Rechtszaak tegen de netvergoeding 2.0 dreigt.

Voor vragen en opmerkingen over de Zonstraal VZW
Kijk hier voor nieuws over de ZonstraalVZW !!!
Afbeelding
Plaats reactie
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Rechtszaak tegen de netvergoeding 2.0 dreigt.

Bericht door janus » 01 okt 2014, 18:15

Luuk schreef:Beste Vlamingen,

Ik betreur het ten zeerste dat jullie, wellicht in de toekomst, opgezadeld worden met de genoemde netvergoedingen e.d..
Ben bang dat dat in NL ook op den duur gaat gebeuren.
Maar, gewoon als voorstel, kunnen jullie dit niet beter met elkaar bespreken op een echt afgeschermd deel van dit forum. Iedereen kan dit lezen, dus ook de mensen van regering en andere partijen die hier wel voorstander van zijn.

V.w.h.w.i. en met sterkende groeten,

Luuk
Er is achter de schermen een heel forum beschikbaar hoor, en daar wordt druk gebruik van gemaakt ;-)
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Luuk
lid
Installatie Land: Maak keuze
Contacteer:

Bericht door Luuk » 01 okt 2014, 19:15

:tu:
Not the sky, but the mind is the limit!

Hervé
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.
Installatie Land: België

Bericht door Hervé » 01 okt 2014, 19:19

ivob schreef:
met een correctie voor mensen met een warmtepomp
Wat bedoel je daar mee?
Dat mensen met een warmtepomp (ecologische investering) normaal een hogere aansluitwaarde hebben. Dus zou er een correctie naar beneden moeten zijn van het capaciteitstarief.

Als het de regering de nul energie woning wil promoten of opleggen zal ze toch haar steentje mogen bijdragen. Alleen al maar om het process te versnellen.

P.S Ik heb er zelf geen.

wouterk
Senior lid

Bericht door wouterk » 01 okt 2014, 19:30

Een nul energiewinning is een woning die die zo weinig mogelijk verbruikt, dat is geen woning waar je als je maar genoeg panelen legt geen verbruik hebt.
Dus niet eerst 10kwp panelen leggen en een warmtepomp plaatsen (met subsidies) maar wel eerst alles super isoleren en je verbruik proberen te verlagen.
Zonstraal lid 1157

wouterk
Senior lid

Bericht door wouterk » 01 okt 2014, 19:32

Ik lees trouwens dat het forfait niet willen betalen kunnen kiezen voor een slimme meter met dubbel teller, dus 1 voor afname en 1 voor injectie.
Zonstraal lid 1157

ivob
Master lid
Installatie Land: Ander

Bericht door ivob » 01 okt 2014, 19:38

Dat is altijd al de uiteindelijke bedoeling geweest.
De forfaitaire vergoeding zo van de pot rukken dat je naar de slimme meter gezogen wordt.
Kiezen tussen de pest en de cholera dus.

wouterk
Senior lid

Bericht door wouterk » 01 okt 2014, 19:46

De vraag is dan wat de gevolgen en zijnvan zo'n slimme meter.
Ik bedoel wat zijn dan de kosten, welke tarieven gebruiken ze.

Met het verschuiven van het energieverbruik naar de zonnige periode kan mss nog iets of wat voordeel gedaan worden.
Zonstraal lid 1157

lennie
Master lid

Bericht door lennie » 01 okt 2014, 21:54

Hervé schreef: Dat mensen met een warmtepomp (ecologische investering) normaal een hogere aansluitwaarde hebben. Dus zou er een correctie naar beneden moeten zijn van het capaciteitstarief.

Als het de regering de nul energie woning wil promoten of opleggen zal ze toch haar steentje mogen bijdragen. Alleen al maar om het process te versnellen.
Je hebt het toch over die regering die een aantal jaren geleden dacht dat het een goed idee zou zijn om de zonnepanelen zwaar te subsidiëren om de co2 uitstoot terug te dringen. Die regering die nu de mensen die de investering gedaan hebben het mes in de rug steekt. Denk je ècht dat het die regering ook maar één moer kan schelen hoeveel mensen met een warmtepomp voor hun verbruik moeten betalen. Hoe meer hoe liever ja! Want daar kunnen ze dan nog eens de BTW op innen!
17x ET Solar P660250WW 4250 Wp | SMA SB 4000TL 21 | O: 175° | H: 25°

kathoke
junior lid

Bericht door kathoke » 01 okt 2014, 22:26

Ik heb mij vandaag lid gemaakt en ben zeker bereid om meer dan 10 euro te betalen voor een gemeenschappelijke rechtzaak. Wat in dit land aan het gebeuren is, kan niet meer door de beugel. Ik zal alvast een eventuele netvergoeding niet betalen. Daar ga ik desnoods persoonlijk voor naar de rechtbank. Al heel veel ervaringen hiermee door een jarenlang aanslepende vechtscheiding.

