Problemen met Zon & Energie (Oostende)

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
Plaats reactie
Prutske
Installatie Land: België

Problemen met Zon & Energie (Oostende)

Bericht door Prutske » 16 nov 2018, 07:52

Beste,
Ik kom jullie waarschuwen voor het bedrijf Zon & Energie uit Oostende, geleid door de zaakvoerder .
We betaalden maanden geleden enkele duizenden euro's voorschot, en op vandaag werden de panelen niet geplaatst.Het gaat hier om hallucinante praktijken. Verschillende keren werd bevestigd dat de zonnepanelen zouden geplaatst worden. Telkens werden de afspraken op de dag zelf afgebeld, telkens met een ander excuus. Daarna kwam de belofte dat ze zouden afzien van de plaatsing en het voorschot zouden terugstorten. Ook deze beloftes werden tot op heden niet waargemaakt.
Ondertussen hebben we weet van verschillende andere gedupeerden, ze kunnen zich altijd bij mij melden via een privébericht.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Problemen met Zon & Energie (Oostende)

Bericht door janus » 17 nov 2018, 16:13

Ik heb wat rondgevraagd en ook bij onze partnersite zonnepanelenenergie.be komen er veel klachten binnen, een te vermijden installateur dus voor de moment.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Wally©
Master lid
Contacteer:

Bericht door Wally© » 18 nov 2018, 19:06

Zou da nix voor ons Tommeleynke zijn..?

Nu hij toch een bestuursakkoord daar heeft gesloten...
10 Phono Solar 270 Mono Full Black 2700 Wp O180° H35° Omvormer GoodWe 2500-NS
Schaduw (eiken) van medio oktober tot begin maart...

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 26 nov 2018, 13:21

.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Sarah

Bericht door Sarah » 05 feb 2019, 11:18

Prutske schreef:
16 nov 2018, 07:52
Beste,
Ik kom jullie waarschuwen voor het bedrijf Zon & Energie uit Oostende, geleid door de zaakvoerder .
We betaalden maanden geleden enkele duizenden euro's voorschot, en op vandaag werden de panelen niet geplaatst.Het gaat hier om hallucinante praktijken. Verschillende keren werd bevestigd dat de zonnepanelen zouden geplaatst worden. Telkens werden de afspraken op de dag zelf afgebeld, telkens met een ander excuus. Daarna kwam de belofte dat ze zouden afzien van de plaatsing en het voorschot zouden terugstorten. Ook deze beloftes werden tot op heden niet waargemaakt.
Ondertussen hebben we weet van verschillende andere gedupeerden, ze kunnen zich altijd bij mij melden via een privébericht.
Hallo,
Kan ik "prutske" opbellen. ik ben vermoedelijk namelijk ook een gedupeerde. Vandaag zou plaatsing moeten gebeuren, maar website/telefoonnummer is verdwenen en op gsm nemen ze niet meer op. Offerte van vele duizenden euro's is betaald.

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 05 feb 2019, 16:45

Voor jullie is het helaas te laat maar voor andere lezers, betaal toch a.u.b geen voorschot, dat is nergens voor nodig tegenwoordig :!: :!:
.

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 06 feb 2019, 11:03

Sarah schreef:
05 feb 2019, 11:18
Prutske schreef:
16 nov 2018, 07:52
Beste,
Hallo,
Kan ik "prutske" opbellen. ik ben vermoedelijk namelijk ook een gedupeerde. Vandaag zou plaatsing moeten gebeuren, maar website/telefoonnummer is verdwenen en op gsm nemen ze niet meer op. Offerte van vele duizenden euro's is betaald.
Je kan Prutske een privébericht sturen via de link 'contacteer' aan de rechterzijde van zijn bericht.
Kan jij ons correcte info van dit bedrijf bezorgen?
BTW Nr.
Vennootschapsnaam,
Adres maatschappelijke zetel
Telefoonnr.
link naar website of webadres.
We proberen deze dan op te sporen.
Volgens KBO is er 'officieel' geen bedrijf gevestigd op de Emile Roosestraat 30 in Oostende, zoals wel staat aangegeven op https://zonnepanelenenergie.be/zonnepan ... on-energie
https://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/ ... rform.html
Alle beetjes kunnen helpen.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 06 feb 2019, 12:12

Dit heb ik ondertussen al kunnen vinden.
http://zon-energie.eu/
https://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/ ... =808911011
https://zonnepanelenenergie.be/zonnepan ... on-energie (hier zijn alle negatieve recenties ondertussen verdwenen)
https://kevinhaezaerts.wordpress.com/

