DM & premie 2022

Plaats hier uw berichten over slimme meters en DNB's
Plaats reactie
Tamtow
junior lid
Installatie Land: België

Re: DM & premie 2022

Bericht door Tamtow »

Gisteren gebeld... komen morgen plaatsen... en als het ''moet'' kan het niet binnen 90 dagen? Apart...
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus »

Zeg maar bizar ;-)
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
defer
junior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door defer »

slimme meter werd geplaatst, premie is aangevraagd. Kreeg bericht dat het tot 10 weken kan duren......
illusion
junior lid

Bericht door illusion »

Ik heb in april zonnepanelen laten leggen. Heb deze laten keuren en geregistreerd bij fluvius. Ik heb een mail gekregen van fluvius dat mijn aanvraag in verwerking is. In die mail staat een instalatienummer “G nummer”. Vragen jullie met dit nummer de premie al aan of wachten jullie op de bevestiging dat de zonnepanelen zijn geregistreerd en dan de premie pas aanvragen?
paneelleek
Senior lid

Bericht door paneelleek »

Als je inlogt op mijn.fluvius.be en de premie aanvraag module opstart krijg je een invul-wizard.

Ik zou dat gewoon doen en als je alles juist kunt invullen dan mag je er van uit gaan dat je je aanvraag moogt indienen.

Ik dacht trouwens dat het g-nummer de laatste stap was. Dus eens ze die geven dat alles goed is. Kan goed zijn dat ik mij vergis.

Let wel, zal maanden duren voor je die premie ziet, ze lopen nogal achter.
illusion
junior lid

Bericht door illusion »

Ja het nummer in die mail is een opvolgingscode en dat begint met een G gevolgd door 8 cijfers. Dus ik veronderstel dat dit het g nummer is. Heb gebeld met fluvius en deze vertelde mij om te wachten op bevestiging van mijn zonnepanelen en dan pas de premie aan te vragen. Maar die bevestiging kan nog maanden duren en dus kan ik nog maanden wachten om de premie aan te vragen.
JDC
lid

Bericht door JDC »

Ik heb eind januari zonnepanelen laten leggen en deze na keuring op 1 maart aangemeld bij Fluvius. Heb een opvolgingscode gekregen maar verder niets. Als ik online naar de stand van zaken van mijn dossier ga kijken staat daar als status 'aanvraag afgehandeld'. De verschillende stappen (aanvraag - offerte - voorbereiding - uitvoering - aanvraag afgehandeld) zijn allemaal afgevinkt. Ik heb geen G nummer gekregen en ook geen digitale meter. Is dit een normale gang van zaken? Indien niet weet ik niet wat ik nu best doe. Niets doen en hopen dat ik kan blijven profiteren van de terugdraaiende teller (tot 2025?). Dan heb ik wel geen premie of toch maar eens navraag doen.
Shakading
junior lid

Bericht door Shakading »

Ik heb daarjuist naar Fluvius gebeld. Ik zou de premie niet mislopen want die informatie van de vlaamse overheid zou over de retroactieve premie gaan. Ik denk dat ze het bij Fluvius zelf niet weten en ze zomaar dingen aan het vertellen zijn? Mijn punt is wel dat dit een officieel document is: https://www.fluvius.be/sites/fluvius/fi ... eblad.pdf

Hier staat dit nergens vermeld en aangezien we de premie bij Fluvius moeten aanvragen ga ik er ook automatisch van uit dat bovenstaande voorwaarden gelden?

In ieder geval iemand met kennis van ons dossier zou me terugbellen. Hopelijk brengt dit wat meer duidelijkheid.
Plaats reactie

Terug naar “Slimme meters en netbeheerders”