energieprijzen ... beste investering?

Post hier alles over alternatieve energie bronnen
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
mabo
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: energieprijzen ... beste investering?

Bericht door mabo »

Een voorschot betalen om een offerte te komen maken, dat is bij mij al een reden om er zeker niet op in te gaan.
Bovendien heb ik bij verschillende groepsaankopen waarop ik me ingeschreven heb in het verleden, vastgesteld dat de prijs helemaal niet interessant was, en ik altijd makkelijk zelf een betere prijs kon bekomen door zelf wat prijzen op te vragen.
Die organisatoren van groepsaankopen onderhandelen volgens mij totaal niet over de prijs, alles wat ze doen is offertes opvragen, die op hun website publiceren, en bij de prijs van de aanbieders een winstmarge bijrekenen.
jocca
lid
Installatie Land: België

Re: energieprijzen ... beste investering?

Bericht door jocca »

sow ... eergisteren de vertegenwoordiger van xxxx (weet niet of ik namen mag zomaar noemen) over de vloer gehad.
Voor 12 panelen (axitec 390 wp full black), plat dak (gewone standaard simpele montage zonder breek of kapwerken), omvormer (geen batterij of slimme sturing) kom ik op een prijs van 9097 euro ex btw ...
de "korting" van de groepsaankoop is 20% wat maakt dat het een 7278 euro zou zijn (ex btw).

dan kom ik rond de 1,56 euro/wattpiek (ex 6% btw) wat mij bijzonder veel lijkt ... (ik durf bijna te zeggen dat er van een groepskorting zelfs geen sprake is).
we gaan dus even verder kijken ...
Plaats reactie

Terug naar “Alternatieve Energie”