Verder verloop na onbeslist arrest Raad van State

Voor vragen en opmerkingen over de Zonstraal VZW
Kijk hier voor nieuws over de ZonstraalVZW !!!
Afbeelding
Gesloten
alfa
Master lid
Installatie Land: België

Re: Verder verloop na onbeslist arrest Raad van State

Bericht door alfa » 30 okt 2015, 13:58

ivob schreef:Nou ja als je het zo bekijkt.
.....
Het is de eindrekening die tenslotte telt. :mrgreen:
.....
:tu:
7500 kwh die mijn Pv produceerd gebruikt mijn buur , krijg van hem 3000 kwh terug.
De overige 4000 kwh word aan hem "geschonken" in "ruil" voor gas.
Meer ga ik er niet meer over zeggen.

Patrick
Master lid

Bericht door Patrick » 30 okt 2015, 14:59

Je kan de taks op sterke dranken in hetzelfde schuitje steken. Ik moest in Luxemburg zijn, en ben dus met x aantal flessen terugkomen naar Belgie. Resultaat was netto winst voor mij, en niks meer voor de Belgisch Staat in de volgende 6 maanden aan taksen op mijn drankgebruik.

Het enige wat telt is wat ik overhoud aan het eind van de maand, en daarbij is alles toegelaten want dat doet de Staat ook.
Zonstraal lid 007

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 30 okt 2015, 15:04

Patrick schreef:Je kan de taks op sterke dranken in hetzelfde schuitje steken. Ik moest in Luxemburg zijn, en ben dus met x aantal flessen terugkomen naar Belgie. Resultaat was netto winst voor mij, en niks meer voor de Belgisch Staat in de volgende 6 maanden aan taksen op mijn drankgebruik.

Het enige wat telt is wat ik overhoud aan het eind van de maand, en daarbij is alles toegelaten want dat doet de Staat ook.
nu nog wat flessen wijn aan t in doen van supermarkt terwijl het toch 2+1 is
de volgende keer zal het een bezoekje worden aan auchan, daar hebben ze gelijkaardige en nog goedkopere aanbiedingen
tegen dan zal de dieselprijs ook lager zijn dan hier
en de transportkost ... de cola is er al goedkoper, het flessenwater véél goedkoper om over kaas en vis nog niet te spreken

ivob
Master lid
Installatie Land: Ander

Bericht door ivob » 30 okt 2015, 15:21

Ik moest in Luxemburg zijn,
Goeie tip. Had ik even over het hoofd gezien. Passeer daar toch minstens 6 keer per jaar.
En inpassant de naftbak volgooien.
nu nog wat flessen wijn aan t in doen van supermarkt terwijl het toch 2+1 is
Yep hier ook de koffer volgegooid met alles waar minstens -15% (x2) opstond.
Had zelfs goederen mee van 4.66 € stuk met een bon op van 5€ kassakorting :lol:
En blijkbaar waren we niet alleen van dat gedacht. In de drankrayon konden ze niet genoeg personeel
inzetten om alle kosten wijn en sterke drank aangesleurd te krijgen.
Ze zijn in Bxl duidelijk te ver gegaan. Nooit leren ze van hun fouten uit het verleden :roll:
Iedere onbillijke taxverhoging heeft al geleid tot een netto inkomstendaling.

Auchan is dit en volgend jaar nog wat te ver voor ons.
Maar het is de tijd van het jaar. Volgende week maakt weer een stuk gazon plaats voor een rij fruitbomen.
Het struikfruit en de druivelaars werden vorig seizoen al aangeplant.

Onyx
Senior lid

Bericht door Onyx » 30 okt 2015, 15:29

En ik maar zoeken in deze draad naar relevante posts over het "Verder verloop na onbeslist arrest Raad van State" :mrgreen:

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 30 okt 2015, 15:44

Awel dat is het verdere verloop in de praktijk toch?
Voor sommigen die het heft in eigen handen nemen toch en niet braaf meer zitten te wachten tot de
overheid misschien nog ooit van gedacht zal veranderen en/of zich braaf zal neerleggen bij een eventueel
arrest in een verre of nabije toekomst dat er dan waarschijnlijk al lang niet meer toe doet.
Het is nu eenmaal niet iedereen gegeven braaf in de lichtbak te blijven turen in de hoop dat het
de stralenkrans van de moeder Maria is die hen komt verlossen tot, tot hun grote verrassing, plots het genadeschot valt.

