
Met 40 km/h
- jsbeeckm
- lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 18 mei 2013, 09:07
- Installatie Land: Maak keuze
Re: Met 40 km/h
Ik rij ondertussen anderhalf jaar met een speedpedelec naar het werk. De post van Steven DCr vat mijn ervaringen perfect samen 

- Loded
- Senior lid
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 23 dec 2014, 17:43
- Installatie Land: België
Re: Met 40 km/h
Na 7 jaar elektrisch fietsen, is het stilaan welletjes. Van de plannen om met het gezin de auto wat meer aan de kant te houden, ben ik de enige die zich er nog aan houdt. Mevrouw rijdt met de auto naar de slager 100m verderop, de kids vinden het maar normaal dat ze worden rondgereden naar het station, de sportclub (!), de jeugdbeweging. Zelf leg ik 5-7000km met de fiets af. Intussen zijn de autokilometers weer opgelopen van 13 naar 20.000 per jaar. Wat ik bespaar wordt door de andere gezinsleden opgesoupeerd maar daarvoor mag ik wel door weer en wind. Vorige week heb ik dan maar beslist om het ook wat rustiger aan te doen en ik kocht opnieuw een tweede auto. Ik laat 'm weliswaar ombouwen op lpg. Tot zover mijn goedbedoeld experiment om te consuminderen.
L.
L.
- ivob
- Master lid
- Berichten: 5906
- Lid geworden op: 20 dec 2012, 18:31
- Installatie Land: België
- Locatie: Mechelen
Re: Met 40 km/h
Na veel wikken en wegen is de beslissing zojuist genomen.
Het zal hoogstwaarschijnlijk een Stromer ST2 Solar Impulse worden.
(offerte zou vandaag nog binnen rollen).
Aan een fietsvergoeding van 15 €/dag neutraliseer ik na 7.5 fietsdagen/maand de VAA al.
Het zal hoogstwaarschijnlijk een Stromer ST2 Solar Impulse worden.
(offerte zou vandaag nog binnen rollen).
Aan een fietsvergoeding van 15 €/dag neutraliseer ik na 7.5 fietsdagen/maand de VAA al.

5600 Wp (20 x ZDNY-280C72 Monocr.) - jaaropbrengst 5172 kWh (4922-5416 kWh)
Dakhelling : 32° - Oriëntatie 305°(-55° ZO)
Omvormer : SMA SB 5000 TL 5 kVA
WP Samsung EHS split voor CV (Jaga DBE LT ventilo) MIP 4.3 kW-NomCapHeat 6 kW en SWW (150 l gelaagd vat) - General L/L WP
Back up (CV + SWW 300 l gelaagd vat) Tulikivi TTU2700/4 energieopslag 73.8 kWh.
Opslagcapaciteit BEV: DC Bruto 67.1 kWh-DC netto 64 kWh - AC 74 kWh.
Laadpaal: Alfen eve SPL.
Dakhelling : 32° - Oriëntatie 305°(-55° ZO)
Omvormer : SMA SB 5000 TL 5 kVA
WP Samsung EHS split voor CV (Jaga DBE LT ventilo) MIP 4.3 kW-NomCapHeat 6 kW en SWW (150 l gelaagd vat) - General L/L WP
Back up (CV + SWW 300 l gelaagd vat) Tulikivi TTU2700/4 energieopslag 73.8 kWh.
Opslagcapaciteit BEV: DC Bruto 67.1 kWh-DC netto 64 kWh - AC 74 kWh.
Laadpaal: Alfen eve SPL.
- bartgo
- Master lid
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 28 dec 2013, 12:00
- Installatie Land: België
Re: Met 40 km/h
Geen riese & muller charger getest Ivob? Heb zelf de GT en die is alleszins erg comfortabel. Nadeel is dat hij niet zo snel kan als een stromer. Ik ga zelf wellicht overstappen naar een st5
- ivob
- Master lid
- Berichten: 5906
- Lid geworden op: 20 dec 2012, 18:31
- Installatie Land: België
- Locatie: Mechelen
Re: Met 40 km/h
ST5 is pas in juni beschikbaar.
Bovendien zag ik inzake batterij en motor geen verschil met de ST2.
En dan werd het autobudget wel heel klein.
Het was nu al een serieuze hap uit het budget.
Bovendien zag ik inzake batterij en motor geen verschil met de ST2.
En dan werd het autobudget wel heel klein.

