solar2024

Post hier over interessante websteks
Plaats reactie
petergtig60
junior lid
Installatie Land: Maak keuze

solar2024

Bericht door petergtig60 »

Dag iedereen

ik kwam toevallig deze site tegen , een nieuwe politieke partij die opkomt voor de zonnepaneel eigenaars .
Vraag is natuurlijk of deze mensen daadwerkelijk iets zullen kunnen waarmaken , ondanks hun goede bedoelingen .
https://www.solar2024.be/

M vr gr
Peter
palombian
Senior lid
Installatie Land: België

Re: solar2024

Bericht door palombian »

petergtig60 schreef: 03 jan 2022, 19:30 Dag iedereen

ik kwam toevallig deze site tegen , een nieuwe politieke partij die opkomt voor de zonnepaneel eigenaars .
Vraag is natuurlijk of deze mensen daadwerkelijk iets zullen kunnen waarmaken , ondanks hun goede bedoelingen .
https://www.solar2024.be/

M vr gr
Peter
Een partij die - zoals ze zelf enigszins toegeven in hun overzicht - een historisch gegroeide situatie willen in stand houden op de kosten van de anderen ?

De tijden veranderen, dat ze zich aanpassen in plaats van hun tijd, humeur en gezondheid te verknoeien door te vechten voor een onhaalbare zaak.
De voordelen (van de terugdraaiende meter) lopen nog door tot 2029, wat willen ze dan nog meer ?

Men probeert blijkbaar ook eigenaars met een accumulatieverwarming te strikken.
Wie zich daardoor indertijd heeft laten voor overtuigen was misschien wat naief maar zou zich toch al lang moeten geïnformeerd hebben over alternatieven.
En nu hebben de journalisten plots het capaciteitstarief ontdekt :eek: .
3080 Wp ZZW 210° 40° helling, batterij 5 kWh
PeterP
Senior lid

Bericht door PeterP »

De vertegenwoordigers van de gefrustreerden dus. Ik heb altijd met verwondering naar de Amerikaanse maatschappij gekeken. Maar als het daar regent dan begint het hier ook te druppelen. Waar gaan we naar toe ?
6 x Phono Solar 330Wp H35°/ O138° + Growatt 1500S
14 x JA Solar 365Wp H35°/ O138° + Huawei SUN2000-3KTL-L1
Victron Multiplus II 48/3000/35-32 + ET112 + 16 x Prismatic LiFePo4 302Ah + AntBMS + VenusOs op Raspberry Pi
Victron World
palombian
Senior lid

Bericht door palombian »

PeterP schreef: 02 feb 2022, 17:17 De vertegenwoordigers van de gefrustreerden dus. Ik heb altijd met verwondering naar de Amerikaanse maatschappij gekeken. Maar als het daar regent dan begint het hier ook te druppelen. Waar gaan we naar toe ?
Het valt niet te ontkennen dat overschakelen van verwarmingssysteem veel geld kost, maar de aangehaalde lijst van werken is overdreven en misleidend (isolatie is ook niet hun ding).
Spijtig genoeg heeft een dergelijk huis al veel waarde verloren, elke koper zal daar voor minstens 100 à 200.000 kosten in moeten doen, en dat gaat van de prijs af.
3080 Wp ZZW 210° 40° helling, batterij 5 kWh
Plaats reactie

Terug naar “Interessante websteks”