Power Optimisers SolarEdge

Plaatst hier uw vragen en opmerkingen over omvormers
Plaats reactie
dotternetta
junior lid
Installatie Land: Nederland

Re: Power Optimisers SolarEdge

Bericht door dotternetta »

Ik heb al mijn daggrafieken gecheckt omdat ik vermoedde dat de hoge waarden met uitleesfouten te maken heeft (dalen en pieken), de mooiste grafiek die ik vind is de onderstaande. Lijkt me een aardig betrouwbare meting, geen dalen en pieken rond de hoogste waarde:
Screenshot_2021-03-07-21-48-22-10_c9cd3d70baa8e2f6f50c767617a09056.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus »

Heb je er geen gevonden zonder wolken?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
dotternetta
junior lid

Jawel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus »

Dat ziet er toch goed uit?
Dat je bij koud weer en witte wolken weleens wat meer opbrengst hebt is ook normaal.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
dotternetta
junior lid

janus schreef: 08 mar 2021, 12:56 Dat ziet er toch goed uit?
Dat je bij koud weer en witte wolken weleens wat meer opbrengst hebt is ook normaal.
Ja, ziet er prima uit, maar ik dacht de oorzaak voor de defecte optimizers te hebben gevonden
Rerdvr46
Senior lid
Installatie Land: België

Bericht door Rerdvr46 »

Rerdvr46 schreef: 03 mar 2021, 13:05 DMSolar, de installateur, heeft een case aangemaakt bij SolarEdge. Eergisteren kreeg ik te horen van DMSolar dat SolarEdge een nieuwe optimizer naar mij opstuurt. DMSolar vraagt mij hen te verwittigen wanneer de optimizer geleverd is zodat zij een afspraak kunnen maken om hem te plaatsen.
Vandaag 19 juli, bijna 5 maanden na het optreden van het defect heb ik terug alle 39 power optimisers werkende.

Op 21mei werd de defecte optimiser vervangen door een type P404. Alle andere zijn type P405. De nieuwe optimiser werd niet gevonden door de omvormer en de techniekers keerden onverrichter zake huiswaarts.

Op 12 juli kwam een andere technieker, deze keer met een P485. Ook deze werd niet gevonden door de omvormer. de technieker heeft dan alle 39 panelen waar een optimiser onder zat opgelicht om serienummers te verifiëren. Het resultaat was dat er nu 3 optimisers niet meer werden gevonden.

Op 15 juli kwam dezelfde technieker nogmaals langs maar de omvormer vond nog steeds slechts 36 van de 39 optimisers.

We kregen melding dat de technieker vandaag opnieuw zou langskomen. Deze ochtend, nog vóór iemand was langsgekomen, stelde ik op de monitoring vast dat er terug 39 optimisers actief waren. ook op het schermpje van de omvormer stond 39/39! De 3 nieuwe optimisers hebben andere volgnummers.
Blijkbaar hebben ze de zaak uiteindelijk opgelost gekregen vanuit de kantoren van de installateur.

Eind goed al goed zegt men dan maar ik vraag me toch af wat er onderweg mis is gegaan. Tussen het optreden van de panne en de herstelling zijn er bijna 5 maanden verlopen!
78 panelen Solar Frontier 165Wp oriëntatie 254°, helling 20°, SolarEdge 3f SE10K 10kVA, 39 SolarEdge Power optimisers
Verwarming Daikin airco, 5 units binnen, 2 units buiten.
dotternetta
junior lid

Waarschijnlijk heeft Solaredge een update uitgevoerd op uw omvormer. Mooi dat alles weer werkt, bij mij draait alles ook nog steeds goed
Rerdvr46
Senior lid
Installatie Land: België

Bericht door Rerdvr46 »

De saga met mijn power optimisers krijgt een nieuw hoofdstuk. Er is nog maar eens een power optimiser (de tiende inmiddels) uitgevallen. Zaterdagmiddag rond halfvier heeft hij een laatste keer teken van leven gegeven. Ik was niet thuis en heb dat pas gisteren opgemerkt. De helpdesk van DMSolar is verwittigd en ik wacht op reactie. Hopelijk duurt het deze keer geen maanden voor het opgelost is.
78 panelen Solar Frontier 165Wp oriëntatie 254°, helling 20°, SolarEdge 3f SE10K 10kVA, 39 SolarEdge Power optimisers
Verwarming Daikin airco, 5 units binnen, 2 units buiten.
dotternetta
junior lid

Dat is vervelend! Bij mij draait alles, na de uitwisseling, nog steeds perfect (vingers crossed)
harmdordrecht
junior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door harmdordrecht »

Rerdvr46 schreef: 19 jul 2021, 18:59 Tussen het optreden van de panne en de herstelling zijn er bijna 5 maanden verlopen!
Te bizar voor woorden.
Ik heb het al niet op deze verkopers met al hun leugens, maar dit soort knoeiwerk "5 maanden doen over een optimizer storing" is echt te gek voor woorden.
Plaats reactie

Terug naar “Omvormers”