TPCV en wij ...

Voor vragen en opmerkingen over de Zonstraal VZW
Kijk hier voor nieuws over de ZonstraalVZW !!!
Afbeelding
Plaats reactie
ivob
Master lid
Installatie Land: Ander

Re: TPCV en wij ...

Bericht door ivob » 20 dec 2013, 09:21

Maar wel continue vragen of er al nieuws is over de rechtszaak tegen de netvergoeding.....
Ik heb tenminste nog een 'Dank U' gekregen. Maar toen ik ze expliciet vroeg om dan toch maar 10€ te storten voor 2014
werd de sfeer al wat 'ongemakkelijker'. :oops: :roll: :td:
(sommigen ook te druk bezig met kiezen tussen een gsm van 240 of 440 € ;) )

Patrick
Master lid
Installatie Land: België

Bericht door Patrick » 20 dec 2013, 09:49

Ochja weet je, zelfs in mijn eigen familie zijn er mensen met zonnepanelen die geen lid zijn. Ze weten heel goed dat de vzw hiermee bezig is, en dat de netvergoeding afgevoerd is maar lid worden ? nee.

Op facebook had er eentje een bericht gezet dat hij blij was dat de netvergoeding afgevoerd was, waarop ik als reactie gevraagd had of hij al lid was ? Resultaat: bericht na 15min verwijderd....

Verschil is dat 'wij' kunnen zeggen dat we er effectief mee bezig zijn terwijl andere gewoon passief meeprofiteren.
Zonstraal lid 007

stevenr
junior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door stevenr » 20 dec 2013, 12:43

ivob schreef:1. Forum heeft niets te maken met de VZW.
2. Als alleen betalende leden nog toegang hebben tot het forum hoe krijg je ze dan daar? (want dan bereik je niemand meer).

Voor de rest deel ik volledig je mening over de mensheid, in se de 'Vlaming'.
Kom kom, het forum is toch een belangrijk doorgeefluik voor de vzw. Administratief gezien heeft het ene waarschijnlijk niet veel met het ander te maken maar om te stellen dat ze niets met elkaar te maken hebben dat is een brug te ver.

Het forum mag gratis blijven, maar het moet toch mogelijk zijn om het deel van de vzw en zijn topics enkel zichtbaar te maken voor betalende leden.
Het feit dat er meer forumleden zijn dan vzw-leden zegt veel, ze willen de voordelen van een belangenvereniging maar als er een kleine inspanning gevraagd wordt dan gaat het niet.

Om een voorbeeld te geven: testaankoop werkt toch ook niet gratis, en dat kost meer dan 10€. (De meeste worden waarschijnlijk pas lid als ze een probleem hebben)

ErikDD
Moderator
Moderator
Installatie Land: België
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 20 dec 2013, 13:20

Er is natuurlijk een verband tussen dit forum en de VZW.
Ik zou mijn 'technish advies' misschien wel kunnen voorbehouden aan VZW leden ...
De nieuwsbrief is al wel exclusief voor betalende leden.
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

janus
Site Admin
Site Admin
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 20 dec 2013, 13:21

Het forum mag gratis blijven, maar het moet toch mogelijk zijn om het deel van de vzw en zijn topics enkel zichtbaar te maken voor betalende leden.
Uiteraard is die mogelijkheid er, maar wie gaat dan handmatig de 1000 gebruikersnamen invoeren evt. registreren en up to date houden?
Je kan niet zomaar even de database synchroniseren omdat gebruikersnamen kunnen verschillen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Praeter
Senior lid

Bericht door Praeter » 20 dec 2013, 13:40

Of een apart forum voor de VZW.
Gelinkt aan de onlangs verlengde domeinnamen.
(Dus zonstraal blijft wat het is en zonstraalvzw wordt de site van de vzw met een forum enkel voor leden.)

bruma
Master lid

Bericht door bruma » 20 dec 2013, 15:27

stevenr schreef:
fgrs schreef:Wat ik vooral mis van "onze" vzw is dat ik behalve via dit forum nog niets gehoord heb over Zonstraal vzw.
De mensen kennen het gewoon niet tenzij heel toevallig via een flyer.

Ik heb zelf ook al een 20 tal mensen aangesproken op het werk toen we ermee startten en briefjes uitgedeeld, maar voor zover ik weet is er nog geen ene die zich aangesloten heeft. "Ach, we gaan dat eens bekijken" (want je moet 10€ betalen zie je hen denken) en als ik vraag of ze al lid geworden zijn "oei, niet meer aan gedacht, ga toch eens moeten kijken" (want het kost 10€ en is het wel betrouwbaar want we willen toch het risico niet lopen om die 10€ kwijt te spelen zie je hen denken).

Maar wel continue vragen of er al nieuws is over de rechtszaak tegen de netvergoeding.....
Ik denk dat er veel zijn die redeneren als volgt:
Als ik toch de informatie krijg zonder 10€ te betalen, waarom zou ik dan 10 € betalen? Triestig en kortzichtig maar ik denk dat dit de mening is van de gemiddelde Vlaming, ook voor de niet-betalers hier op het forum.
Die voelt zich al genoeg gepluimd door de overheid en medemens en bespaart liever 10€ op simpele wijze. Egoïstisch maar wat doe je er aan?
Gewoon enkel nog nieuwsbrieven sturen en info geven aan die die effectief betaald hebben ook op het forum.
10€ véél of weinig geef ik het of geef ik het niet wat beweegt mensen om het juiste oordeel te vormen
is het voor een verjaardag, een geboorte een vertrek van een collega een hulporganisatie of goed doel of zelf de vzw
afhankelijk van hoe je het verkoopt, het tijdstip van verkoop of zelf de inhoud van hoe je de activiteiten van de vzw verkoopt en wat je uiteindelijk met et geld zal aanvangen dat doorslaggevend kan zijn of iemand die 10€ veel of weinig kan vinden en ervoor gaat of niet
waarom geef je inderdaad 440€ aan die gsm of toch liever maar 240€, misschien kon je de tijd dat je zitten zoeken hebt naar info, reviews, adviezen etc op internet een betalende opdracht uitvoeren en voor het duurste model gaan (of juist omgekeerd)
mocht het antwoord voor het rapen liggen dan ben je miljardair, met een beetje geluk heb je wel de PR wijze gevonden om de mensen iets beter te overtuigen, succes

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 20 dec 2013, 17:46

Praeter schreef:Of een apart forum voor de VZW.
Gelinkt aan de onlangs verlengde domeinnamen.
(Dus zonstraal blijft wat het is en zonstraalvzw wordt de site van de vzw met een forum enkel voor leden.)
Allemaal mooi in theorie. In de praktijk gaan zij die er geen 10€ voor over hebben gewoon op dit forum blijven (of zelfs dat niet want
er zijn ook veel meer PV bezitters dan forum lezers).
En de info is wat ie is. Je kan moeilijk hier alleen de 'zwans' (of voor sommigen het 'gezaag' :P ) laten verschijnen en
als er 'nuttige' info is verwijzen naar het betalend forum en daar dan verder gaan?
Dan is het gezonde 'evenwicht' of beide fora zoek.

Plaats reactie