Het was nu al een serieuze hap uit het budget.
5600 Wp (20 x ZDNY-280C72 Monocr.) - jaaropbrengst 5172 kWh (4922-5416 kWh)
Dakhelling : 32° - Oriëntatie 305°(-55° ZO)
Omvormer : SMA SB 5000 TL 5 kVA
WP Samsung EHS split voor CV (Jaga DBE LT ventilo) MIP 4.3 kW-NomCapHeat 6 kW en SWW (150 l gelaagd vat) - General L/L WP
Back up (CV + SWW 300 l gelaagd vat) Tulikivi TTU2700/4 energieopslag 73.8 kWh.
Opslagcapaciteit BEV: DC Bruto 67.1 kWh-DC netto 64 kWh - AC 74 kWh.
Laadpaal: Alfen eve SPL.
Dakhelling : 32° - Oriëntatie 305°(-55° ZO)
Omvormer : SMA SB 5000 TL 5 kVA
WP Samsung EHS split voor CV (Jaga DBE LT ventilo) MIP 4.3 kW-NomCapHeat 6 kW en SWW (150 l gelaagd vat) - General L/L WP
Back up (CV + SWW 300 l gelaagd vat) Tulikivi TTU2700/4 energieopslag 73.8 kWh.
Opslagcapaciteit BEV: DC Bruto 67.1 kWh-DC netto 64 kWh - AC 74 kWh.
Laadpaal: Alfen eve SPL.
- bartgo
- Master lid
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 28 dec 2013, 12:00
- Installatie Land: België
Re: Met 40 km/h
Ivob? Motor is wel degelijk totaal anders. Denk er ook aan dat je sowieso nog opties zal moeten toevoegen voor comfort.
- jsbeeckm
- lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 18 mei 2013, 09:07
- Installatie Land: Maak keuze
Re: Met 40 km/h
Ik heb even de prijs opgezocht van zo'n Stromer ST2 solar impulse
Ik heb mijn speedpedelec twee jaar geleden gekocht aan 2700 euro. Vandaag de dag vind je vrijwel geen modellen meer tegen zo'n prijs. Een fiets van 7000 euro zou ik persoonlijk nooit kopen. Het motorvermogen is dan wel wat hoger (500W <-> 350W), maar wegens de niet-lineariteit van de luchtweerstand ga je niet echt zoveel sneller lijkt mij.

Ik heb mijn speedpedelec twee jaar geleden gekocht aan 2700 euro. Vandaag de dag vind je vrijwel geen modellen meer tegen zo'n prijs. Een fiets van 7000 euro zou ik persoonlijk nooit kopen. Het motorvermogen is dan wel wat hoger (500W <-> 350W), maar wegens de niet-lineariteit van de luchtweerstand ga je niet echt zoveel sneller lijkt mij.
- Mari
- Master lid
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: 18 mei 2013, 07:12
- Installatie Land: Nederland
- Locatie: Tegelen
Re: Met 40 km/h
Dit lees ik in Nederland over de stromer:
Dit product is helaas uitverkocht en niet meer te bestellen bij de leverancier. Graag helpen we u bij het vinden van een passend alternatief.
Weet dus niet of het met problemen van merk te maken heeft of met de winkel, maar .........
- ivob
- Master lid
- Berichten: 5906
- Lid geworden op: 20 dec 2012, 18:31
- Installatie Land: België
- Locatie: Mechelen
Re: Met 40 km/h
Het heet niet voor niets "Limited".
De ST2 is nog gewoon te krijgen. Op de lak na dezelfde fiets.

De ST2 is nog gewoon te krijgen. Op de lak na dezelfde fiets.

5600 Wp (20 x ZDNY-280C72 Monocr.) - jaaropbrengst 5172 kWh (4922-5416 kWh)
Dakhelling : 32° - Oriëntatie 305°(-55° ZO)
Omvormer : SMA SB 5000 TL 5 kVA
WP Samsung EHS split voor CV (Jaga DBE LT ventilo) MIP 4.3 kW-NomCapHeat 6 kW en SWW (150 l gelaagd vat) - General L/L WP
Back up (CV + SWW 300 l gelaagd vat) Tulikivi TTU2700/4 energieopslag 73.8 kWh.
Opslagcapaciteit BEV: DC Bruto 67.1 kWh-DC netto 64 kWh - AC 74 kWh.
Laadpaal: Alfen eve SPL.
Dakhelling : 32° - Oriëntatie 305°(-55° ZO)
Omvormer : SMA SB 5000 TL 5 kVA
WP Samsung EHS split voor CV (Jaga DBE LT ventilo) MIP 4.3 kW-NomCapHeat 6 kW en SWW (150 l gelaagd vat) - General L/L WP
Back up (CV + SWW 300 l gelaagd vat) Tulikivi TTU2700/4 energieopslag 73.8 kWh.
Opslagcapaciteit BEV: DC Bruto 67.1 kWh-DC netto 64 kWh - AC 74 kWh.
Laadpaal: Alfen eve SPL.
- ivob
- Master lid
- Berichten: 5906
- Lid geworden op: 20 dec 2012, 18:31
- Installatie Land: België
- Locatie: Mechelen
Re: Met 40 km/h
De ST1, die uit productie gaat en slechts een batterij van 500 kWh heeft (waar geen upgrade van mogelijk is) kan je in de uitverkoop nog vinden rond de 2700-2800 euro.jsbeeckm schreef: ↑23 jan 2018, 15:45 Ik heb even de prijs opgezocht van zo'n Stromer ST2 solar impulse![]()
Ik heb mijn speedpedelec twee jaar geleden gekocht aan 2700 euro. Vandaag de dag vind je vrijwel geen modellen meer tegen zo'n prijs. Een fiets van 7000 euro zou ik persoonlijk nooit kopen. Het motorvermogen is dan wel wat hoger (500W <-> 350W), maar wegens de niet-lineariteit van de luchtweerstand ga je niet echt zoveel sneller lijkt mij.
Het gaat bij de ST2 niet zozeer om de motor maar om de dubbele capaciteit van de batterij.
Uiteraard zou ik zo'n fiets niet zelf kopen.
Het gaat om een lease op 48 maanden. Kost persoonlijk dan niets (als de offerte tenminste meevalt want eerst beloofd voor zaterdag, dan maandag, vandaag telefoon gekregen dat ze binnen het half uur zou opgestuurd worden en nog niets gezien.