Met vriendelijke groeten,

Kathoke

Beire
lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Beire » 01 okt 2014, 22:28

lennie schreef:
Hervé schreef: Dat mensen met een warmtepomp (ecologische investering) normaal een hogere aansluitwaarde hebben. Dus zou er een correctie naar beneden moeten zijn van het capaciteitstarief.

Je hebt het toch over die regering die een aantal jaren geleden dacht dat het een goed idee zou zijn om de zonnepanelen zwaar te subsidiëren om de co2 uitstoot terug te dringen. Die regering die nu de mensen die de investering gedaan hebben het mes in de rug steekt. Denk je ècht dat het die regering ook maar één moer kan schelen hoeveel mensen met een warmtepomp voor hun verbruik moeten betalen. Hoe meer hoe liever ja! Want daar kunnen ze dan nog eens de BTW op innen!
Ik vrees dat de regering waar je over spreekt momenteel niet meer aan de macht is.

Hoe je het ook draait of keert -> deze regering draait op voor al het gratis en weggeefgedoe dat de vorige regering(en) hebben gedaan. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben maar dit is wel degelijk realiteit. :-(

Hopelijk halen we toch nog ietwat uit de brand want vrees dat de eindfactuur wel ns hoog zou kunnen worden.

lennie
Master lid

Bericht door lennie » 02 okt 2014, 01:03

Beire schreef: Ik vrees dat de regering waar je over spreekt momenteel niet meer aan de macht is.
Als puntje bij paaltje komt zijn het allemaal dezelfde: heel sterk in de schuld voor al het slechte bij de vorige regering te leggen, maar niet te verlegen om voor al het goede de pluimen in hun eigen gat te steken.
Met dien verstande dat ze in tussentijd vooral zichzelf niet vergeten.

s2000jan
lid

Bericht door s2000jan » 02 okt 2014, 07:54

Ik heb al spijt dat ik mijn installatie van 3 maand geleden heb aangegeven .... pffft

Ik zie al direct zware discriminatie tussen mezelf (géén gsc's meer) en zij die al jaren gsc's ontvangen ....

ook ik wil een zaak een beetje financieel mee ondersteunen indien nodig

lennie
Master lid

Bericht door lennie » 02 okt 2014, 08:13

s2000jan schreef:Ik heb al spijt dat ik mijn installatie van 3 maand geleden heb aangegeven .... pffft
Ik zie al direct zware discriminatie tussen mezelf (géén gsc's meer) en zij die al jaren gsc's ontvangen ....
Als het een troost is... Ik zit in dezelfde situatie. :roll:

wouterk
Senior lid

Bericht door wouterk » 02 okt 2014, 08:29

U heeft hier dan over het aanmelden bij de vreg veronderstel ik? Is dat niet verplicht en wat zijn de voor en of nadelen van het wel of niet aanmelden?
Zonstraal lid 1157

s2000jan
lid

Bericht door s2000jan » 02 okt 2014, 08:32

wouterk schreef:U heeft hier dan over het aanmelden bij de vreg veronderstel ik? Is dat niet verplicht en wat zijn de voor en of nadelen van het wel of niet aanmelden?
Ik denk dat de overheid dan niet weet dat je zonnepanelen hebt liggen (behalve als ze fysiek komen kijken?) :)

nu ja, ik wil naar geen griekse toestanden, dus ik heb braafjes mijn installatie aangegeven (in griekenland moesten de mensen hun zwembad aangeven en dan belastingen erop betalen, uiteraard deed niemand dat; een satellietfoto toonde aan dat er in Athene minstens 35000 zwembaden lagen terwijl er maar een paar 100 aangegeven waren ... Griekenland bijna failliet ? neeuh :) )

Plaats reactie