Off grid met stroomgroep

Post hier berichten over installaties die niet op het stroomnet aangesloten zijn, of ook zelfstandig kunnen werken.
Plaats reactie
Christiaan
Master lid
Installatie Land: België

Re: Off grid met stroomgroep

Bericht door Christiaan »

Lvandepaer schreef: 12 jan 2022, 10:57 Dit is mijn laatste antwoord en dan gaan we verder met off-grid.
....
Ge zoudt het ook wat "moderner" kunnen aanpakken en je stroomgroep door een microWKK kunnen vervangen. Met de warmte ervan kan je de woning verwarmen ( water op 60°C neem ik aan ) , eventueel alternerend met een warmtepomp op je batterijen die door de WKK opgeladen worden. Voorbeeld : https://www.cogengreen.com/nl/innovatie ... rdige-olie . Vroeger verkocht men ook types op diesel , maar ik neem aan dat het gebruik van plantaardige olie niets anders dan een herafregeling is van hun klassieke WKK's op diesel. De types op pure diesel zullen ze nog wel verkopen, de "plantaardige olie" is er om zich als "groen" te profileren.
PeterP
Senior lid

Bericht door PeterP »

Dat van die plantaardige olie zouden ze moeten verbieden en al zeker als ze gemaakt word uit granen en zaden die kunnen dienen voor menselijke of dierlijke consumptie. Sta zelf beroepsmatig in de granen en zadenhandel. Ongelofelijk wat er nu met de prijzen gebeurt van bepaalde granen en zaden, simpelweg omdat door de hoge energieprijzen het terug interessant word om biobrandstof te maken.
6 x Phono Solar 330Wp H35°/ O145° + Growatt 1500S
Victron Multiplus II 48/3000/35-32 + ET112 + 16 x Prismatic LiFePo4 302Ah + AntBMS + VenusOs op Raspberry Pi
Victron World
Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan »

PeterP schreef: 12 jan 2022, 15:00 Dat van die plantaardige olie zouden ze moeten verbieden en al zeker als ze gemaakt word uit granen en zaden die kunnen dienen voor menselijke of dierlijke consumptie. ....
Volledig akkoord, en de reusachtige soja plantages die de bodem verarmen zijn voor mij ook een no-go.
Maarten0
Senior lid

Bericht door Maarten0 »

PeterP schreef: 12 jan 2022, 15:00 Dat van die plantaardige olie zouden ze moeten verbieden en al zeker als ze gemaakt word uit granen en zaden die kunnen dienen voor menselijke of dierlijke consumptie. Sta zelf beroepsmatig in de granen en zadenhandel. Ongelofelijk wat er nu met de prijzen gebeurt van bepaalde granen en zaden, simpelweg omdat door de hoge energieprijzen het terug interessant word om biobrandstof te maken.
Geen probleem met het gebruik van plantaardige olie als biobrandstof, maar wel pas nadat het al een eerste leven gehad heeft, bv. als frituurolie.
Speciaal planten kweken om biodiesel te maken, is zeker niet de weg die we op moeten.
Plaats reactie

Terug naar “Eilandinstallaties (Off grid)”