Zonneboiler in combinatie met een HR-Top condensatieketel laten plaatsen door RAGIRO

Vertel alles over uw zonneboiler installatie.
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
Riko
Installatie Land: België

Zonneboiler in combinatie met een HR-Top condensatieketel laten plaatsen door RAGIRO

Bericht door Riko » 16 apr 2015, 22:48

Onlangs heb ik een zonneboiler laten plaatsen in combinatie met een HR-Top condensatieketel laten plaatsen door de firma RAGIRO installations, dit was/is naar het schijnt een echte aanrader omwille van optimale besparing doordat de condensatieketel op de warmere dagen ook nog eens volledig non-actief kan blijven boven op de initiële besparing van de zonnecollectoren en ook nog eens het verhoogde sanitaire tapdebiet. Doch qtel ik mij de vraag of dit systeem werkelijk zo rendabel zal zijn als mij werdt voorgesteld; bestaat er volgens iemand een nog efficiënter systeem om de het sanitaire water en de verwarming te voorzien (mijn schoonzus wil ook zo iets plaatsen, maar stelt zich de vraag of het wel effectief de beste keuze is) ?

PS: Was best wel tevreden van de mensen van ragiro en ook van de installatie.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Zonneboiler in combinatie met een HR-Top condensatieketel laten plaatsen door RAGIRO

Bericht door janus » 16 apr 2015, 23:53

Of het efficiënt is hangt af van de besparing en de kostprijs.
Beide zijn onbekend in jouw bericht.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Plaats reactie