Omnik opbrengst data wordt niet meer juist weer gegeven

Plaatst hier uw vragen en opmerkingen over omvormers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rinnus
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2021, 22:37
Installatie Land: Nederland

Omnik opbrengst data wordt niet meer juist weer gegeven

Bericht door Rinnus »

Ik merk dat de data welke mijn omvormer merk Omnik vanaf 14:00 uur niet meer wordt weer gegeven.
Ik kan dit namelijk zien omdat ik mijn data ook kan zien via Solarman.
Heeft het mischien te maken met het feit dat Omnik faliet is?
Zijn er ook andere gebruikers van Omnik wie hetzelfde hebben?
Gaanre info hierover
Gebruikersavatar
janus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 16557
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:39
Installatie Land: Ander
Locatie: Ten zuiden van antwerpen
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Omnik opbrengst data wordt niet meer juist weer gegeven

Bericht door janus »

En voor 14:00 uur wel?
Waar kijk je dan op de omvormer of op een app?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Gebruikersavatar
Rinnus
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2021, 22:37
Installatie Land: Nederland

Re: Omnik opbrengst data wordt niet meer juist weer gegeven

Bericht door Rinnus »

Voor 14:00 uur gaat het goed echter er na niet meer.Ik kijk op de app.
Nu is het 16:13 uur en ik ga kijken op de omvormer zelf, daarna op de app en daarna via Solarman
Gebruikersavatar
turboke27
Senior lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 feb 2020, 17:11
Installatie Land: België

Re: Omnik opbrengst data wordt niet meer juist weer gegeven

Bericht door turboke27 »

dat is wel straf: Net gekeken, Sunny Portal toont voor mijn SMA omvormer ook niets meer na 14u. :vraag:
één of ander probleemke bij server farms van Amazon of iets degelijks misschien?
Gebruikersavatar
Adeo
Senior lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 jun 2013, 21:53
Installatie Land: Nederland
Locatie: Exloo

Re: Omnik opbrengst data wordt niet meer juist weer gegeven

Bericht door Adeo »

Grappige is wel dat als je in de avond weer kijkt de site van OmnikPortalwel de juiste dagopbrengst weergeeft.
Ik log elk einde van de maand standaard bij de omvormers zelf in en bekijk de verschillen tussen het begin en einde van de maand.
Het verschil is de opbrengst en die kloppen dan wel weer met de site van OmnikPortal.
PV: 27 x Renesola 250WP, 2x Omniksol 3K TL, Z: 165° : H:40°
Gebruikersavatar
Rinnus
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2021, 22:37
Installatie Land: Nederland

Re: Omnik opbrengst data wordt niet meer juist weer gegeven

Bericht door Rinnus »

Nee de in de avond wordt bij mij niet de juiste gegevens doorgegeven, maar de stand tot plus minus 2 uur in de middag.
Om plus minus 2 uur in de middag staat ook het huidige vewrmogen op 0
Ik heb dus om 16:15 uur alles gecontroleerd en in de Omnik app staat veel minder opgebrachte energie als in de Solarman app, deze staat namelijk ongeveer gelijk aan de opgebrachte enrgie uitgelzen op de omvormer zelf.
Ik denk zelf dat het probleem met de omnik app te maken heeft met een fout ergens (waar weet ik niet) met de tijd of klok
Gebruikersavatar
turboke27
Senior lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 feb 2020, 17:11
Installatie Land: België

Re: Omnik opbrengst data wordt niet meer juist weer gegeven

Bericht door turboke27 »

turboke27 schreef: 12 feb 2021, 16:32 dat is wel straf: Net gekeken, Sunny Portal toont voor mijn SMA omvormer ook niets meer na 14u. :vraag:
één of ander probleemke bij server farms van Amazon of iets degelijks misschien?
Ondertussen loopt grafiekje nog 60 minuten achter, dat heb ik nog nooit eerder gemerkt.
Gebruikersavatar
YveST3
Donateur
Donateur
Berichten: 3422
Lid geworden op: 18 jul 2013, 11:28
Installatie Land: België
Locatie: Machelen
Contacteer:

Re: Omnik opbrengst data wordt niet meer juist weer gegeven

Bericht door YveST3 »

