Ventilus

Alles wat niet met energie te maken heeft
Plaats reactie
Christiaan
Master lid
Installatie Land: België

Ventilus

Bericht door Christiaan »

Ventilus is blijkbaar terug brand actueel. Ik krijg het "gevoel" waarom men persé die hoogspanningleiding bovengronds vlak naast de E403 en bvb. niet een aantal kilometer ervan verwijderd wil. Iemand moet met het idee in het achterhoofd spelen om langs de E403 zware industrie te vestigen met een grote energie behoefte ( bvb. actief in de metallurgie sector ).
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: Ventilus

Bericht door janus »

Geen idee wat dit bericht met de VZW of kernenergie/CO2 te maken heeft, daarom afgesplitst en verplaatst naar Chit Chat.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Christiaan
Master lid

Ge verliest hierdoor wel alle informatie die reeds over Ventilus in topic "Kernenergie of CO2 uitstoot: de pest of de cholera?" werd geschreven. Persoonlijk hou ik ook niet van de wildgroei aan snippertopics waar veel redundante ( identieke ) info te vinden is. Op die manier wordt het forum een vuilnisbelt.

Voor mijn part mag je geust deze "Ventilus" topic volledig verwijderen. Ik heb sowieso geen behoefte aan een reactie op mijn posting hierboven.
turboke27
Senior lid

Bericht door turboke27 »

Christiaan schreef: 10 sep 2022, 09:53 Ventilus is blijkbaar terug brand actueel. Ik krijg het "gevoel" waarom men persé die hoogspanningleiding bovengronds vlak naast de E403 en bvb. niet een aantal kilometer ervan verwijderd wil. Iemand moet met het idee in het achterhoofd spelen om langs de E403 zware industrie te vestigen met een grote energie behoefte ( bvb. actief in de metallurgie sector ).
Lijkt me de logica zelve om die zoveel mogelijk langs autosnelweg te laten lopen.
Daar staan typisch toch weinig huizen/gebouwen (en ja, "typisch" wil niet zeggen dat er niemand woont)

En bedrijfswereld is al jaren vragende partij voor verder ontwikkeling hoogspanningsnet in zuid-west Vlaanderen.
Met metallurgie heeft dat niets te maken.
Er is niemand die nog een nieuwe staalfabriek gaat bouwen in Europa.
Er zijn meer dan genoeg andere bedrijven die ook wel wat stroom willen hebben voor ovens/motoren/...
=> 1 van de argumenten waarom ondergrondse DC kabel niet interessant is, dat zijn punt verbindingen, daar kan niemand op aftakken.
Christiaan
Master lid

Ik vertik het om in deze topic reacties te schrijven. :!:
janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus »

Snap niet dat je dan een bericht schrijft als je geen reacties wenst en ook niet meer wilt reageren :vraag:
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Mercier
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Mercier »

Christiaan schreef: 10 sep 2022, 11:03 Ik vertik het om in deze topic reacties te schrijven. :!:
is dat dan geen reactie ?
simontwp

Bericht door simontwp »

Lijkt toch een beetje logisch dat je landschap & omgeving verpestende factoren probeert te steken op dezelfde plek?

Toch een manier om het oogzeer wat te beperken tot 1 plek.
11221
Senior lid

Bericht door 11221 »

Kunnen ze met die miljarden dat ondergrond meer zou kosten, niet gewoon de mensen die een bovengrondse leiding niet zien zitten, onteigenen?
mabo
Senior lid

Bericht door mabo »

Als ik me niet vergis zijn in de prijs van het bovengrondse traject al onteigeningen ingerekend.
soundsystem
Donateur
Donateur

Bericht door soundsystem »

11221 schreef: 12 sep 2022, 20:20 de mensen die een bovengrondse leiding niet zien zitten
Wat ik mij soms afvraag, alle tegenstanders van Ventilus owv de eventuele straling, ik veronderstel dat deze personen geen mobiele telefoons in hun bezit hebben :mrgreen:
leiepisser
Senior lid

Bericht door leiepisser »

soundsystem schreef: 12 sep 2022, 20:41
11221 schreef: 12 sep 2022, 20:20 de mensen die een bovengrondse leiding niet zien zitten
Wat ik mij soms afvraag, alle tegenstanders van Ventilus owv de eventuele straling, ik veronderstel dat deze personen geen mobiele telefoons in hun bezit hebben :mrgreen:
Of babyfoons...
bruma
Master lid

Bericht door bruma »

Gebruiken zij wel stroom
Of moet dat voor hen gegarandeerde service zijn zonder HS pilonen, toch niet draadloos Afbeelding
leiepisser schreef:
soundsystem schreef: 12 sep 2022, 20:41
Of babyfoons...
Plaats reactie

Terug naar “Chit-Chat”