Nieuwe installatie op plat dak

Vraag hier uw offerte aan
Plaats reactie
Nicof
lid
Installatie Land: België

Nieuwe installatie op plat dak

Bericht door Nicof » 17 jun 2018, 16:46

Hallo iedereen,

Nieuw hier op het forum :) Ik zal onze situatie even schetsen... We wonen in een huis van 3 jaar oud, met een plat dak van ongeveer 120m2 groot (waarvan toch een 100m2 benutbaar zou moeten zijn).

Afbeelding

Het zuiden is onderaan de foto -- voor zover dat van belang is (want het dak is plat).

Die rare witte lijn is de kabel van een satellietschotel die op het dak staat. Ik vermoed dat we die dan beter verplaatsen in functie van waar de zonnepanelen best komen... De kabel eindigt aan twee "paddestoelen" die op het dak staan, waarvan er eentje gebruikt is voor de sat-kabels, en de andere nog vrij is om door een koker helemaal naar beneden te lopen tot in onze berging -- dat lijkt me dus al handig :-)

We hebben een 3x400V aansluiting van 25A, momenteel nog met dag en nachtmeter. Een Tesla Model S zorgt al voor een verbruik van 4500KwH per jaar, en het zou kunnen dat we binnenkort tweede elektrische wagen hebben. Dus ik denk dat het best is het dak maximaal te benutten.

Einde dit jaar of ergens 2019 krijgen we van Tesla een Powerwall 2 toe (14KwH batterij). Dus de installatie moet er wel rekening mee houden dat deze makkelijk kan bijgeplaatst worden (en rekening houdt met de 3 fasen).

Er zit hier wel volk op voor een eventuele offerte neem ik aan? Alle input is ook welkom qua tips, zeker ook wat de Powerwall batterij betreft.

Zijn er meningen over een O/W of eerder Z gerichte setup? Echt zuid kan sowieso toch niet, gezien het (magnetische) zuiden op quasi 45 graden zit tov het dak.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Nieuwe installatie op plat dak

Bericht door janus » 17 jun 2018, 17:42

Welkom,

Voor offertes verwijs ik je graag naar dit draadje
viewtopic.php?f=36&t=20643

Pal zuid plaatsen is momenteel nog steeds de beste optie. (waarom zou dat niet kunnen op jouw dak?)
Met oost/west kun je wel een kleinere omvormer kiezen en is de opbrengst meer verspreidt over de dag.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Nicof
lid

Bericht door Nicof » 17 jun 2018, 17:44

janus schreef:
17 jun 2018, 17:42
Welkom,

Voor offertes verwijs ik je graag naar dit draadje
viewtopic.php?f=36&t=20643

Pal zuid plaatsen is momenteel nog steeds de beste optie. (waarom zou dat niet kunnen op jouw dak?)
Met oost/west kun je wel een kleinere omvormer kiezen en is de opbrengst meer verspreidt over de dag.
Thx.

Ik dacht dat pal zuid lastig zou zijn omdat de panelen dan onder 45 graden komen te staan... verkwist je dan niet teveel oppervlakte?

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 17 jun 2018, 17:52

Dat hangt er vanaf hoeveel ruimte je nodig hebt ;-)
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

jef
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door jef » 17 jun 2018, 18:16

mag ik even een kleine zijsprong maken? Hoeveel KM kan je ongeveer rijden met de voorgestelde 4500 kWh ?

Nicof
lid

Bericht door Nicof » 17 jun 2018, 18:26

jef schreef:
17 jun 2018, 18:16
mag ik even een kleine zijsprong maken? Hoeveel KM kan je ongeveer rijden met de voorgestelde 4500 kWh ?
Ik dacht dat ik rond de 21 a 22000 zat.

Plaats reactie