Defecte digitale meters

Alles wat niet met energie te maken heeft
Plaats reactie
ivob
Master lid
Installatie Land: België

Re: Defecte digitale meters

Bericht door ivob »

freddy schreef: 12 okt 2021, 05:58 Mijn Ferraris meter is kapot gegaan enkele jaren terug. Hij begon plots bij nacht teller af te trekken en bij dag teller bij te tellen op zelfde moment (aan hoge snelheid). Ik heb dit toen gefilmd en naar Eandis geweest. Ze zijn hem komen vervangen. Ik heb vroeger een collega gehad die ook een kapotte ferraris meter had die plotseling achteruit begon te draaien zonder dat hij zonnepanelen had.
Zelfde ervaring met nacht en dag telwerk..
In de vorige woning van mijn huidige partner heeft de ferrarismeter het eveneens begeven. Werd door de interventiedienst van Fluvius binnen de 24 uur na oproep vervangen.
ivob
Master lid

Bericht door ivob »

Christiaan schreef: 11 okt 2021, 22:04[
Weet jij nog wanneer en waar je ongeveer 5 jaar geleden iets gelezen hebt ? Proficiat , ik kan dat niet ....
Het betreft dus een eenmalig feit en dan nog van 5 jaar geleden?
De laatste 5 jaar heb je dus niets meer vernomen over defecten bij een DM. Lijkt me in het voordeel van de DM te pleiten. ;-)
Ik hou niet van zinloze discussies en gehakketak op mekaars kop.
:vraag:
Nu breekt mijn klomp. Je doet niet anders dan meningen en theorieën lanceren welke een discussie uitlokken.
Of bedoel je met gehakketak op je kop dat jij vrij je meningen en theorieën mag verkondigen en anderen dat dan maar voor waar moeten aannemen zonder er hun eigen mening of tegenwoord over te mogen geven?

Als je daar niet tegen kan moet je het ook niet bij herhaling zelf uitlokken.

En wat is nu de bedoeling van je persoonlijke vaststelling? De DM weigeren omdat je na ’grondig onderzoek’ via het WWW hebt vernomen dat er af en toe wereldwijd een DM de geest geeft maar binnen je persoonlijke kennissenkring er nog nooit een ferrarismeter stuk is gegaan? Baseer jij daar conclusies op?
Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan »

ivob schreef: 12 okt 2021, 08:50 .....
En wat is nu de bedoeling van je persoonlijke vaststelling? De DM weigeren omdat je na ’grondig onderzoek’ via het WWW hebt vernomen dat er af en toe wereldwijd een DM de geest geeft maar binnen je persoonlijke kennissenkring er nog nooit een ferrarismeter stuk is gegaan? Baseer jij daar conclusies op?
Ach Ivo , mijn vraag was zóóó eenvoudig en het topic thema is zóóó onbelangrijk dat ik hierover geen litaniën wil neerpennen. Het enige dat me interesseert is of er al zonstraal.vzw leden zijn wiens DM defect is gegaan, en er dan a.u.b. ook bij vermelden hoelang die al in gebruik was ( kwestie van niet het ei uit het gat hoeven te vragen ).

Als er iemand is die correcte informatie heeft over de MTBF van de Ferraris teller, dan is dat ook mooi meegenomen. Ik schat die op 40 jaar.
ivob
Master lid

Bericht door ivob »

Christiaan schreef: 12 okt 2021, 09:23 Ik schat die op 40 jaar.
Dat is nu net jouw basisprobleem.
Je kan geen correcte info bekomen op basis van fragmentarische gegevens en al heel zeker niet op basis van individuele schattingen. Gissen is je altijd vergissen.
Jouw methode van iets inschatten op basis van persoonlijke ervaring of erger, het lezen van individuele cases, leidt dus nooit tot een juiste conclusie. Het bevestigt alleen persoonlijke vooroordelen.

De enige in Vlaanderen die jou correcte info kan geven over de uitval van analoge en digitale meters is Fluvius. En niet een individueel forumlid. Wanneer je geen vertrouwen hebt in het antwoord dat Fluvius je verstrekt kan je nog altijd via je volksvertegenwoordiger er een parlementaire vraag over laten stellen. Daar worden ze immers voor betaald.

Wanneer je echter, tegen beter weten in, de methode van individuele forumleden belangrijker blijft vinden heb je al een voorlopige uitslag in dit topic => de digitale meter doet het , op basis van getuigenissen van individuele forumleden, schijnbaar beter dan de analoge. ;-)
mabo
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door mabo »

Christiaan schreef: 11 okt 2021, 22:10
janus schreef: 11 okt 2021, 21:05 Ik dacht nu wel dat jij verstandiger was, wat zegt 1 melding nu over de kwaliteit van een DM waarvan er inmiddels 1000.000 zijn geplaatst in Vlaanderen.
Veel ! Ik heb noch in mijn kennissenkring, noch in mijn familiekring vernomen dat er een Ferraris meter de laatste 50 jaar defect was geraakt. Ik wil gewoon eens weten of dat bij de digitale meters ook het geval "zou" kunnen worden ....
Oei, ik heb in mijn familiekring iemand gehad met een defecte ferraris meter, wat zegt dit over de MTBF van Ferraris meters ?
Betekent dat dat ze allemaal van slechte kwaliteit zijn, en om de haverklap defect gaan ?

Met zulke zeer kort door de bocht kromme redeneringen is niemand iets, en het zegt al helemaal niets over de kwaliteit of levensduur van een meter, digitaal of niet.
MrD
Senior lid

Bericht door MrD »

@Christiaan , waarom vraag je het gewoon niet aan de fabrikant zelf?
https://www.sagemcom.com/en/contact-us
Tis een S211 (enkelfase) of een T211-D (3-fase)
Oost : 8x LG Neon2 Black 330Wp (2640Wp)
West : 10x LG Neon2 Black 330Wp (3300Wp)
5940Wp op SE3500H Omvormer
Plaats reactie

Terug naar “Chit-Chat”