Onze VZW leden in kaart gebracht

Voor vragen en opmerkingen over de Zonstraal VZW
Kijk hier voor nieuws over de ZonstraalVZW !!!
Afbeelding
ErikDD
Moderator
Moderator
Installatie Land: België
Contacteer:

Re: Onze VZW leden in kaart gebracht

Bericht door ErikDD » 11 mar 2015, 14:03

De kaart heeft nog eens een update gekregen ... zie de beginpost
We hebben nu 1211 leden die in orde zijn met hun lidgeld voor 2015
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

marky
lid

Bericht door marky » 11 mar 2015, 15:14

alléééé

ik zie 1 installatie meer.
toch misschien 1 iemand kunnen overtuigen met de flyers. Wie weet.

De omringende gemeenten, waar ook geflyerd werd, zijn wel hetzelfde gebleven.

groetjes

Mark
Oriëntatie : 170°, Dak : 39°
18 panelen x 235wp : 4230wp Kyocera
Omvormer : Sma SB3800

krusty
Senior lid

Bericht door krusty » 13 jul 2015, 17:58

Na zovele flyers gebust te hebben , ook eens op deze manier proberen om potentiele leden over de streep te trekken !!!

http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu/ar ... show=react

Lees de lezersreacties, ik heb de indruk dat er weinigen zijn die weten hoe het werkt !
En de jaloerse comments van anderen die het verschil niet weten tussen een kat en een hond .
Oja ik sta er ook tussen .....met reklame voor zonstraal !

Zijn er nog anderen met goeie ideen ?
Lid ZONSTRAAL 1422

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 13 jul 2015, 18:32

krusty schreef:Na zovele flyers gebust te hebben , ook eens op deze manier proberen om potentiele leden over de streep te trekken !!!

Lees de lezersreacties, ik heb de indruk dat er weinigen zijn die weten hoe het werkt !
En de jaloerse comments van anderen die het verschil niet weten tussen een kat en een hond .

wat ik de laatste tijd toch ervaar met de vermelde site is het volgende
een artikel wordt gepubliceerd in de voormiddag en ieder geeft er zijn commentaar op
in de loop van de namiddag komt hetzelfde artikel terug on-line als zijnde nieuw gepubliceerd (uur van publicatie én het feit dat ik artikels lees via feedly, RSS) met als resultaat: alle reacties zijn weg en de teller van reacties staat terug op 0.
gezien ik hier ook lid ben kan ik al denken waarom, misschien gekleurde info van mijn kant interpretatie van mijn kant want sport, showbizz, nina, e.a. volg ik in het totaal niet dus kan ik niet oordelen of het bij dit soort nieuwberichten ook het geval is.
Vanaf het nieuwsbericht deze namiddag opnieuw gepubliceerd werd heb ik mijn ongenoegen bij het artikel gepost, ondertussen staan de oude reacties terug online.

wouterk
Senior lid

Bericht door wouterk » 14 jul 2015, 07:54

Misschien nog eens een overzicht maken van de leden.
Dacht in een ander topic gelezen te hebben dat omdat er sinds een paar weken de eerste brieven bij de mensen in de bus tot vallen met de vraag tot het betalen van het prosumententarief het aantal leden dagelijks toeneemt.
14 X DMEGC 255W : (3570 Wp) : Omnik 3000 TL : SSW 208° , H=25°
Zonstraal lid 1157

waldonk
Master lid

Bericht door waldonk » 14 jul 2015, 10:36

Nu dat iedereen die panelen heeft, van de netvergoeding op de hoogte is gebracht door zijn/haar leverancier is het misschien nuttig om een nieuwe flyer op te stellen om te bussen in de buurt. Ik denk dat deze flyer minder snel bij het oud papier zal belanden.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

thomasb
VZW erelid
VZW erelid
Contacteer:

Bericht door thomasb » 14 jul 2015, 21:27

We naderen lidnummer 2000 bij Zonstraal VZW. Wie wordt het?
Helaas wil dit niet zeggen dat we 2000 leden hebben, want die die hun aanmelding niet bevestigen of geen lidgeld meer betalen moeten we helaas terug schrappen :mad:

Toch bedankt aan iedereen om dit mogelijk te maken!

Groetjes, Thomas

Tommie1
Senior lid

Bericht door Tommie1 » 15 jul 2015, 08:38

krusty schreef:Na zovele flyers gebust te hebben , ook eens op deze manier proberen om potentiele leden over de streep te trekken !!!

Ja, gewoon uw vergoeding betalen en stoppen met die onzinprocessen.
Ik vind de netvergoeding redelijk. Ik zal ook geen lidgeld betalen, omdat er steeds met onzin argumenten naar gekomen wordt.
Met amper 1500 leden weegt U ook onvoldoende zwaar om echt politieke invloed te hebben.

