Onbetrouwbare regering

Nieuwe Weetjes, persberichten
leiepisser
Senior lid
Installatie Land: Ander

Re: Onbetrouwbare regering

Bericht door leiepisser »

m2ts schreef: 28 jul 2022, 00:54
turboke27 schreef: 27 jul 2022, 15:43 Er staat ook niet direct in eht artikel op welke grond ze naar de rechtbank trekt, dus geen idee hoeveel kans ze heeft om effectief iets te veranderen, of dat ze gewoon achteraf wil kunnen zeggen dat ze de arme mensen wil helpen maar spijtig genoeg gesaboteerd is door een "onmenselijk wereldvreemd ondemocratisch instituut" en "activistische rechters".
Ik geef maar wat suggesties...
Dat lijkt het inderdaad te zijn. Plat populisme. Zie bv. de drie vragen aan Kurt Deketelaere (professor energierecht): slaagkansen, argumenten, waarom.
Zie het "CV van Kurt De Ketelaere:
Expert-Senior Legal Advisor, Private Office of Mr. Kris Peeters, Minister for Public Works, Energy, Environ-ment and Nature, Flemish Regional Government (September 2004-June 2007)
Chief of Staff, Private Office of Mrs. Hilde Crevits, Minister for Public Works, Energy, Environment and Nature, Flemish Regional Government (July 2007-June 2009)
Chairman of the Board of Directors, VREG (Flemish Regulator of the Electricity and Gas Market) (February 2012-February 2017)
Makkelijk praten als je deel uitmaakte van de mislukkingen van zowel de kabinetten van de ministers, als van de VREG.
m2ts
Master lid
Installatie Land: België

Bericht door m2ts »

Zo'n achtergrondinfo is interessant! Alleen mag het je niet weerhouden om op zijn 3 punten ook inhoudelijk te reageren, dat mis ik nu nog.

En nog een oprechte vraag: wat zijn de mislukkingen allemaal van de VREG?
PV: 4410 Wp;40°;23° helling. Ecopower.
leiepisser
Senior lid

Bericht door leiepisser »

m2ts schreef: 01 aug 2022, 18:17 Zo'n achtergrondinfo is interessant! Alleen mag het je niet weerhouden om op zijn 3 punten ook inhoudelijk te reageren, dat mis ik nu nog.

En nog een oprechte vraag: wat zijn de mislukkingen allemaal van de VREG?
De grootste mislukking is alvast de terugdraaiende teller. Vooral het feit dat die op de dag van vandaag nog steeds bestaat bij particuliere zonnepaneeleigenaars. Er had vanaf installatie nr. 1 minstens een meter moeten staan die afname en injectie afzonderlijk meet. Maar men is eromheen blijven fietsen met allerhande nieuwe tarieven en regelingen, zonder de kern van de zaak aan te pakken, wat maakt dat ieder tarief op basis van metingen die niet met een analoge meter kunnen gebeuren, gedoemd is om een miskleun te worden.
Het straffe is dat De Ketelaere nu net terecht aanhaalt dat de digitale meter dringend versneld ingevoerd moet worden, terwijl dat vanuit de instanties waar hij zèlf deel van uitmaakte altijd op de lange baan is geschoven...
stef71
lid

Bericht door stef71 »

Als ze dan toch voor de zoveelste keer contractbreuk gaan plegen dan laat ze het een keer goed doen! GSC's afschaffen, compleet dus ook voor particulieren (en ja dat is ook voor mij.) en dan ook graag alle prulregeltjes die ze verzonnen hebben om de schade van de misrekening van de GSC's op te vangen terug eraf. Prosumententarief, weg en de DM gewoon laten terugtellen (want dat kan die wel, alleen moet er even een berekening op los gelaten worden afname - teruglevering zo moeilijk is het niet) en dat voor de 15j zoals afgeproken was
Johanzon
lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Johanzon »

Niet zo akkoord met je Stef, maar iedereen is vrij om zich te uiten.
Hier komen ze echt niet binnen voor hun digitale teller te plaatsen.
Enkel via het zijraam mag de controleur een foto nemen van de meterstand al kwam die dit jaar opnieuw niet langs.
Voor mijn part met een spiegeltje erbij maar fysiek komt er echt niemand meer binnen.
Hij zou mijn gouden terug tellende meter maar eens willen saboteren ;-)

Vandaag opnieuw wat op De Tijd :
https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 09340.html
Helaas heb ik er geen abonnement meer op.
Iemand ??
Liever een boete dan een slimme meter.
Krikke
Senior lid

Bericht door Krikke »

Johanzon schreef: 25 aug 2022, 15:05 Vandaag opnieuw wat op De Tijd :
https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 09340.html
Helaas heb ik er geen abonnement meer op.
Iemand ??
Zie hier.
Johanzon
lid

Bericht door Johanzon »

