Groepsaankoop

Post hier al uw vragen over financiën. Belastingen, leningen etc.
Plaats reactie
schouwb
lid
Installatie Land: België

Groepsaankoop

Bericht door schouwb » 28 nov 2017, 09:41

Ik heb me onlangs ingeschreven op een groepsaankoop voor groene stroom en vraag me nu af of (en wanneer) het voordelig is om hier naar over te stappen.

Momenteel betaal ik €110/mnd (variabel) voor elektriciteit (2200kWh dag/2700kWh nacht) en €70/mnd voor gas (18.000kWh).

De tarieven van de groepsaankoop zijn de volgende:

Code: Selecteer alles

Levertarief dag	            2200 kWh x	5,92 =	€ 130,31
Levertarief nacht	    2700 kWh x	3,84 =	€ 103,57
Groene stroom & WKK    	    4900 kWh x	2,50 =	€ 122,50
Vaste vergoeding per jaar	 	        €  33,00
Deze liggen voor één jaar vast. Momenteel zit ik met een variabele energieprijs voor elektriciteit.

Met alle andere kosten (nettarieven, heffingen, ...) komt dit op €1.192/jaar (€99/mnd).
Een besparing dus van €10 (afhankelijk van stroomprijs) per maand.

De prijs voor elektriciteit (enkel dag) komt op 5.923€ct.

Bij gas maakt de prijs geen verschil uit.

Hierbij 2 vragen:
- Ik kan de startdatum voor het contract aanpassen. Doe ik dit dan best rond de meteropname? Ik zal dan ook ongeveer wisselen van dubbele (dag/nacht) naar enkele meter (dag).
- Ben ik niet beter af bij een andere leverancier die geen vaste vergoeding per jaar vraagt? Voor die €33 kan ik al bijna 140kWh aan stroom geleverd krijgen.

De panelen worden de 2e week van december geïnstalleerd.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Groepsaankoop

Bericht door janus » 28 nov 2017, 16:32

Ik heb je bericht even afgesplitst van je offerte bericht omdat dit er niets meer mee te maken heeft.
- Ik kan de startdatum voor het contract aanpassen. Doe ik dit dan best rond de meteropname? Ik zal dan ook ongeveer wisselen van dubbele (dag/nacht) naar enkele meter (dag).
Meestal wel.
- Ben ik niet beter af bij een andere leverancier die geen vaste vergoeding per jaar vraagt? Voor die €33 kan ik al bijna 140kWh aan stroom geleverd krijgen.
Moeilijk te zeggen als je geen gegevens hebt van een andere aanbieding.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Plaats reactie