Per km levert het dan nog eens 23 cent op of 15 €/dag.
Ik overweeg om met dat bijeen gefietste bedrag (en in de winter de overschot van de PV) ook een hybride (benzine/batterij) aan te schaffen en daar de batterij (7-8 kWh) dan mee vol te tanken. Enig nadeel is dat er in hybride praktisch maar één model te kiezen is (Mini Countryman). En daar kan dan weer geen trekhaak op.

Vanuit milieustandpunt is zo'n hybride natuurlijk totale nonsens (verbruikt op papier 2.3 liter benzine, vandaar fiscaal nog steeds zeer voordelig maar als ik het een en ander lees en uitreken komt ie makkelijk op 7-8 liter benzine/100 km).
België is dus lang nog niet klaar voor de overschakeling.
5600 Wp (20 x ZDNY-280C72 Monocr.) - jaaropbrengst 5172 kWh (4922-5416 kWh)
Dakhelling : 32° - Oriëntatie 305°(-55° ZO)
Omvormer : SMA SB 5000 TL 5 kVA
WP Samsung EHS split voor CV (Jaga DBE LT ventilo) MIP 4.3 kW-NomCapHeat 6 kW en SWW (150 l gelaagd vat) - General L/L WP
Back up (CV + SWW 300 l gelaagd vat) Tulikivi TTU2700/4 energieopslag 73.8 kWh.
Opslagcapaciteit BEV: DC Bruto 67.1 kWh-DC netto 64 kWh - AC 74 kWh.
Laadpaal: Alfen eve SPL.
Dakhelling : 32° - Oriëntatie 305°(-55° ZO)
Omvormer : SMA SB 5000 TL 5 kVA
WP Samsung EHS split voor CV (Jaga DBE LT ventilo) MIP 4.3 kW-NomCapHeat 6 kW en SWW (150 l gelaagd vat) - General L/L WP
Back up (CV + SWW 300 l gelaagd vat) Tulikivi TTU2700/4 energieopslag 73.8 kWh.
Opslagcapaciteit BEV: DC Bruto 67.1 kWh-DC netto 64 kWh - AC 74 kWh.
Laadpaal: Alfen eve SPL.
- ivob
- Master lid
- Berichten: 5906
- Lid geworden op: 20 dec 2012, 18:31
- Installatie Land: België
- Locatie: Mechelen
Re: Met 40 km/h
Enige optie is een bijkomend slot (verplichting van de verzekering). Zal wel niet veel minder comfortabel zijn dan een racefiets op 9 bar.

