Rechtszaak tegen netvergoeding 2.0 !!! GO!!!

Voor vragen en opmerkingen over de Zonstraal VZW
Kijk hier voor nieuws over de ZonstraalVZW !!!
Afbeelding
Plaats reactie

Steun je de rechtszaak tegen de netvergoeding 2.0

JA, uiteraard en ik wil een substantiele financiele steun leveren (> 100 euro)
16
14%
JA, en ik wil een financiele steun geven
91
81%
JA, maar ik kan/wil geen financiele steun geven (tja...)
3
3%
NEEN, ik zou wel willen steunen, maar heb geen geld
1
1%
NEEN, ik betaal graag de netvergoeding
1
1%
NEEN, het interesseert mij niet.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 112

Bollocks
VZW erelid
VZW erelid
Installatie Land: België

Re: Rechtszaak tegen netvergoeding 2.0 !!! GO!!!

Bericht door Bollocks » 24 okt 2014, 17:01

:tu:
nu de rest van de pers nog...

"De 7de dag", "Terzake" of een ander duidingsprogramma zou de kers op de taart zijn...(al weet ik niet of het hen zal interessant genoeg lijken....)
32 x Atersa 230W, helling 40°, 160°, 2 x SMA 3300TLHC, plaatsing 12 mei 2009 - Merchtem

VZW Zonstraal; lid 33

Bollocks
VZW erelid
VZW erelid

Bericht door Bollocks » 24 okt 2014, 17:02

@5ti5,
:tu:
32 x Atersa 230W, helling 40°, 160°, 2 x SMA 3300TLHC, plaatsing 12 mei 2009 - Merchtem

VZW Zonstraal; lid 33

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 24 okt 2014, 17:15

Bollocks schreef::tu:
nu de rest van de pers nog...

"De 7de dag", "Terzake" of een ander duidingsprogramma zou de kers op de taart zijn...(al weet ik niet of het hen zal interessant genoeg lijken....)
Volt

lennie
Master lid

Bericht door lennie » 24 okt 2014, 17:23

ErikDD schreef:Ha, ze gaan ons leren kennen ...
:tu: Ze zullen allemaal nog wel wakker worden.
17x ET Solar P660250WW 4250 Wp | SMA SB 4000TL 21 | O: 175° | H: 25°

Bollocks
VZW erelid
VZW erelid

Bericht door Bollocks » 24 okt 2014, 17:29

tja, Volt???... daar weet je niet wat het effect zal zijn.

Ze hebben in het verleden eens veiligheid van motorrijders als onderwerp gehad, voorzitter MAG als spreker, en hij kwamen er slechter uit dan hij er in gegaan is omdat onze Kobe niemand laat uitpraten, zelf zijn mening opdringt aan alle tafelzitters en te pas en te onpas conclusies trekt die er klets naast zijn of totaal niet te maken hebben met het onderwerp.... lijkt mij eerder gevaarlijk om zieltjes te winnen???? Ik ben zelf motorrijder en heb heel het dossier van dichtbij gevolgd, we hadden beter niet ingegaan op de uitnodiging.... (al is dit verhaal natuurlijk 'off topic')

VZW Zonstraal; lid 33

ErikDD
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 24 okt 2014, 17:34

Volt
Voorstel is ingediend :-)
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

Sylvester
Senior lid

Bericht door Sylvester » 24 okt 2014, 18:46

Zoals Bollocks reeds zei :
als je met 'Volt' in de media wil geraken, moet je sterk in je schoenen staan, en goed voorbereid zijn.

5ti5
lid

Bericht door 5ti5 » 24 okt 2014, 19:06

stegero schreef:Kapitaalkostenvergoeding: in het schoon vlaamsch = intresten.

Gaan ze nu ook naar de 8% voor de gemeenten durven gaan, zoals in de tijd van Electrabel, om hun inkomstenplafond te bepalen?

Anders een inkomstenplafond is gauw berekend: 4 x je werkelijke onkosten, en wat je tekort komt, vraag het maar aan de PV-bezitters. Die zijn toch maar met 200.000 (aangegeven klanten).

Bizar dat zodra ze wisten dat de zaak ging aanhangig gemaakt worden, ze ineens 6 maanden opschuiven.
Als deze 200.000 samenspannen en elk jaarlijks 10 Euro doneren voor hun eigen goede doel , dan kunnen we bergen verzetten , dan moeten ze wel rekening houden met ons . Verder als deze 200.000 gezinnen elk in de winter tussen 17u00 en 20u00 hun verbruik opdrijven dan zullen ze het ook geweten hebben . Sorry voor dit laatste maar mijn slecht karakter kwam even boven . Dit is zeker geen kritiek op je post maar gewoon een oproep tot solidariteit , we zitten tenslotte met ons 200.000 in het zelfde bootje en moeten de volgende jaren al genoeg inleveren .
21 maal Bisol 260 Wp , SMA SB 5000TL-21 , hellingshoek 25° , ZW ca 230 graden bij N=0

JoG
Senior lid

Bericht door JoG » 24 okt 2014, 19:57

ErikDD schreef:Ha, ze gaan ons leren kennen ...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141024_01339561
Het staat ondertussen ook al op de tijd.

"Nieuwe netvergoeding zonnepanelen aangevallen"
http://www.tijd.be/detail.art?a=9560121&n=4102&ckc=1

Veel kans dat het morgen ook in de weekendkranten staat.

