Emailproblemen Telenet en Gmail

Voor vragen en opmerkingen over de Zonstraal VZW
Kijk hier voor nieuws over de ZonstraalVZW !!!
Afbeelding
Plaats reactie
thomasb
VZW erelid
VZW erelid
Installatie Land: België
Contacteer:

Emailproblemen Telenet en Gmail

Bericht door thomasb » 19 nov 2014, 23:33

We stellen vast dat Telenet en Gmail de laatste dagen onze emails blokkeert (of naar de spamfolder verstuurt). Er zijn een aantal nieuwe leden bijgekomen met emailadressen bij deze providers, dus graag eens nakijken of de bevestigingsemail misschien in jullie spamfolder zit!
We zoeken ondertussen een oplossing voor dit probleem en hebben Telenet en Gmail gecontacteerd en om uitleg gevraagd (maar dit zal wellicht even duren).

Ik heb ook hulp nodig. Is er misschien een Zonstraal vzw-lid met een telenet en/of gmailadres met die ik dit even kan testen (gewoon enkele mails in verschillende formaten heen en weer sturen en zien of ze toekomen)? Graag melden via PB. Alvast bedankt!

Groetjes , Thomas (Webmaster Zonstraal VZW)

lennie
Master lid

Re: Emailproblemen Telenet en Gmail

Bericht door lennie » 20 nov 2014, 00:32

Wellicht is het email adres geblacklist omwille van de recente emailcampagnes.
Het is eigenlijk nooit verstandig om dergelijke mailings rechtstreeks vanuit je mailbox te doen.
Jullie zouden een (gratis) account bij mailchimp kunnen overwegen. Het systeem bied mogelijkheden voor opt-out, gooit automatisch bounce mailadressen uit de lijst, is heel gebruiksvriendelijk en komt bijzonder professioneel over dankzijn nette layouts. Een aanrader als je regelmatig een mailing of nieuwsbrief wil versturen!
17x ET Solar P660250WW 4250 Wp | SMA SB 4000TL 21 | O: 175° | H: 25°

thomasb
VZW erelid
VZW erelid
Contacteer:

Bericht door thomasb » 20 nov 2014, 00:48

Hey lennie,

dit moeten we zeker bekijken. Alvast bedankt.

@ErikDD: misschien voor de volgende nieuwsbrieven en massmailings mailchimp gebruiken zodat onze mailboxen verder functioneren voor de ledenadministratie ...

Groetjes, Thomas

ErikDD
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 20 nov 2014, 00:57

Ik gebruik wel een andere server (skynet) om de VZW mails te versturen.
Ik denk niet dat die mails problemen geven.
Ik zal de mailchimp wel eens proberen.
Na 1200 mails en een andere keer na 800 mails werd mijn IP adres wel geblokkeerd, maar de dag erna was er geen probleem meer, want dan had ik een ander IP adres
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 20 nov 2014, 08:19

Ik ga daar ook eens naar kijken, bedankt voor de tip.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

ErikDD
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 20 nov 2014, 09:09

Gisteren met Thomas al wat testen gedaan met gmail.
Mails komen in de SPAM folder van GMAIL terecht.
Als je in die folder gaat 'geen spam' aanklikt. dan komen de volgende mails wel in de INBOX terecht.
Via mijn script om de mails te versturen is er blijkbaar geen probleem met gmail.
De nieuwsbrieven komen normaal in de INBOX terecht
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 20 nov 2014, 09:36

mailchimp is ook maar gratis tot 2000 email adressen :cry:
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

thomasb
VZW erelid
VZW erelid
Contacteer:

Bericht door thomasb » 20 nov 2014, 10:45

Beste vrienden,
ondertussen heb ik al een aantal testgebruikers voor Telenet en Gmail. Voorlopig dus geen verdere PBs.
Groetjes, Thomas

thomasb
VZW erelid
VZW erelid
Contacteer:

Bericht door thomasb » 20 nov 2014, 18:52

Er was gelukkig iemand op het forum die dit voor Telenet in orde kon brengen. Ik heb de Telenet-gebruikers terug een mail gestuurd en hoop dat ze nu toekwamen (maar heb nog geen reactie gezien).

Voor Gmail ligt dit iets moeilijker want die hebben een zelf-lerende blacklist en je kunt hen ook niet contacteren om ons eraf te halen. Als je dus een mail van ons vindt in uw spamfolder, klik dan altijd op "geen spam" of "not spam", want zo leert google dat we geen spammers zijn ;-)
Nu de vraag is natuurlijk: kijkt iedereen regelmatig in zijn spam-folder??? Maar ja, misschien dat toch iemand deze post leest en effe nakijkt ;-)

Groeten, Thomas

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 20 nov 2014, 19:33

Bij mij komt er niets van zonstraal.be in de spambox van Google, dus ik vermoed dat het "leer proces" van Google alleen op gebruikersniveau gebeurd.
.

lennie
Master lid

Bericht door lennie » 20 nov 2014, 19:40

De gratis versie van mailchimp is inderdaad tot 2000 e-mailadressen den 12000 mails per maand. De voor de doelgroep waar ik het voor gebruik (sportclub) is dat voorlopig ruim voldoende.

Met mailchimp heb je echter een hoop voordelen:

Zij hebben overeenkomsten met de 'grote mannen' in de 'blacklisting business' waardoor mails verstuurd via de mailchimp servers niet snel in de spambox terecht zullen komen. Om die overeenkomsten te kunnen behouden hebben ze dan ook een redelijk strenge policy naar hun gebruikers toe: krijg je meer dan een bepaald percentage complaints dan kan je account gelocked worden en mag je het uitleggen alvorens je terug mag sturen. Geen goede uitleg, dan kan je het schudden.
Ik had dat dus aan de hand toen ik de eerste keer een mailing verstuurde met een door de jaren opgebouwde lijst van een stuk of 600 email adressen: een groot deel werd gebounced wegens niet meer bestaande adressen en onze account werd dus gelocked.

Wat ook heel interessant is zijn de "tracking" functies die automatisch in je mailings zitten. Je kan exact zien wie je mails leest, op welke links in de mailing geklikt wordt, ....

Ik ben alleszins zeer tevreden (gratis) gebruiker maar heb dan ook geen duizenden bestemmelingen.
17x ET Solar P660250WW 4250 Wp | SMA SB 4000TL 21 | O: 175° | H: 25°

Onyx
Senior lid

Bericht door Onyx » 21 nov 2014, 06:26

lennie schreef:De gratis versie van mailchimp is inderdaad tot 2000 e-mailadressen den 12000 mails per maand.
...
Wat ook heel interessant is zijn de "tracking" functies die automatisch in je mailings zitten. Je kan exact zien wie je mails leest, op welke links in de mailing geklikt wordt, ....
Klein detail, maar je kan niet helemaal juist zien wie exact je mails leest. Iemand die zijn client heeft ingesteld om standaard geen afbeeldingen te tonen en niet op een link klikt zal je niet kunnen zien als hij die mail gelezen heeft.
Voor die tracking wordt gebruik gemaakt van een tracking afbeelding en is meestal gewoon ergens een pixel die je niet ziet. Als geen afbeeldingen geladen worden bij de client kan hij dus die mail lezen zonder getracked te worden.
Links worden ook uniek per subscriber aangemaakt waardoor je door het klikken op een link ook getrackt kan worden.

Het is trouwens een goed idee om standaard geen afbeeldingen te tonen in je mail client. Anders bevestig je zo aan (goed georganiseerde) spammers dat je hun mail geopend hebt.

Plaats reactie