Verder verloop na onbeslist arrest Raad van State [OT]

Voor vragen en opmerkingen over de Zonstraal VZW
Kijk hier voor nieuws over de ZonstraalVZW !!!
Afbeelding
Plaats reactie
lanius
Senior lid
Installatie Land: België

Re: Verder verloop na onbeslist arrest Raad van State [OT]

Bericht door lanius » 05 okt 2017, 15:55

Dit had vermeden kunnen worden? Leg dat dan eens uit...

Ik kan me niet van indruk ontdoen dat je er vooral niets van afkent. Ik begrijp de verontwaardiging... Daar niet van, maar procedures moeten gevolgd worden, hoe lang of kort ze ook mogen zijn.

De wetgevende macht heeft er gewoon een kluwen van gemaakt.
10 x LG 290 Wp Mono X Neon black LG290N1C & SMA Sunny Boy 2500HF Orientatie: 186 ° H=20 °

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 05 okt 2017, 16:56

Je kan het zo gek niet bedenken, maar nu is er opnieuw vertraging bij het Hof van Beroep.
Er zijn meerdere 'kamers' bij het Hof van Beroep en nu is er betwisting over welke kamer (18N of 19A-Marktenhof) de zaak ten gronde moet behandelen.
Nu moeten daarvoor weer conclusies ingediend worden en zelfs over gepleit worden.

Dit is allemaal het gevolg van een administratieve slordigheid bij het Hof van Beroep waar voor de CREG wel en voor de VREG niet duidelijk bepaald is welke kamer bevoegd is.

Alle middelen worden blijkbaar uit de kast gehaald om de zaak zo lang mogelijk te rekken met als gevolg weer bijkomende kosten en steeds hoger oplopende bedragen aan betwiste netvergoedingen/prosumententarief (honderden miljoenen euro).

Met" goed vooronderzoek" had verdediging dit geweten en lacht tegenpartij ermee.
Sorry mijn eigen advocaat trekt de zelfde conclusies, of ik er niks van ken tot daar toe.

ErikDD
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 06 okt 2017, 22:17

Ik hou me aan de feiten en heb niet de gewoonte veel te veronderstellen, want daar geraak je geen stap mee verder.
Dit is een juridisch steekspel en dit is zeker niet de enige zaak waar juridische spitsvondigheden de zaken vertragen.
De belangen zijn hier te groot en dus wordt alles uit de kast gehaald.
Wij blijven vertrouwen hebben in onze advocaat (al was het wel eens op het randje)
Voor buitenstaanders (niet gehinderd door enige kennis ter zake) is het achteraf heel eenvoudig om te verklaren wat en hoe alles moest gedaan worden.

Daarom reken ik op iemand anders (en zijn advocaat) om volgende keer onze rechten te verdedigen.
'Good luck' zou ik zeggen.
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

Kaliko
lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Kaliko » 07 okt 2017, 13:19

Mogen we ook weten hoeveel die advocaat al heeft gekost ?

Bollocks
VZW erelid
VZW erelid

Bericht door Bollocks » 08 okt 2017, 00:54

ErikDD schreef:
06 okt 2017, 22:17
Daarom reken ik op iemand anders (en zijn advocaat) om volgende keer onze rechten te verdedigen.
'Good luck' zou ik zeggen.
Tja, veel blazen en roepen, maar als je die 'iemand anders' zijn hulp vraagt, dan kikt hij niet meer....
Soms heb ik de indruk dat 'iemand anders' hier meer zit om onze gelederen uit elkaar te spelen, dan om aan onze kant mee te strijden....
Wie herinnert er zich 'den apostel' nog? doet me een beetje aan hem denken....

Alé, 't zal hier weer mooie reacties regenen, zal me worst wezen!

@ErikDD, juridische spelletjes kunnen lang duren, advocaten kunnen ook niet toveren, ze moeten ook de regeltjes volgen en de demarches van de tegenpartij afwachten... en al die spitsvondigheden geraken ooit uitgeput... ik geloof nog steeds in onze zaak en in de stappen die jij en het team rondom jou zetten ter verdediging van ALLE zonnepaneeleigenaars, VZW-leden en niet-leden, forumleden en zij die hier niet zijn, zelfs ter verdediging van zij met een negatieve houding. Ben eens benieuwd of indien we winnen, die negatieve elementen de winst in hun zak zullen steken of in de spaarpot van de VZW om de juridische kosten mee helpen te vergoeden.
32 x Atersa 230W, helling 40°, 160°, 2 x SMA 3300TLHC, plaatsing 12 mei 2009 - Merchtem

VZW Zonstraal; lid 33

Benny
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Benny » 08 okt 2017, 07:27

Bollocks schreef:
08 okt 2017, 00:54
@ErikDD, juridische spelletjes kunnen lang duren, advocaten kunnen ook niet toveren, ze moeten ook de regeltjes volgen en de demarches van de tegenpartij afwachten... en al die spitsvondigheden geraken ooit uitgeput... ik geloof nog steeds in onze zaak en in de stappen die jij en het team rondom jou zetten ter verdediging van ALLE zonnepaneeleigenaars, VZW-leden en niet-leden, forumleden en zij die hier niet zijn, zelfs ter verdediging van zij met een negatieve houding. Ben eens benieuwd of indien we winnen, die negatieve elementen de winst in hun zak zullen steken of in de spaarpot van de VZW om de juridische kosten mee helpen te vergoeden.
+1 ;-)
Lid nr 29 van zonstraal.be/vzw

ivob
Master lid
Installatie Land: Ander

Bericht door ivob » 08 okt 2017, 10:23

Nou ik ben eerder benieuwd naar het omgekeerde.
Als we verliezen (je moet met alle scenario's rekening houden), wie gaat er dan de eventuele putten vullen?
De tegenpartij zal in dat geval immers niet aarzelen om een voorbeeld te stellen om anderen te ontmoedigen
om nog ooit actie te ondernemen.
Winnaars hebben veel vrienden (en dan nog), verliezers staan meestal alleen in de kou.
Ik maak me daar trouwens geen enkele illusie over.