Patrick
Master lid

Bericht door Patrick » 31 okt 2015, 08:02

Uiteindelijk zijn Politiekers verwonderd dat wij zo bedreven zijn in het omzeilen van taksen, dat is eigenlijk normaal want anders worden wij gepluimd en de politiekers niet.
Ik vind het uiteindelijk wel ferm dat men in Brussel nog steeds niet begrepen heeft wat een Laffercurve is ....
Zonstraal lid 007

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 31 okt 2015, 10:54

"politiekers" dien je niet met een hoofdletter te schrijven ;-)

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: RE: Re: Verder verloop na onbeslist arrest Raad van State

Bericht door bruma » 31 okt 2015, 11:36

ivob schreef:"politiekers" dien je niet met een hoofdletter te schrijven ;-)
Toch wel, sommigen hebben zich verheven tot God de Vader Afbeelding
Of toch dat denken ze, tot ze op hun bek zullen gaan, hoe hoger de neus hoe harder ze op hun smoel terecht komen

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 31 okt 2015, 15:33

Zoals Politieker Turelboom die bij volgende verkiezing nog een schim zal zijn met voorkeurstemmen.
Dat jonk mag roepen en tieren dat het allemaal de schuld is van X en y zal niet helpen.
Tegen het zo ver is zullen verschillende partijen de bevolking haar nog eens goed in de verf zetten wat zij NU aanricht.

[mod]onnodige en kwetsende info verwijdert, laten we het een beetje netjes houden aub[/mod]

Yves1969
Senior lid

Bericht door Yves1969 » 02 nov 2015, 23:48

Patrick schreef:Uiteindelijk zijn Politiekers verwonderd dat wij zo bedreven zijn in het omzeilen van taksen, dat is eigenlijk normaal want anders worden wij gepluimd en de politiekers niet.
Ik vind het uiteindelijk wel ferm dat men in Brussel nog steeds niet begrepen heeft wat een Laffercurve is ....
Awel, die Laffer-curve kan je op vele manieren uitleggen.

http://www.investopedia.com/articles/08 ... -curve.asp

Je kan wel raden welke uitleg 'onze regering' erop na houdt.

Het is zoals met die quote in die tekst : There are 3 kind of lies, lies, damned lies and statistics.

Yves1969
Senior lid

Bericht door Yves1969 » 02 nov 2015, 23:51

alfa schreef:Zoals Politieker Turelboom die bij volgende verkiezing nog een schim zal zijn met voorkeurstemmen.
Dat jonk mag roepen en tieren dat het allemaal de schuld is van X en y zal niet helpen.
Tegen het zo ver is zullen verschillende partijen de bevolking haar nog eens goed in de verf zetten wat zij NU aanricht.

[mod]onnodige en kwetsende info verwijdert, laten we het een beetje netjes houden aub[/mod]
Wat ik nog het beste van al vond : heb dat interview op Radio 1 gehoord. De reporter zegt dat de VREG de dag ervoor meegedeeld had dat 75% van de certificaten naar de bedrijven ging. En zij maar het tegenovergestelde beweren. Als ik nu van iets zeker ben, dan is het wel dat de VREG weet naar wie de certificaten gaan. Stomme...

Patrick
Master lid

Bericht door Patrick » 03 nov 2015, 14:32

Yves1969 schreef:
Wat ik nog het beste van al vond : heb dat interview op Radio 1 gehoord. De reporter zegt dat de VREG de dag ervoor meegedeeld had dat 75% van de certificaten naar de bedrijven ging. En zij maar het tegenovergestelde beweren. Als ik nu van iets zeker ben, dan is het wel dat de VREG weet naar wie de certificaten gaan. Stomme...
Wat dachte nu, dat de Vreg niet exact weet wie wat krijgt ? Tuurlijk weten ze dat, alleen komt het hun politiek kraam niet uit dit nu te openbaren.
Als ze durven beweren dat ze dit niet weten zijn ze incompetent, punt uit. Want als je niet wie wat krijgt, kan het even goed zijn dat er GSC gegeven worden aan mensen die er geen recht op hebben...
Zonstraal lid 007

jeankeE
Senior lid

Bericht door jeankeE » 03 nov 2015, 16:29

Patrick schreef:
Yves1969 schreef:
Wat dachte nu, dat de Vreg niet exact weet wie wat krijgt ? Tuurlijk weten ze dat, alleen komt het hun politiek kraam niet uit dit nu te openbaren.
Als ze durven beweren dat ze dit niet weten zijn ze incompetent, punt uit. Want als je niet wie wat krijgt, kan het even goed zijn dat er GSC gegeven worden aan mensen die er geen recht op hebben...
Particulier of bedrijf;Het is de derde vraag op het aanmeldformulier...

ErikDD
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 03 nov 2015, 17:54

Er is nog wel het onderscheid tussen < 10 kW en > 10 kW

Daar is de verhouding ongeveer 50/50
Maar heel wat < 10kW installaties zullen ook wel bij (kleine) bedrijven liggen.
Of je dan aan die 75% komt betwijfel ik toch wel.

Er is overigens geen reden om de grote bedrijven anders aan te pakken dan de particulieren of KMO's.
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

Gesloten