Ik stel vast dat er op internet op dit moment al 3 verschillende adressen zijn voor dit 'bedrijf'. Alleen dat bij KBO is juridisch het juiste.
En zoals Janus schrijft als je problemen wilt vermijden geen voorschotten betalen. "Ik zen nie de bank" ;-)
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

ZON&energie

Bericht door ZON&energie » 21 feb 2019, 17:29

Beste,

Ikzelf ben de zaakvoerder van ZON&energie, heb even alle reacties hier bekeken en Zou graag toch een tegenwoordig bieden. Ondertussen is er op verschillende forums en sites te lezen dat wij onze problemen aan het oplossen zijn, vandaar dat ook de negatieve reacties weg zijn en er positieve in de plaats zijn gekomen. Ik begrijp dat dit een moeilijke periode is geweest voor onze klanten, vandaar ook dat ieder een mooie korting gekregen heeft. Inmiddels staan er nog maar enkele klanten open en die worden ook allen nog geholpen. Dus wat er te lezen staat van oplichting, klopt helemaal niet. De persoon wie de site via wordpress gemaakt heeft, wordt ook opgespoord, wat daar staat klopt al helemaal niet, en wordt ook gerechtelijk aangevochten. Verder wil ik de klanten bedanken voor het geduld en kan ik met zekerheid zeggen dat alles binnen de kortste keren opgelost is.

Mvg,

Kevin
Zaakvoerder
ZON&energie

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 21 feb 2019, 18:46

Bedankt om hier zelf te reageren Kevin.
Laten we hopen dat het bij de laatste klanten ook snel opgelost wordt.
.

ZON&energie

Bericht door ZON&energie » 21 feb 2019, 18:54

Wou ook nog even melden dat er bij nieuwe klanten ook geen voorschot meer gevraagd wordt.

Mvg, Kevin

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 21 feb 2019, 19:35

Dat is positief :tu:
.

Laurent007

Bericht door Laurent007 » 24 mar 2019, 22:09

Nou..!
Goeienavond Kevin!
Wat fijn om te zien dat u hier wél actief bent en reageert!
Want op onze mails en telefoontjes geeft u toch niet thuis!?

Bij deze kunnen we melden dat u helemaal NIET in orde bent met de behandeling/afhandeling van uw oude klanten!
Akkoord, de panelen zijn een maand later dan de oorspronkelijk afgesproken datum, na de nodige telefoontjes, mails en dreigingen, inderdaad geplaatst geweest.
Door Kristina Pauwaert en haar man, uzelf was nergens te bespeuren..
We zouden de avond zelf, ten laatste de maandag ( de installatie is op een vrijdag gebeurt) erop de app ontvangen en we zouden spoedig gecontacteerd worden door de mensen van de keuring...

Een maand later, na talloze telefoontjes opnieuw, hebben we dan inderdaad een keurder over de vloer gehad. Maar dan wel van 'Keurteam' en niet van 'Vincotte', want daar hadden jullie problemen mee omdat ze niet meer zouden reageren.
Nóg een maand later hebben we dan éindelijk de app ontvangen waarmee we ons verbruik kunnen bekijken.. HELAAS, deze lijkt niet te werken!

Nu zijn we dus 2 maand verder en hebben we nog steeds geen documenten of aangepaste meter, want zolang u 'Keurteam' niet betaalt en hen het elektrisch schema niet bezorgt, kunnen ze niks doen. En kan dus ook Fluvius niet langskomen om onze meter aan te passen.

We hebben de dag dat we onze factuur gekregen hebben, 's avonds meteen betaalt dus is het aan u om dit allemaal in orde te maken.

Durf dus niet te zeggen dat u correct te werk gaat! Zelf uw RSZ wordt niet meer betaald!

U heeft nog een paar dagen de tijd om alles in orde te brengen, zoniet ondernemen we gerechtelijke stappen!

Mvg, Laurent

Bas
Master lid

Bericht door Bas » 01 apr 2019, 10:28

Wat is het nut van recensie websites als de terechte negatieve reacties er onder druk of voor eigen commercieel gewin uitgefilterd worden?

japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door japio » 01 apr 2019, 14:06

Geen.

Wiens brood men eet diens woord men spreekt.
SolarEdge gecertificeerd dealer

Plaats reactie