Hier hetzelfde:
Omnik grafiek.jpg
Omnik uur.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
PV1 : 14 X 250 Canadian Solar - 3500 wp - SMA SB 3000 HF - Dak : Zuid 185° - 45°helling - 15/02/2011
PV2 : 8 x NSP300 mono full black ZO 147° + 6 NSP300 mono full black ZW 237° - 4200 wp - Omnik 3K-TL2 - Dak 40° helling - 22/01/2018
Gebruikersavatar
Adeo
Senior lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 jun 2013, 21:53
Installatie Land: Nederland
Locatie: Exloo

Re: Omnik opbrengst data wordt niet meer juist weer gegeven

Bericht door Adeo »

Einde Omnik Portal is in zicht.
Kreeg vandaag dit bericht:

Beste gebruikers,

Aangezien Omnik failliet is gegaan en in de toekomst geen service kan verlenen, moeten we u helaas mededelen dat dit platform eind april zal worden gesloten.

Om u continu van dienst te kunnen zijn, worden alle gegevens op het Omnik-platform gemigreerd naar het SOLARMAN-platform vanaf 19 april 2021 om 9.00 uur (UTC + 8).
Houd er rekening mee dat elke bewerking op het Omnik-platform vanaf dat moment niet zal worden gesynchroniseerd met het SOLARMAN-platform.

Het totale migratieproces duurt ongeveer 72 uur.
Wijzig tijdens deze periode GEEN gegevens op het Omnik-platform om de integriteit en nauwkeurigheid van de gegevens te waarborgen.
Als u tijdens de migratie nieuwe accounts moet registreren, log dan in op het SOLARMAN-platform (voor eindgebruikers: log in op https://home.solarmanpv.com​ voor installateurs en distributeurs, log in op https://pro.solarmanpv.com ).

Nadat de migratie is voltooid, wordt u de allereerste keer geïnformeerd.
Opmerking: Services inclusief Open API, APP en het doorsturen van gegevens op het Omnik-platform zijn na migratie niet beschikbaar.

U kunt inloggen op het SOLARMAN-platform met uw huidige account en wachtwoord.
SOLARMAN biedt een gratis proefperiode van een maand voor uw Omnik-apparaten.
Gedurende deze periode kunt u alle functies op het nieuwe platform gebruiken. Wanneer de gratis proefperiode is verstreken, moet u 6 EUR / jaar voor elk apparaat betalen, anders wordt de toegang tot het apparaat en de gegevens beperkt.

SOLARMAN Smart (https://home.solarmanpv.com) is ontworpen voor eindgebruikers.
Met een nieuwe visuele ervaring, gebruiksvriendelijke gegevensweergave en beproefde bewakingsfunctie maakt SOLARMAN Smart slim energiebeheer voor iedereen gemakkelijker.

SOLARMAN Business (https://pro.solarmanpv.com) is ontworpen voor installateurs en distributeurs, wat geschikter is voor gedistribueerd systeembeheer. Met uitgebreide en geavanceerde functies zal SOLARMAN Business wereldwijd toonaangevende intelligente O & M-oplossingen bieden voor installateurs en distributeurs.

Excuses voor het ongemak en we kijken ernaar uit om u op het SOLARMAN-platform een ​​betere service te bieden.

Neem gerust contact met ons op voor eventuele vragen via [email protected].
PV: 27 x Renesola 250WP, 2x Omniksol 3K TL, Z: 165° : H:40°
stegero
VZW erelid
VZW erelid
Berichten: 967
Lid geworden op: 18 mei 2013, 14:37
Installatie Land: België
Locatie: Tussen Putte en Santa Pola

Re: Omnik opbrengst data wordt niet meer juist weer gegeven

Bericht door stegero »

Bij ons geen gegevens meer via sunny >PORTAL sedert begin september
alles al dedaan, de omvormer van het internet gehaald, de groenestroomcertificaat mter s nachts uitgeschakeld en 'smorgens vroeg terug opgestart, zonder resultaat. voor de twee was er geen productie, was om middernacht en om 05.00 uur.
zou SUNNy portal uitliggen of heeft bSMA weeral kuren?
Lid nr 47 van zonstraal.be/vzw
Power to the people!
Gebruikersavatar
janus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 16557
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:39
Installatie Land: Ander
Locatie: Ten zuiden van antwerpen
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Omnik opbrengst data wordt niet meer juist weer gegeven

Bericht door janus »

Wat heeft dat met Omnik te maken?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Plaats reactie

Terug naar “Omvormers”