Vergelijking

Hier kan men ontvangen offertes laten beoordelen.
Plaats reactie
Spdm
Installatie Land: België

Vergelijking

Bericht door Spdm »

1e offerte:

- aantal, merk en precies type van de panelen en het totaal geplaatste vermogen in Wp of kWp = 16 x Q Peak duo BLK-G9 365-385. Tot vermogen: 6080 WP
- aantal, merk en juiste type omvormer(s), = 1 x Sungrow SH 5.0RS
- Als er meerdere omvormers zijn, verdeling van de panelen over de omvormers =
- Oriëntatie en hellingshoek van de panelen. = 143° ZO
- type dak en dakbedekking. = zadeldak, leien, 30°
- schaduw of niet en van wanneer tot wanneer. = neen
- montagesysteem en bevestiging aan dak (merk/type/geschroefd/gehaakt)= inoxen dakhaken, hierop bevestigen ze aluminium rails waarop de panelen dan bevestigd worden.
- aangeboden garanties = 12 jaar productgarantie en 25 jaar prestatiegarantie op de panelen. 10 jaar op de omvormer
- Gaat het om een fabrieksgarantie, van de installateur of via verzekeraar? = fabrieksgarantie
- eigen stroomverbruik Dag/Nacht of Piek/Dal. = 1100 piek en 1100 dal. Over dimensionering wegens elektrische wagen in de toekomst
- Type aansluiting (1, 2 of 3 fase) = 1 fase, 230V
- Net met N? (zie onze Wiki voor uitleg) = zonder N
- Afstand van dak tot omvormer en en kabeldiktes (ivm verliezen - deze twee gegevens alsmede de twee volgenden zijn absoluut noodzakelijk). = 10m, 6mm2
- Afstand van omvormer tot verdeelkast en kabeldiktes = 1m, 6mm2
- Is de 253V test al gedaan? = nee
- Wat waren de resultaten van de metingen? Zie uitleg Wiki: https://www.zonstraal.be/wiki/PV_instal ... iciteitnet =
- Lokatie (gemeente en/of provincie) = oost vlaanderen
- geschatte opbrengst in kWh/jaar = 3850 kWh/jaar

- Prijs pv installatie in Euro/Wp en excl. BTW = 9815 euro excl BTW,
1,61 euro/Wp

2e offerte:
- aantal, merk en precies type van de panelen en het totaal geplaatste vermogen in Wp of kWp = 16 x Trina VERTEX 395 Wp Full Black. Tot vermogen: 6320 WP
- aantal, merk en juiste type omvormer(s), = 1 x Solis RHI 5k
- Als er meerdere omvormers zijn, verdeling van de panelen over de omvormers =
- Oriëntatie en hellingshoek van de panelen. = 143° ZO
- type dak en dakbedekking. = zadeldak, leien, 30°
- schaduw of niet en van wanneer tot wanneer. = neen
- montagesysteem en bevestiging aan dak (merk/type/geschroefd/gehaakt)= montagesysteem van Schletter
- aangeboden garanties = 15 jaar productgarantie en 25 jaar prestatiegarantie op de panelen. 10 jaar op de omvormer
- Gaat het om een fabrieksgarantie, van de installateur of via verzekeraar? = fabrieksgarantie
- eigen stroomverbruik Dag/Nacht of Piek/Dal. = 1100 piek en 1100 dal. Over dimensionering wegens elektrische wagen in de toekomst
- Afstand van dak tot omvormer en en kabeldiktes (ivm verliezen - deze twee gegevens alsmede de twee volgenden zijn absoluut noodzakelijk). = 10m, 6mm2
- Afstand van omvormer tot verdeelkast en kabeldiktes = 1m, 6mm2
- Is de 253V test al gedaan? = nee
- Wat waren de resultaten van de metingen? Zie uitleg Wiki: https://www.zonstraal.be/wiki/PV_instal ... iciteitnet =
- Lokatie (gemeente en/of provincie) = oost vlaanderen
- geschatte opbrengst in kWh/jaar = 4000 kWh/jaar

- Prijs pv installatie in Euro/Wp en excl. BTW = 8424 euro excl BTW,
1,33 euro/Wp
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: Vergelijking

Bericht door janus »

- montagesysteem en bevestiging aan dak (merk/type/geschroefd/gehaakt)= inoxen dakhaken, hierop bevestigen ze aluminium rails waarop de panelen dan bevestigd worden.
Maar hoe wordt dat aan je dak bevestigt (en afgedicht), zeker bij leien is dat een extra aandacht punt :!:
Zit er in je stopcontacten en lampen ook maar 1 draad aangesloten dan ;-)
Staat dat zo in de offerte :eek:
Volgens JRC heb je op deze orientatie een opbrengst van: Yearly PV energy production [kWh]: 6398.79

Is de tweede offerte van dezelfde verkoper want hier klopt toch iets niet hoor.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Spdm

Bericht door Spdm »

janus schreef: 04 aug 2022, 17:30
Maar hoe wordt dat aan je dak bevestigt (en afgedicht), zeker bij leien is dat een extra aandacht punt :!:
Staat dat zo in de offerte :eek:
Volgens JRC heb je op deze orientatie een opbrengst van: Yearly PV energy production [kWh]: 6398.79

Is de tweede offerte van dezelfde verkoper want hier klopt toch iets niet hoor.
2e offerte is van andere verkoper. Werkt met andere merken.

Geschatte opbrengst heb ik ergens gesimuleerd. Dus wss niet volledig correct.

Wat klopt er niet in de tweede offerte?

Geen idee hoe die haken bevestigd worden. Ik veronderstel op de balken van het dak? En afdichten gebeurt met lood.
Spdm

Bericht door Spdm »

Op de website van JRC krijg ik volgende resultaten:
DCC1BD18-D266-46EA-B607-8C3634F98176.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus »

Geschatte opbrengst heb ik ergens gesimuleerd. Dus wss niet volledig correct.
De bedoeling is hier om de offertes te beoordelen, als je zelf zaken gaat toevoegen en verzinnen heeft het geen zin meer.
Geen idee hoe die haken bevestigd worden. Ik veronderstel op de balken van het dak? En afdichten gebeurt met lood.
Zelfde hier, aan veronderstellingen heb je toch niet?, koop je zo ook een wagen, in de veronderstelling dat het de kleur zal zijn die je hebt gevraagd?
Stuur de verkoper een mail en vraag hoe ze de montage doen en vraag een detailtekening van de afdichting.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Spdm

Bericht door Spdm »

Als ik een auto ga kopen vraag ik inderdaad niet hoe de motor bevestigd is aan het chassis. Wel wat de kleur is, wat de opties zijn, hoe krachtig de motor is, etc.

Ik ga er vanuit dat die mannen ervaring genoeg hebben om te weten hoe die panelen correct gemonteerd moeten worden op mijn dak, en hoe alles waterdicht te houden. Maar je hebt ergens wel een punt, ik zal nog eens goed doorvragen bij de leverancier.

Kan je nog feedback geven over de prijs/kwaliteit van de panelen en omvormers?
janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus »

Er zijn systemen die alleen aan de panlatten worden gehaakt en er zijn systemen waar alles degelijk wordt vastgeschroefd, en dat is waar wij naar vragen.
Het moge duidelijk zijn dat het eerste systeem veel goedkoper is bij plaatsing.
En in het verleden is er ook al gewerkt met een vijs door de leien met een rubber ringetje, wij vragen echt geen zaken waarvan we niet zeker weten dat het nut heeft. ;-)
.

Plaats reactie

Terug naar “Offertes PV panelen beoordelen”