U wilt een offerte aanvragen?

Vraag hier uw offerte aan
Plaats reactie
ecologist
lid
Installatie Land: België

Re: U wilt een offerte aanvragen?

Bericht door ecologist »

Graag een offerte voor een installatie op plat dak ( roofing) van huis met oprit

Zelf had ik gedacht aan 11 panelen van 300 Wp . Geen micro omvormers of wat dan ook . Eén string
Een omvormer ( 10% ondergedimentioneerd in dit geval ) van 3Kw , dit ivm de prosumenten tarief . Omvormer kan naast de verdeelkast gemonteerd worden .
Eénfasige installatie .
Er moeten geen gaten door dak , buitenmuren ed omdat er al een zonneboiler is gemonteerd en er nog ruimte is langs die leidingen .
Geen schaduw en gericht naar zuid .
Lengte solarkabels is +/- 30 meter , dus vermoedelijk 6mm² .
De installatie moet , weer ivm de zonnecollectoren , in een omgekeerde L- vorm worden uitgevoerd , wat betekent dat één frame van 5 panelen ( rechtopstaand hoek 35*) en 2 maal een frame van 3 panelen ( rechtopstaand hoek 35*) moet voorzien worden .
Weet niet of het gebruikelijk is om de keuring kosten te integreren in de offerte .
Locatie is Melsele , Oost Vlaanderen .

Eigenlijk een installatie zonder al te veel acrobatie .

Graag een offerte btw (6%) inbegrepen .
Plaatsing , facultatief voor het eind 2020 .
Graag offerte via PM .

Beste groeten

ecologist
lid

Bericht door ecologist »

Aanvulling van mijn offerte .
Op google earth de situatie met rode cirkel . De rode pijl wijst aan dat de zonnecollectoren iets naar beneden en naar links worden verschoven , dat gebeurt morgen maandag .
Tegen de dakrand aan de straatkant komt de frame voor 5 panelen , rechts onder die rij de 2 frames van 3 panelen ( onder elkaar)
Onderkant foto is zuiden .

Schermopname (63) - kopie.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

ecologist
lid

Bericht door ecologist »

21 Mei , al 4 dagen en nog geen reactie . Het moet goed gaan in PV-installatie land .
Kan ik er van uitgaan dat de orderboekjes van onze professionele installateurs vol zijn ?

Beste groeten

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: [img]https://www.paypalobjects.com/nl_NL/NL/i/btn/btn_donate_SM.gif[/img]
Contacteer:

Bericht door janus »

Ik denk ook dat het een kwestie is van kansberekeningen van de installateurs.
De kans om een order binnen te halen van een iemand die je rechtstreeks contacteert is veel groter dan bij een openbare aanvraag waar meer installateurs op kunnen reageren, en er is toch vrij veel werk aan een offerte, zekers als er met speciaaltjes gewerkt moet worden zoals opstellingen onder 35º
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Plaats reactie