Toegangscode regelaar ZEN DB200Twin (uit 2009)

Vertel alles over uw zonneboiler installatie.
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
coolbone
Installatie Land: België

Toegangscode regelaar ZEN DB200Twin (uit 2009)

Bericht door coolbone »

Hoi,

In mijn recentelijk gekochte woning is een Zonneboiler van het type ZEN DB200TWin aanwezig. Deze boiler is geïnstalleerd door één de vorig eigenaars in 2009. Dit toestel heeft een tijdje gewerkt, maar als de boiler water naar de collectoren aan het pompen was, hoorde je duidelijk dat de pomp ook veel lucht aan het rondsturen was.

Een tijdje geleden is er op de display van de regelaar de foutcode FLOW komen te staan en is de boiler gestopt met werken. In de handleiding is te lezen dat dit een permanente foutcode is. De oorzaak van deze foutcode is volgens de handleiding als de Delta-T groter blijft dan 50°C na 20min water rond pompen.

Als ik de pomp manueel opzet, bij een zonnig dag, daalt de Delta-T niet echt snel en wordt er precies veel lucht rondgepompt.

Ik heb de procedure in de handleiding gevolgd om het collector circuit terug bij te vullen. Er zou 8l water in moeten & ik heb er ongeveer 1l gedemineraliseerd bijgevuld hem terug vol te krijgen.
Als ik nu de pomp handmatig aanzet, hoor ik geen lucht meer rondpompen & daalt de Delta-T wel beter.

Om de FLOW foutcode weg te krijgen zal ik iets moeten doen in de service menu. Maar deze menu zit achter een 4-cijferige code in. Ik heb al een aantal voor de hand liggende combinaties geprobeerd maar helaas ... Daarnaast is het bijna onbegonnen werk om van 0000 naar 9999 te proberen.

Ik heb ook al de stekker uitgetrokken maar dit resete de FLOW foutcode ook niet.

Weet er iemand toevallig met welke code deze regelaars geleverd worden?

Alvast bedankt.
-CB
Plaats reactie

Terug naar “Mijn installatie”