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 15 jul 2015, 08:47

U bent de perfecte Vlaming. ;-)
Weet ook dat bij onze zuiderburen er een zusterorganisatie is die een veelvoud vraagt als ledenbijdrage. En een nog groter veelvoud als ledenbestand heeft.
De vergoeding werd daar dan ook al verworpen.
In Vlaanderen werden de argumenten tegen netvergoeding 1.0 door de bevoegde rechter ook al aanvaard. Dus zo onzinnig zullen ze dan wel niet geweest zijn.

Uiteraard staat het je vrij zonder tegenspraak mee te marcheren in het opgelegde mainstream denkproces.

Moest onverwacht de netvergoeding 2.0 toch verworpen worden zijn er goede doelen genoeg waaraan je de uitgespaarde netvergoeding kan doorstorten.
Wij zouden het niet op ons geweten willen hebben je te onthouden van een billijke belasting.

Deze slag wordt op korte termijn ook niet op politiek vlak maar op gerechtelijk vlak uitgevochten. Zolang er genoeg leden zijn om een advocaat te betalen en de
argumenten zijn juridisch vatbaar is er geen probleem. Uiteraard is ook hier, zoals in iedere strijd, collateral damage, mogelijk. Moest de VZW in het gelijk gesteld worden
is er idd voor sommige prosumenten enige nevenschade doordat zij ook van rechtswege ontslagen worden van het bijdragen van de netvergoeding, ook al betalen ze die
graag. Maar ik heb een klein vermoeden dat deze groep nogal verwaarloosbaar klein zal zijn. De meeste niet VZW leden zullen er, vermoed ik, geen probleem mee hebben
dat ze niet meer mogen betalen. En voor de weinigen die er niet mee kunnen leven zijn er, zoals eerder gesteld, legio mogelijkheden om op een alternatieve wijze alsnog goed te doen.

Tommie1
Senior lid

Bericht door Tommie1 » 15 jul 2015, 10:25

Feit 1: er zijn diepe putten bij de distributiebedrijven door de GSC's (en in de algemene begroting waar onze fiscale aftrek uit kwam)
Feit 2: de kans dat de Duitsers hier hun geld aan gaan verkwanselen is nogal klein. Ze steken het al in Griekenland.
Feit 3: iemand moet dit betalen, en er is geen politiek draagvlak om de rekening van iedereen nog eens te verhogen.

Dus, als deze zaak gewonnen wordt, dan begint het spel van vooraf aan. Maar zeker is dat de paneelbezitter zal betalen.
Ik was een pak meer tevreden geweest met Netvergoeding 1.0. Als ik me niet vergis was ze lager, en nu zijn de putten alleen nog groter geworden door het uitstel.

Als je niks wil betalen, koop U dan een eiland in de stille zuidzee, en trek U daar terug.
Feit is dat we in een maatschappij leven waar de overheid geld kost, en dat moet betaald worden. Het enige wat je kan aanvechten is hoe dat verdeeld wordt, en waar de overheid geld aan uit geeft.

Ik verwijt de hele VZW gewoon kortzichtigheid. " als het maar niet uit mijn zak komt"

Als ik op dezelfde manier denk, dan mogen ze binnen 10 jaar het kindergeld afschaffen, de pensioenen intrekken gedurende 20 jaar, en een dikke belastig heffen op het bezit van zwembaden, kinderen onder de 12 jaar en franse autos.

Voila, mijn lidgeld is gestort op,de rekening van Unicef. Dat lijkt me beter besteed. En als het prosumententarief weg valt, dan zal Unicef daar wel bij varen.

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 15 jul 2015, 10:37

Als je niks wil betalen,
Dat is wat jij er van maakt maar zeker niet de mijne.
Je mag doen van mij wat je wil.
Maar laat andere mensen dan ook hun gedacht volgen ipv van jouw mening op te dringen:
Ja, gewoon uw vergoeding betalen en stoppen met die onzinprocessen.
De rechtbank zal dan wel beslissen.
We hebben niemand verplicht toe te treden tot de VZW en mee te stappen in een rechtzaak.
Iedereen is daar vrij toe.

ps. Het begin van 1.0 was idd lager. Zou het dat nu ook nog geweest zijn?
Vergelijk met 2.0. Na een maand al een verhoging. Wegens doorgerekende 'vermogensbelasting'.
Vermogensbelasting op een geweldige put? :lol:
Laatst gewijzigd door ivob op 15 jul 2015, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Tommie1
Senior lid

Bericht door Tommie1 » 15 jul 2015, 10:43

Leg dan eens uit waar het geld volgens jou vandaan moet komen?
Bij mijn weten vecht de VZW de regeling aan, maar ligt er geen redelijk alternatief op tafel.

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 15 jul 2015, 10:46

De VREG had gewoon geen oor naar ieder ander standpunt noch alternatief.
Alternatieven genoeg. Lees het forum eens door.
En die hoeven daarom nog niet eens goedkoper te zijn dan de huidige netvergoeding. Dus het gaat
niet om de centen an sich maar om het principe.
De huidige netvergoeding is contraproductief in elk opzicht.

