panelen beoordelen”