Verder verloop na onbeslist arrest Raad van State

Voor vragen en opmerkingen over de Zonstraal VZW
Kijk hier voor nieuws over de ZonstraalVZW !!!
Afbeelding
Gesloten
alfa
Master lid
Installatie Land: België

Re: Verder verloop na onbeslist arrest Raad van State

Bericht door alfa » 25 okt 2015, 18:21

Bij goedkeuring energiedecreet één van de weken is de trein vervangen door heldere hemel $*
Hiermee is RvS nooit bevoegd geweest enkel een misleiding.
Hvb kan zonder fouten een uitspraak doen, want zij waren altijd bevoegd(zo kan je het ook bekijken)

ivob
Master lid
Installatie Land: Ander

Bericht door ivob » 25 okt 2015, 18:23

ErikDD schreef:Het lichtje op het einde van de tunnel is de trein die op u afkomt :mrgreen:
:D

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 25 okt 2015, 18:24

alfa schreef:Hvb kan zonder fouten een uitspraak doen, want zij waren altijd bevoegd(zo kan je het ook bekijken)
Ha en ga jij dat de rechter aan zijn verstand brengen?
De RvS vraagt immers iets anders (wel totaal onbegrijpelijk wat ze vragen maar je kan ze niet tegenspreken).
Denk niet dat een nieuwe wet van invloed is op een lopende rechtszaak (en zo zal de VREg het ook zien).

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 25 okt 2015, 19:49

Dus de zaak moet verder lopen op achterhaalde decreten , waar één partij nooit bevoegd is/was.
Want dat zullen wij nooit echt weten.

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 25 okt 2015, 19:57

Nee geen achterhaalde decreten maar gewoon op vraag van de VREG op basis van onduidelijke wetgeving.
En tegen alle voorgaande rechtsgang in krijgen ze blijkbaar nog hun zin ook.
Wat maakt het de VREG ook uit. Ze kunnen eeuwig procederen gezien ze hun eigen advocaten toch niet uit eigen zak
moeten betalen. En verliezen ze een proces vragen ze gewoon nieuwe bevoegdheden of een wijziging in de wetgeving zodat
ze hun zin kunnen blijven doen. Een op hol geslagen overheidsapparaat dat meent aan niet of niemand nog verantwoording te moeten
afleggen.

lanius
Senior lid

Bericht door lanius » 27 okt 2015, 11:09

ik ben beroepsmatig wel af en toe bezig met verzoekschriften bij de raad van State en ik zie dat alles zijn normale loop gaat. het gaat traag (dat is zo bij alle verzoekschriften), maar ik zie nergens een teken om te wanhopen dat we de zaak zouden verliezen. De Raad van State neemt nu eenmaal zijn tijd. het kan helaas niet anders.

Ik wil gerust weer wat flyeren als er een nieuwe flyer uitkomt (uitleg huidige stand van zaken etc, hoe lid worden) en alle huizen met zonnepanelen die ik tegenkom hier in de buurt flyer in brievenbus deponeren.
10 x LG 290 Wp Mono X Neon black LG290N1C & SMA Sunny Boy 2500HF Orientatie: 186 ° H=20 °

wout
lid

Bericht door wout » 27 okt 2015, 11:49

Niet opgeven ik zal met plezier mijn lidgeld voor volgend jaar betalen en wil gerust ook eens wat flyers bussen, want ik heb gezien dat ik de enige ben in mijn gemeente die lid is van de vzw

DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Bericht door DaRkMaN_FX » 27 okt 2015, 13:29

wout schreef:Niet opgeven ik zal met plezier mijn lidgeld voor volgend jaar betalen en wil gerust ook eens wat flyers bussen, want ik heb gezien dat ik de enige ben in mijn gemeente die lid is van de vzw
:tu:
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

TomPauwels

Bericht door TomPauwels » 27 okt 2015, 15:26

wout schreef:Niet opgeven ik zal met plezier mijn lidgeld voor volgend jaar betalen en wil gerust ook eens wat flyers bussen, want ik heb gezien dat ik de enige ben in mijn gemeente die lid is van de vzw
Idem dito hier hoor...