Om op een van je voorbeelden en een van de redenaties terug te komen:
- hou zou jij reageren als de 'put' van de pensioenen gedempt zou moeten worden door een belasting op de pensioenen met terugwerkende kracht
en dat deze belasting hoger zou zijn in een regio waar er meer gepensioneerden wonen? Uiteraard zou deze belasting niet geïnd worden in Wallonië.
- iedereen die in het verleden een aanvraag heeft ingediend voor overheidssubsidies (rechtstreeks of via de belasting) voor iedere vorm van isolatie, warmtepompen,
HR glas, renovatiepremie, .... krijgt dan ook maar best een jaarlijkse belasting daarop, liefst forfaitair berekend op het aantal doorgegeven m². Want dat vergroot
'de put' ook alleen maar.

Volgens jouw redenering moet iedere vorm van subsidie die de overheid geld kost vroeg of laat teruggehaald worden bij de begunstigden wanneer de doelstellingen behaald zijn (op kosten
van een ander)?

Schaf dan idd iedere vorm van subsidiëring af. Heb je ook geen opvolgende administratie voor nodig die de putten nog groter maakt.
Feit 1: er zijn diepe putten bij de distributiebedrijven door de GSC's (en in de algemene begroting waar onze fiscale aftrek uit kwam)
- De GSC's en de netbelasting hebben volgens de bevoegde instanties zelf niets met elkaar te maken.
- De diepe putten bij de DNB (als ze er al zijn) zijn zeker niet veroorzaakt door de prosumenten maar door wanbeleid.
- Het tijdelijk terugschroeven van 21% BTW naar 6% om verkiezingen (en de index) te beïnvloeden werd niet veroorzaakt door de prosumenten.
- De stijging van de prosumententaks 2.0 één maand na invoering door verrekening van de vennootschapsbelasting, dit samengaand met een bedrijf dat in de rode cijfers zit?
Feit 2: de kans dat de Duitsers hier hun geld aan gaan verkwanselen is nogal klein. Ze steken het al in Griekenland.
Wat de Duitsers en de Grieken als feit met de Vlaamse netvergoeding te maken hebben is mij een raadsel. Wat wel een feit is dat de Duitsers het anders aanpakken met
betrekking tot hun energiehuishouding.
Feit 3: iemand moet dit betalen, en er is geen politiek draagvlak om de rekening van iedereen nog eens te verhogen.
Idd, de Vlaamse (Belgische) 'oplossing'. Niet de moed hebben om je eigen fouten zichtbaar te verrekenen.
Oplossing: Verdeel en heers. Schuif de zwarte Piet door naar een welbepaalde groep. En verberg de rekening vervolgens in een factuur die er eigenlijk niets mee te maken heeft zodat
het zelfs niet opvalt voor diegene die de factuur moeten betalen. Doe dit met meerdere facturen en zet telkens die groepen tegen elkaar op. Geven ze elkaar de schuld ipv de veroorzaker van de 'putten'. Kijk nadien toe en glimlach dat er dan zelfs nog mensen zijn die blij zijn dat ze die factuur mogen betalen en vervolgens de enkele dwazen gaan aanvallen die er zich tegen durven te verzetten. Je hebt zelfs verschillende groepen niet meer tegen elkaar opgezet maar zelfs verdeeldheid gezaaid binnen de groep zelf. Meer moet dat niet zijn.
Hèhè. Wat is het toch makkelijk 'regeren' hier. :roll:

Tommie1
Senior lid

Bericht door Tommie1 » 15 jul 2015, 11:12

ivob schreef: Wat de Duitsers en de Grieken als feit met de Vlaamse netvergoeding te maken hebben is mij een raadsel. Wat wel een feit is dat de Duitsers het anders aanpakken met
betrekking tot hun energiehuishouding.
Klopt, met de hoogste stroomprijzen in Europa, zo hoog dat ze industrie aan het verliezen zijn.
En daar zijn zonnepanelen nog meer een zaak van grote bedrijven.

Patrick
Master lid

Bericht door Patrick » 15 jul 2015, 11:17

Tommie1 schreef: Bij mijn weten vecht de VZW de regeling aan, maar ligt er geen redelijk alternatief op tafel.
Inderdaad, voor zover jij weet.... en dat is duidelijk niet veel want anders zou dit niet schrijven.

Voorstellen lagen inderdaad op tafel, maar dit paste niet in het kraam van de andere betrokken die met veel meer lobbykracht aanwezig zijn.
Dan is de enig oplossing als kleine speler, je rechten afdwingen via het gerecht. En blijkbaar waren onze rechten niet gerespecteerd, want de rechtbank gaf ons gelijk.
Waarmee dus bewezen is dat jij fout zit met je stelling.
Zonstraal lid 007

Plaats reactie