Te veel aan stroom..iemand nuttige tips om dit zelf te verbruiken ?

Hier kan u vragen stellen over merken, specifieke panelen of omvormers. Iedereen is vrij om zijn ervaringen door te geven.
Plaats reactie
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Te veel aan stroom..iemand nuttige tips om dit zelf te verbruiken ?

Bericht door janus »

Zelfde als je vraagt hoeveel benzine tank je in een wagen, ook dat is niet te beantwoorden.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
vandyk
lid
Installatie Land: België

Bericht door vandyk »

Dat snap ik niet een batterij laden van 0 tot 100 heeft toch niets met rijstijl te maken? Batterij laad volgens mij toch hetzelfde op eender hoe je rijd.

Ik weet niet hoeveel lading zo een batterij kan hebben maar pakt nu batterij heeft vermogen van 10 kwh. Is het laden van nul tot 10 dan ook 10 kwh?
ivob
Master lid

Bericht door ivob »

vandyk schreef: 13 okt 2021, 17:13 Dat snap ik niet een batterij laden van 0 tot 100 heeft toch niets met rijstijl te maken? Batterij laad volgens mij toch hetzelfde op eender hoe je rijd.

Ik weet niet hoeveel lading zo een batterij kan hebben maar pakt nu batterij heeft vermogen van 10 kwh. Is het laden van nul tot 10 dan ook 10 kwh?
Sorry maar nu begrijp ik helemaal niet meer wat je wenst te weten.
Het vermogen wordt uitgedrukt in kW en de capaciteit in kWh en het verbruik in kWh/100 km of Wh per Km.
Het geleverde vermogen hangt o.a. af van hoe diep je het stroompedaal indrukt en de bouw van de motor en zijn limieten, de opslagcapaciteit van de accu in kWh van de accu die men kiest en de parameters voor het verbruik werden je al uitgelegd.

De snelheid waarmee je de accu wenst op te laden hangt af van het ingestelde vermogen in de laadpaal of het voertuig en wordt gelimiteerd door de groep van de laadpaal en de omvormer van de BEV.
Laatst gewijzigd door ivob op 13 okt 2021, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
vandyk
lid

Bericht door vandyk »

Maar ik wil niet weten hoeveel een wagen verbruik. Ik wil weten wat het aan stroom verbruikt wanneer je een 80 kwh batterij van een wgen oplaad... is dat precies 80 kwh?
ivob
Master lid

Bericht door ivob »

Nee, daar zit een verlies op tussen de 10 en 20%, ook weer afhankelijk van allerlei factoren.
De Pv-installatie wekt immers DC (gelijkstroom) op welke door de omvormer van de PV-lnstallatie wordt omgezet in AC (wisselstroom). Vervolgens levert de laadpaal of laadkabel AC stroom aan de omvormer van de auto welke deze op zijn beurt weer omzet in DC voor de accu van de auto.
Om het in cijfers uit te drukken, wanneer je bv. 15 kWh in de batterij wenst te stoppen zal je thuisnetwerk ongeveer gemiddeld 17 kWh moeten aanleveren.
vandyk
lid

Bericht door vandyk »

ivob schreef: 13 okt 2021, 19:07 Nee, daar zit een verlies op tussen de 10 en 20%, ook weer afhankelijk van allerlei factoren.
De Pv-installatie wekt immers DC (gelijkstroom) op welke door de omvormer van de PV-lnstallatie wordt omgezet in AC (wisselstroom). Vervolgens levert de laadpaal of laadkabel AC stroom aan de omvormer van de auto welke deze op zijn beurt weer omzet in DC voor de accu van de auto.
Om het in cijfers uit te drukken, wanneer je bv. 15 kWh in de batterij wenst te stoppen zal je thuisnetwerk ongeveer gemiddeld 17 kWh moeten aanleveren.
bedankt
vandyk
lid

Bericht door vandyk »

vandyk schreef: 13 okt 2021, 19:19
ivob schreef: 13 okt 2021, 19:07 Nee, daar zit een verlies op tussen de 10 en 20%, ook weer afhankelijk van allerlei factoren.
bedankt, dus meten is weten. tellerke ertussen zette
ivob
Master lid

Bericht door ivob »

Er dan wel op letten dat er, in het geval van een losse laadkabel aan een stopcontact, geen andere verbruikers op die stroomgroep zitten. Want dan is je meting niet meer correct.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei PV panelen”