overstappen naar lucht-lucht warmtepomp

Vertel alles over uw warmtepomp installatie.
Plaats reactie
waldonk
Master lid
Installatie Land: België

Re: overstappen naar lucht-lucht warmtepomp

Bericht door waldonk » 08 mei 2019, 08:40

Ik ben al op pensioen dus overdag thuis
Ik laat mijn binnenunits in de woonruimten op de laagste stand blazen maar wel op 24 of 25°C op een hoek van 70° naar beneden. Dat hoor je bijna niet en het is de hele dag aangenaam vertoeven. Als ik er recht onder sta voel ik een zachte warme luchtstroom.
Sinds begin oktober een verbruik van 2850 kWh voor de WP.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 08 mei 2019, 11:42

Als je zo verwarmt met een luchtverwarming dan heb je de verkeerde info gekregen van uw (onprofessionele) installateur!
Je moet continue verwarmen met max 2 à 3 graden verschil bij wel of niet aanwezig zijn.
Vandaar altijd de bemerking dat een WP L/L in een goed geïsoleerde ruimte pas echt tot zijn recht komt.
Bij langere afwezigheid kan de temp wel op 17° geplaatst worden maar dan is het wel een langere opwarmtijd.
japio schreef:
wwfje schreef:
07 mei 2019, 15:57
Eigenlijk vindt ik het raar waarom er niet meer reclame voor vloerunits wordt gemaakt .Warmte stijgt toch dus waar is het probleem?
Ik heb al spijt dat ik in mijn living die wandunit zo hoog heb laten plaatsen. Ik moet vooral in de winter soms mijn radiators aanspreken voor meer comfort anders moet ik veel te hard staan blazen . Neen ik overweeg om nog een vloerunit bij te installeren en als die unit van links naar recht zou kunnen swipen zou dat ideaal zijn.
Luchtverwarming is geen heel comfortabele manier van verwarmen en het maakt dan ook maar weinig uit welk type binnendeel of je neemt.
Het beste is om grote temperatuurverschillen te voorkomen, dus rustig naar een temperatuur toewerken ipv in 10 minuten proberen een woonkamer op te warmen van 16 naar 21 graden.

waldonk
Master lid
Installatie Land: België

Bericht door waldonk » 08 mei 2019, 11:57

japio schreef:
07 mei 2019, 23:00
Het beste is om grote temperatuurverschillen te voorkomen, dus rustig naar een temperatuur toewerken ipv in 10 minuten proberen een woonkamer op te warmen van 16 naar 21 graden.
Als ik ga slapen gaat de WP uit. Als ik 's morgens beneden kom is het afgekoeld tussen 19 en 20°C in de woonkamer.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

Plaats reactie