waldonk
Master lid

Bericht door waldonk » 27 okt 2015, 16:34

lanius schreef:Ik wil gerust weer wat flyeren als er een nieuwe flyer uitkomt (uitleg huidige stand van zaken etc, hoe lid worden) en alle huizen met zonnepanelen die ik tegenkom hier in de buurt flyer in brievenbus deponeren.
@Erik, je zal nog eens in je pen moeten kruipen. Baat het niet dan schaad het niet denk ik zo.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 28 okt 2015, 18:05

en ik zie dat alles zijn normale loop gaat.
Ah ja?
Kom je dat dan regelmatig tegen dat je:
- een verzoekschrift indient bij een rechtbank (in casu het HvB) en je advocaat daar laat pleiten, de rechtbank een vonnis voorbereid maar eerst
aan een andere rechtbank vraagt of zij wel bevoegd is dat vonnis uit te spreken,
- De rechtbank die die vraag krijgt (in casu de RvS) zich daar over beraad en tot de slotsom komt dat ze nog niet weet of ze zelf bevoegd noch wie dan wel bevoegd is is maar desondanks wel vraagt bij haar de zaak ook te bepleiten (met weer extra kosten tot gevolg voor hetzelfde) voor ze weet of ze zelf bevoegd is.
- De gedaagde zich al voorbereid op een eventueel verlies en dan maar de wetgeving en tarieven aanpast zodat ze terug van vooraf aan kan beginnen.

Dit is nog louter een principiële strijd die je geldelijk nooit zal winnen.

Iedere particulier (met een beetje gezond verstand) had het dan al lang opgegeven.

Ik pleit niet om bij de pakken te blijven neerzitten.
Maar wees realistisch genoeg om te beseffen dat jullie er uiteindelijk geen euro minder voor zullen mogen betalen.
Ieder zijn hobby natuurlijk.

Als dat hier in België de normale gang wordt EN iedereen vindt dat dan ook nog eens normaal. :roll:

Net dezelfde houding als sommige leveranciers: wetgeving of geen wetgeving: betalen of oprotten.
Dan kies ik voor het laatste (letterlijk).

lanius
Senior lid

Bericht door lanius » 28 okt 2015, 18:16

Dergelijke situatie nog niet tegengekomen, neen. Maar eerlijk gezegd... heb al ergere zaken tegengekomen van overheid (bv ze negeren de uitspraak van RvS). Dan ga je naar gewone rechtbank om je gelijk af te dwingen en de oorspronkelijke staat te herstellen. Daar krijg je gelijk. tegenpartij gaat tot den treure in beroep en op het einde zegt de rechtbank: redelijke termijn is overschreden...
10 x LG 290 Wp Mono X Neon black LG290N1C & SMA Sunny Boy 2500HF Orientatie: 186 ° H=20 °

ErikDD
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 28 okt 2015, 18:35

En als de tegenpartij nu meeleest (en dat doet ze), dan zet die de champagne al koud : nog eventjes en die pipo's met hun panelen geven het op.

NIET DUS !
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 28 okt 2015, 18:41

Opgeven zal ik zeker niet doen.
Maar hun spelletjes meespelen al heel zeker niet meer.
Uiteindelijk zal het ze, wat mij betreft, veel meer kosten (aan mindere ontvangsten) dan hun
prosumentenvergoeding, turteltaks en wat ze nog mogen verzinnen.
En als iedereen zo zou handelen was hun spelletje vlug uitgespeeld bij gemis aan knikkers.

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 28 okt 2015, 21:25

Een drastische beslissing genomen en een goedkope.
Ik en mijn buur wij zijn nu dikke vrienden en zakelijke vrienden $* $* :D
Legaal ? grijze zone?Theoretisch kan Vreg of DNB niets onder nemen.
Ben benieuw na een heel jaar en als het goed gaat komt er een netmeter die niet terug draait (vaarwel prosumenten tarief of de opvolgers ervan)

Gesloten