Als ze bij mij een DM komen plaatsen zal dat zijn als ik vind dat de tijd er rijp voor is en na alle mogelijke juridische zaken die ik persoonlijk aanspan.
Niet iedereen is een domme naïeveling of een slaafse volger.
Ik kocht destijds mijn panelen met de toenmalige regels.
Men weet maar al te goed waarom men ons nu nog gerust laat.
Johanzon
lid

Bericht door Johanzon »

Krikke, bedankt !
Ik ben gerustgesteld.
Johanzon
lid

Bericht door Johanzon »

Koi,

Graag antwoord op mijn gestelde vraag.
Heb je al een DM of niet.
Koidream
Master lid

Bericht door Koidream »

Beste Johanzon,

Als jij bij machte bent om persoonlijk juridische zaken aan te spannen, zou je dan je (gegronde) reden hiervoor willen posten, misschien zijn er nog anderen geïnteresseerd. Of, sta je hier gewoon wat te roepen om anderen "hoop" te geven, dan kan ik je zeggen, doe geen moeite, die zijn er al geweest en zwijgen nu in alle talen. Waarschijnlijk omdat ze ondertussen (al dan niet tegen hun wil in) toch een DM hebben gekregen.

Met andere woorden, je hebt geen enkele reden om een DM te weigeren. Je mag natuurlijk wel roepen dat hij er bij u niet binnen komt, maar dan heeft een ander ook het recht er u op te wijzen dat je lachwekkende post aan het tikken bent, waar niemand op dit inhoudelijk forum wat aan heeft.

Om je vragen te beantwoorden, ik heb een DM en neen, ik ben niet groen, niet van nature noch van jaloezie...
janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus »

Onderwerp even gesloten, laten we het wel wat gezellig houden hier.
Ik snap best dat er gereageerd wordt als er iemand afwijkende ideeën heeft over de dm maar dat hoeft dat niet uit te draaien op een persoonlijke aanval of iemand direct belachelijk te maken.

Ik ga het hier nu even opkuisen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus »

Zo ik hoop dat we weer op een informatieve manier verder kunnen?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Juan
Master lid

Bericht door Juan »

Johanzon schreef: 25 aug 2022, 15:05 Hier komen ze echt niet binnen voor hun digitale teller te plaatsen.
Enkel via het zijraam mag de controleur een foto nemen van de meterstand al kwam die dit jaar opnieuw niet langs.
Voor mijn part met een spiegeltje erbij maar fysiek komt er echt niemand meer binnen.
Ter informatie, u bent verplicht te allen tijde een “normale toegang” te verlenen aan de Fluvius-medewerker tot de meters.
Johanzon
lid

Bericht door Johanzon »

Dat mijn extreme houding tegenover een DM hier de gemoederen doet oplaaien is wel erg vreemd.
Ik leer wel dat je als minieme poster niet kan optornen tegen het legertje dat hier dagelijks commentaar geeft op alles.
Daar ga ik verder mijn tijd niet meer aan besteden dus mag de beheerder mijn account op inactief plaatsen.
Zeker als de geschreven posts deels verwijderd worden.
Als het me toelaat gewoon mee te lezen is het zeker al voldoende.

Ik stel niet in twijfel dat een Fluvius medewerker de toegang kan eisen tot het gedeelte waar de tellers staan.
Ik ontzeg hem gewoon formeel de toegang met alle gevolgen kennende van dien!
Juridisch volgt er dan een strijd die de nodige tijd in beslag zal nemen.
Deze "tijd" komt me altijd ten goede en het is mijn volste recht om dat uit te voeren.
Men gaat zeker niet direct over tot het afkoppelen.
Mits zelf betalen van de plaatsing (waar ze o.a mee dreigen achteraf) komt er ooit wel een moment dat ik een DM zal geplaatst krijgen.

Ik heb de indruk dat de tegenspelers hier de handdoek al in de ring hebben gegooid.
Juan
Master lid

Bericht door Juan »

Johanzon schreef: 25 aug 2022, 20:40 Dat mijn extreme houding tegenover een DM hier de gemoederen doet oplaaien is wel erg vreemd.
Je mag van mij gerust anti-DM zijn, niets op tegen.
Ik stel niet in twijfel dat een Fluvius medewerker de toegang kan eisen tot het gedeelte waar de tellers staan.
Ik ontzeg hem gewoon formeel de toegang met alle gevolgen kennende van dien!
Juridisch volgt er dan een strijd die de nodige tijd in beslag zal nemen.
Deze "tijd" komt me altijd ten goede en het is mijn volste recht om dat uit te voeren.
Het zijn eerder dit soort uitspraken die nergens op slaan. Nu goed, ik sta van niets meer versteld als sommigen een DM een “slimme meter” (terwijl dat gewoon een domme meter is) noemen in hun handtekening, dat is ook wel erg vreemd.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe weetjes, persberichten”