Het feit dat de VREG vandaag de regeling met 6 maanden uitstelt is volgens mij geen toeval... aangezien de nieuwe netvergoeding een copy is van netvergoeding 1.0 maakt dat hun facturatiesystemen er al min of meer op voorzien zijn.

ryco

Bericht door ryco » 24 okt 2014, 22:24

5ti5 schreef:
Bollocks schreef:En dat die mensen weten waar ze mee bezig zijn, is vorige keer al bewezen... ik heb er in elk geval het volste vertrouwen in!
Bedankt aan zij die hun nek weer uitsteken, die achter de schermen al hun vrije tijd (en soms meer) opofferen en hun kop op het kapblok leggen.
Bedankt aan zij die financieel steunen om de rechten van elke zonnepaneelhouder te verdedigen.
Mijn steun hebben jullie in elk geval!!!!

Aan al de anderen:
WAKKER WORDEN! Kom actief op voor je rechten, steun Zonstraal vzw en help de kastanjes uit het vuur halen ipv aan de kant te zitten wachten tot een ander het weer doet!
Ben net nieuwe zonnepaneelhouder en heb mijn lidgeld deze maand betaald . Een financiële steuntje in de rug is de volgende stap en zal zeer zeker niet vergeten worden . Samen zijn we groot , alleen zijn we niets , en niets wordt niet gehoord . $*
ZEKER WETEN!!

bruma
Master lid

Bericht door bruma » 24 okt 2014, 22:32

Bollocks schreef:tja, Volt???... daar weet je niet wat het effect zal zijn.

Ze hebben in het verleden eens veiligheid van motorrijders als onderwerp gehad, voorzitter MAG als spreker, en hij kwamen er slechter uit dan hij er in gegaan is omdat onze Kobe niemand laat uitpraten, zelf zijn mening opdringt aan alle tafelzitters en te pas en te onpas conclusies trekt die er klets naast zijn of totaal niet te maken hebben met het onderwerp.... lijkt mij eerder gevaarlijk om zieltjes te winnen???? Ik ben zelf motorrijder en heb heel het dossier van dichtbij gevolgd, we hadden beter niet ingegaan op de uitnodiging.... (al is dit verhaal natuurlijk 'off topic')
Correct, goede samenvatting van de huidige mediaomgeving, vandaar dat er mediatrainingen zijn die ervoor zorgen dat je geen woord gebruikt dat tegen u gebruikt kan worden. Je kan dus niet onvoorbereid ernaar toe!
Het is wel DE uitgelezen manier om de VZW in de kijker te zetten om leden te hebben die hetzlede doel nastreven.
We kunnen misschien punten waaraan we zelf denken enkel en alleen via PB doorsturen.

stephan
Senior lid

Bericht door stephan » 24 okt 2014, 23:13

Sylvester schreef:Zoals Bollocks reeds zei :
als je met 'Volt' in de media wil geraken, moet je sterk in je schoenen staan, en goed voorbereid zijn.
Dit is een terechte opmerking. Wij als paneelbezitters zijn eens in een slecht daglicht gesteld in volt.
Wij waren zogezegd de schuldigen van de prijsstijging van elektriciteit.
Er ontstond een hitse tegen paneelbezitters in de media.
In het programma werd er heel wat verkeerde informatie medegedeeld.
Hoe de steel precies in de vork stak,dit werd wijselijk verzwegen.
Vergeet niet je heb nog altijd te doen met een openbare omroep.
Objectiviteit? Daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Wees voorzichtig.
Goed dat de media al bereikt is.

inter
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door inter » 25 okt 2014, 09:55

Nu de zaak terug in de actualiteit is en er naar nieuwe leden wordt gezocht mis ik eigenlijk iets : noch op facebook noch op de homepage http://www.zonstraal.be/vzw/ wordt een directe link gegeven om deze rechtszaak te steunen.
Hiermee bedoel ik : bv een kader waarin de rechtszaak wordt aangekondigd met oproep om de mensen te verenigen en een bijdrage te storten (mss PayPal overwegen?).
Mensen hebben niet altijd zin om alles eerst te lezen en dan door te klikken enz. Veel hangt af van hoe gemakkelijk mensen iets kunnen doen en hoe gemakkelijk ze hiervoor de info kunnen krijgen.

Jmho
Inter

Sylvester
Senior lid

Bericht door Sylvester » 25 okt 2014, 09:58

Is me ook opgevallen.
Zoals ik al eerder zei heb ik niet alle tijd om alles te lezen.
Blijkbaar is er al een mail gepasseerd, waarin ik mijn 'lidmaatschap' kan verlengen of doneren.
Heb ik die gemist? Is hij verloren gegaan?
Dan ben ik op zoek gegaan naar een andere manier om te doneren, maar helaas...

Toch een niet onbelangrijk aspect van het geheel...

Hoe kan ik alsnog doneren?

inter
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door inter » 25 okt 2014, 10:22

Net op facebook nog eens volgende link gedeeld : http://www.standaard.be/cnt/dmf20141024 ... witterfeed

met als extra opmerking erbij:
Voor de eigenaars van zonnepanelen : een nieuwe netvergoeding komt eraan maar Zonstraal VZW heeft vrijdag een verzoekschrift ingediend bij het hof van beroep van Brussel. Zoals we allen weten kost een rechtszaak geld en dit geld komt er door het lidgeld van de leden. Hoe meer leden hoe sterker we ervoor staan. We zijn met 200 000 eigenaars en moesten die allemaal verenigd worden zouden we er al veel sterker voor staan. Gelieve dit maximaal te delen zodat iedereen zijn steentje kan bijdragen. Herinner u de vorige netvergoeding, deze werd u teruggestort nadat de vorige rechtszaak gewonnen was. Sta hier nu een deeltje vanaf door lid te worden van de VZW (http://www.zonstraal.be/vzw/).

Plaats reactie