5600 Wp (20 x ZDNY-280C72 Monocr.) - jaaropbrengst 5172 kWh (4922-5416 kWh)
Dakhelling : 32° - Oriëntatie 305°(-55° ZO)
Omvormer : SMA SB 5000 TL 5 kVA
WP Samsung EHS split voor CV (Jaga DBE LT ventilo) MIP 4.3 kW-NomCapHeat 6 kW en SWW (150 l gelaagd vat) - General L/L WP
Back up (CV + SWW 300 l gelaagd vat) Tulikivi TTU2700/4 energieopslag 73.8 kWh.
Opslagcapaciteit BEV: DC Bruto 67.1 kWh-DC netto 64 kWh - AC 74 kWh.
Laadpaal: Alfen eve SPL.
Dakhelling : 32° - Oriëntatie 305°(-55° ZO)
Omvormer : SMA SB 5000 TL 5 kVA
WP Samsung EHS split voor CV (Jaga DBE LT ventilo) MIP 4.3 kW-NomCapHeat 6 kW en SWW (150 l gelaagd vat) - General L/L WP
Back up (CV + SWW 300 l gelaagd vat) Tulikivi TTU2700/4 energieopslag 73.8 kWh.
Opslagcapaciteit BEV: DC Bruto 67.1 kWh-DC netto 64 kWh - AC 74 kWh.
Laadpaal: Alfen eve SPL.
- bartgo
- Master lid
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 28 dec 2013, 12:00
- Installatie Land: België
Re: Met 40 km/h
Ik raad je een niet-betweterige blik aan op stromerforum.nl of op Facebook speed pedelecs der lage landen ;)
- ivob
- Master lid
- Berichten: 5906
- Lid geworden op: 20 dec 2012, 18:31
- Installatie Land: België
- Locatie: Mechelen
Re: Met 40 km/h
Liggen er kasseiwegen in NL. Ze hebben daar zelfs nog nooit van pekslangen gehoord. 
(btw, ik heb geen facebook).

(btw, ik heb geen facebook).
5600 Wp (20 x ZDNY-280C72 Monocr.) - jaaropbrengst 5172 kWh (4922-5416 kWh)
Dakhelling : 32° - Oriëntatie 305°(-55° ZO)
Omvormer : SMA SB 5000 TL 5 kVA
WP Samsung EHS split voor CV (Jaga DBE LT ventilo) MIP 4.3 kW-NomCapHeat 6 kW en SWW (150 l gelaagd vat) - General L/L WP
Back up (CV + SWW 300 l gelaagd vat) Tulikivi TTU2700/4 energieopslag 73.8 kWh.
Opslagcapaciteit BEV: DC Bruto 67.1 kWh-DC netto 64 kWh - AC 74 kWh.
Laadpaal: Alfen eve SPL.
Dakhelling : 32° - Oriëntatie 305°(-55° ZO)
Omvormer : SMA SB 5000 TL 5 kVA
WP Samsung EHS split voor CV (Jaga DBE LT ventilo) MIP 4.3 kW-NomCapHeat 6 kW en SWW (150 l gelaagd vat) - General L/L WP
Back up (CV + SWW 300 l gelaagd vat) Tulikivi TTU2700/4 energieopslag 73.8 kWh.
Opslagcapaciteit BEV: DC Bruto 67.1 kWh-DC netto 64 kWh - AC 74 kWh.
Laadpaal: Alfen eve SPL.
- ivob
- Master lid
- Berichten: 5906
- Lid geworden op: 20 dec 2012, 18:31
- Installatie Land: België
- Locatie: Mechelen
Re: Met 40 km/h
Iemand een idee of er op een leasefiets ook VAA verschuldigd is.
En zo ja hoeveel, berekeningstool?
BVD.
edit: blijkbaar wel. Niet interessant dus. Ben je uiteindelijk duurder af dan hem zelf aan te schaffen.
http://www.bikeform.be/financieel-en-fi ... e-aspecten
En zo ja hoeveel, berekeningstool?
BVD.
edit: blijkbaar wel. Niet interessant dus. Ben je uiteindelijk duurder af dan hem zelf aan te schaffen.
http://www.bikeform.be/financieel-en-fi ... e-aspecten
5600 Wp (20 x ZDNY-280C72 Monocr.) - jaaropbrengst 5172 kWh (4922-5416 kWh)
Dakhelling : 32° - Oriëntatie 305°(-55° ZO)
Omvormer : SMA SB 5000 TL 5 kVA
WP Samsung EHS split voor CV (Jaga DBE LT ventilo) MIP 4.3 kW-NomCapHeat 6 kW en SWW (150 l gelaagd vat) - General L/L WP
Back up (CV + SWW 300 l gelaagd vat) Tulikivi TTU2700/4 energieopslag 73.8 kWh.
Opslagcapaciteit BEV: DC Bruto 67.1 kWh-DC netto 64 kWh - AC 74 kWh.
Laadpaal: Alfen eve SPL.
Dakhelling : 32° - Oriëntatie 305°(-55° ZO)
Omvormer : SMA SB 5000 TL 5 kVA
WP Samsung EHS split voor CV (Jaga DBE LT ventilo) MIP 4.3 kW-NomCapHeat 6 kW en SWW (150 l gelaagd vat) - General L/L WP
Back up (CV + SWW 300 l gelaagd vat) Tulikivi TTU2700/4 energieopslag 73.8 kWh.
Opslagcapaciteit BEV: DC Bruto 67.1 kWh-DC netto 64 kWh - AC 74 kWh.
Laadpaal: Alfen eve SPL.
- viaviavia
- Senior lid
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 26 mei 2013, 18:43
- Installatie Land: Maak keuze