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 08 okt 2017, 12:18

Je kan natuurlijk ook redeneren dat als de zaak ontegensprekelijk in het nadeel van de eisers was en gezien het
economische en maatschappelijk belang er dan al lang een uitspraak was geweest in het nadeel van eisers en
vertragingsmanoeuvres en juridische spitsvondigheden niet nodig zouden zijn.

Maar hoe langer een uitspraak ten gronde op zich laat wachten hoe minder maatschappelijk verantwoord het nog is
om eisers in het gelijk te stellen. Of het zou een uitspraak in de aard van de verwerping van de Turteltaks moeten zijn.

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 08 okt 2017, 16:28

Ik ben zeker voor goede afloop 100%, maar ik mag die juridische kemel toch meegeven.

Er zijn duizenden mensen die zeggen die had ik er ingeschoten, maar het was wel een Rode duivel die de bal had.
Nadien zal die rode duivel dit ook wel toegeven , maar hier zal advocaat van VZW geen kik geven van zijn juridische kemel.
Bon, het is wat het is en zit weer op de lange baan richting ....
Als je ruzie hebt met u buur over een afsluiting , zoek je toch eerst uit om dat op rol te zetten voor juiste rechtspleging?
Sorry maar VZW mag zijn eigen advocaat wel een zetje geven, echt een juridisch lachertje.
Veel PV eigenaars denken het zelfde wat ik schrijf.(ook mijn neef die advocaat is)

ErikDD
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 08 okt 2017, 16:49

Wel, als uw neef advocaat een zaak tegen de VREG inleidt bij het Hof van Beroep, dan moet die ook een kamer aanduiden en als op de papieren van het HvB de VREG nergens vermeld wordt en wel de CREG, dan kan je ervan uitgaan dat die kamer de meest aangwezen kamer is voor de VREG. Wat nu blijkbaar door de tegenpartij wordt aangegrepen omdat de 'VREG de CREG niet is'.

En wat de kosten betreft : reken maar tussen 10 en 15000 euro per jaar advocaatskosten (en we zijn het 3e jaar bezig). Dan nog 2 rechtszaken bij het HvB die ingeval van verlies elk 11.000 euro aan rechtsplegingskosten kunnen veroorzaken en dan nog een lopende zaak bij de RvS.

Zonder VZW en jullie steun is dit gewoon onhaalbaar.
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 08 okt 2017, 17:19

ErikDD schreef:
08 okt 2017, 16:49
Wel, als uw neef advocaat een zaak tegen de VREG inleidt bij het Hof van Beroep, dan moet die ook een kamer aanduiden en als op de papieren van het HvB de VREG nergens vermeld wordt en wel de CREG, dan kan je ervan uitgaan dat die kamer de meest aangwezen kamer is voor de VREG. Wat nu blijkbaar door de tegenpartij wordt aangegrepen omdat de 'VREG de CREG niet is'.
Dank U
U zet de juridische kemel nog harder in de verf.
Eerst is er een dialoog tussen de beide advocaten en als daar niets van uit de bus komt word er een zaak ingeleid.
Word die ontvankelijk gesteld gaat die op de rol voor " grond van gewestelijke ...", de juridische kemel wist tegenpartij toen al.
Enkel "grond van gewestelijke ..." stond waarschijnlijk niet in eiser hun inleiding .
HvB wist dit ook , zo dom zijn die ook niet.
Slim van te wachten van tegenpartij om dit te melden in hun laatste conclusies .

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 08 okt 2017, 19:35

alfa schreef:
08 okt 2017, 16:28
Als je ruzie hebt met u buur over een afsluiting , zoek je toch eerst uit om dat op rol te zetten voor juiste rechtspleging?
Sorry maar VZW mag zijn eigen advocaat wel een zetje geven, echt een juridisch lachertje.
Veel PV eigenaars denken het zelfde wat ik schrijf.(ook mijn neef die advocaat is)
Als uw "neef" nog niet eens het verschil kent tussen een procedure voor het vredegerecht of het HvB/RvS is iedere verdere
commentaar overbodig.
En als de "veel PV eigenaars" (sic) hetzelfde denken als U en uw neef, verenig U en verdedig uw belangen (wat die ook moge zijn), uw neef zal er wel bij varen.
Het resultaat zullen we hier ongetwijfeld lezen.

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 08 okt 2017, 20:00

@ Ivob
Mijn neef weet dat maar al te goed , maar advocaat van vzw ....
Ps .U verwisseld identiteit van het probleem ,dat moet je niet bij mij of mijn neef zoeken.
Zie zelf in dat raadsman een inschattingsfout heeft gemaakt, maar dat durft hier niemand toegeven.
Ik ga hier niet meer op in , omdat het toch niets ....

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 08 okt 2017, 20:27

Ik zoek niets bij uw imaginaire neef noch bij U gezien ik U beiden niet ken noch jullie echte bedoelingen.
Het is al moeilijk genoeg uw schrijftaal te doorgronden.
En als uw neef echt zou bestaan en dan mans genoeg was zou hij zijn eigen mening hier verkondigen en niet "in tongen" via
een orakel spreken.

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 08 okt 2017, 22:53

[mod] Mijn geduld met dit lid is nu echt op, hij ziet overal complotten en heeft alleen maar commentaar. [/mod]

Plaats reactie