Welke wallbox kopen voor mijn EV?

Alles over de elektrische wagen
Plaats reactie
BartDG
lid
Installatie Land: België

Re: Welke wallbox kopen voor mijn EV?

Bericht door BartDG »

mathske1 schreef: 24 mar 2022, 14:16 @BartDG
Al een beslissing genomen? Sta voor ongeveer dezelfde moeilijke opdracht. BMW iX3 te verwachten volgende maand. Reeds DM, tevens WP die in de winter wel al eens wat meer kan verbruiken bij koude temperaturen, dus load balancing is wel vrij belangrijk. Gezien DM, zou ik dit laatste ook willen laten werken via de P1 poort indien mogelijk.
Nee, ik ben er nog steeds niet uit. Ik heb ook voorlopig niet echt de tijd gehad om me erin te verdiepen, ik hoop dat ik dat volgende maand wel zal kunnen. Ik blijf dit draadje uiteraard wel in de gaten houden.
BartDG
lid

Bericht door BartDG »

Uiteindelijk gekozen voor Smappee. Is quasi gelijk aan Zappi, maar is Belgisch, en een beetje chauvinisme mag ook wel eens op zijn tijd.
OpenWB vond ik uiteindelijk ook wel interessant, maar het feit dat ze enkel de Duitse taal ondersteunden en zelfs geen Engels vond ik toch wel een dealbreaker. Ook heb ik ervoor gekozen om het niet met Keba en Loxone te doen, want ik had eerlijk gezegd geen zin om het zelf op te zetten. Met Smappee ben ik tenminste zeker dat het een solide product is, want het wordt in-house ontwikkeld en ze doen ook maar dat.

Installatie is voorzien voor begin mei, dus kan er voorlopig nog niet meer van zeggen. Zal hier terug posten wanneer ik meer info heb.
RoelandK
Senior lid

Bericht door RoelandK »

heb zelf de Easee home gekocht. Deze kan verschillende "back-ends" aan.
Ik moet echter nog bekijken of dat het werkt voor mijn werkgever of niet.. maar kon niet wachten ivm prive elektrische wagen.

Grootste nadeel van de Easee voor mij is dat er geen local API is, enkel een cloud API. Het voornaamste wat ik wou is mijn Shelly 3EM kunnen gebruiken voor loadbalancing via HomeAssistant en dit gaat mbv deze solution https://developer.easee.cloud/discuss/6 ... 0025cc6779

Voor nu toe wel tevreden erover.
Diepenbeek - 16x SF 165-s op Zuid-oost (garage dak)
Plaats reactie

Terug naar “Wagen”