Advies thuisbatterij bij gebruik van PV met Enphase micro omvormers

Nu het belang aan batterij opslagsystemen, met de komst van nieuw tarieven, aan belang toeneemt, een aparte rubriek voor batterijsystemen.
Plaats reactie
pcgenk
Installatie Land: België

Advies thuisbatterij bij gebruik van PV met Enphase micro omvormers

Bericht door pcgenk »

Ik ben van plan om zonnepanelen te leggen met de enphase micro omvormers.
Als ik nadien zou beslissen om een thuisbatterij te installeren, moet ik dan een thuisbatterij van Enphase nemen of kan ik ook een thuisbatterij installeren van een ander merk ?
DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Re: Advies thuisbatterij bij gebruik van PV met Enphase micro omvormers

Bericht door DaRkMaN_FX »

Je kan altijd een retrofit oplossing kiezen van GoodWe / SAJ / SMA / ...
Enkel zit je met meer omvormer verliezen dan een hybride oplossing.
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R
chris-q
lid

Re: Advies thuisbatterij bij gebruik van PV met Enphase micro omvormers

Bericht door chris-q »

wij wilden in eerste instantie ook panelen met enphase micro-omvormers vanwege vele voordelen.
en de offertes voor een gelijke configuratie kwamen niet veel hoger dan de traditionele strings met 2 losse DC omvormers (3 strings vanwege ons dak). Ze zijn een stuk goedkoper geworden.
Maar we wilden een 10 kWh batterij
Een enphase AC batterij was loeiduur, vanwege terug AC-> DC-> AC. Daarom uiteindelijk toch centrale omvormers met minder uitbreidbaarheid, en een standaard Huawei batterij .
Plaats reactie

Terug naar “Batterij opslagsystemen”