Lidgeld VZW

Voor vragen en opmerkingen over de Zonstraal VZW
Kijk hier voor nieuws over de ZonstraalVZW !!!
Afbeelding
Plaats reactie
Bollocks
VZW erelid
VZW erelid
Installatie Land: België

Re: Lidgeld 2014 VZW

Bericht door Bollocks » 13 dec 2013, 00:15

Lidgeld ook gestort evenals een extraatje....

Keep up the good work!
32 x Atersa 230W, helling 40°, 160°, 2 x SMA 3300TLHC, plaatsing 12 mei 2009 - Merchtem

VZW Zonstraal; lid 33

mot

Bericht door mot » 13 dec 2013, 18:14

Lidgeld zojuist betaald
:tu:
Hoeveel bedraagt het ledenaantal tot nu toe ?

thomasb
VZW erelid
VZW erelid
Contacteer:

Bericht door thomasb » 13 dec 2013, 19:42

bijna 1000 betalende leden. Sommigen schrijven in en "vergeten" dan lidgeld te betalen - die worden na 2 herinneringen weer uitgeschreven.

grizzy
junior lid

Bericht door grizzy » 14 dec 2013, 09:55

Lidgeld ook gestort

Groetjes
Zonstraal VZW lid 124

bengali
VZW erelid
VZW erelid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bengali » 14 dec 2013, 14:18

thomasb schreef:bijna 1000 betalende leden. Sommigen schrijven in en "vergeten" dan lidgeld te betalen - die worden na 2 herinneringen weer uitgeschreven.
Pfff nu nog proberen te begrijpen waarom er maar zo weinig PV eigenaars lid worden ... Is het een houding van laat ze maar doen, ik profiteer mee of kennen de eigenaars gewoon de vzw niet?

Bollocks
VZW erelid
VZW erelid

Bericht door Bollocks » 14 dec 2013, 17:57

bengali schreef:
thomasb schreef:bijna 1000 betalende leden. Sommigen schrijven in en "vergeten" dan lidgeld te betalen - die worden na 2 herinneringen weer uitgeschreven.
Pfff nu nog proberen te begrijpen waarom er maar zo weinig PV eigenaars lid worden ... Is het een houding van laat ze maar doen, ik profiteer mee of kennen de eigenaars gewoon de vzw niet?
Een deel heeft panelen gelegd zonder verdere interesse in alles wat er rond gebeurd (1), een deel zal er zich niets van aantrekken (2), een ander deel zal van het bestaan van de vzw niet afweten (3) of/en een deel weet wel van de vwz en trekt er zich uiteindelijk ook niets van aan met het idee dat er toch niets te doen is aan beslissingen van hogerhand.(4)
Die laatste (4) zullen nu misschien inzien dat het toch loont je te groeperen.
Die groep die van niets weet (3), kan je alleen bereiken door (dure) reclame of door in het nieuws te komen.
De eerste groep en de tweede groep zullen waarschijnlijk nooit geïnteresseerd geraken.

Het is nu eenmaal des mensen om een aantal roepers te hebben die de dingen aanpakken en een heel deel meelopers die wel volgen, maar er zelf niets willen voor doen/betalen.
een ander voorbeeld: hoeveel motorrijders zitten er hier op het forum? Hoeveel kennen er MAG (Motorcycle Action Groep http://www.mag.be/ ), en hoeveel zijn er lid?????
Idem als hier met de VZW!

De oplossing:????
een goed begin zou misschien al kunnen zijn dat iedere paneeleigenaar die lid is, (nog eens) een mailing actie doet naar alle vrienden en kennissen met panelen, met daarin een schrijven eventueel opgesteld door onze voorzitter met een vermelding naar de strijd tegen de netvergoeding en het resultaat ervan....misschien kunnen er zo een aantal zieltjes gewonnen worden?
32 x Atersa 230W, helling 40°, 160°, 2 x SMA 3300TLHC, plaatsing 12 mei 2009 - Merchtem

VZW Zonstraal; lid 33

ivob
Master lid
Installatie Land: Ander

Bericht door ivob » 14 dec 2013, 20:27

bengali schreef:
thomasb schreef: ik profiteer mee of kennen de eigenaars gewoon de vzw niet?
Ik vrees toch dat het meestal het eerste zal zijn.
Op het werk zijn er verschillende met PV panelen.
Een deel (niet eens allemaal) zij me proficiat komen wensen met het behaalde arrest.
Geen één heeft zich bijkomend lid gemaakt (waarom? de buit is toch binnen? waarom zou ik betalen voor iets
dat ik zo ook krijg?).
Er was er zelfs ene die meesmuilde dat ik goed gek was om mee te doen aan zo'n proces. Of ik niks anders te doen had?
Des mensen. Nu heeft ie zijn geld ook terug zonder enige moeite :roll:
Daarom dat ik er ook ten stelligste van overtuigd was en ben dat de VZW nooit veel zal betekenen.
(en men mag mij het tegendeel gerust bewijzen. Ik haal hier met veel plezier ongelijk).

ErikDD
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 14 dec 2013, 20:36

En in Wallonie halen ze zonder al te veel moeite 10.000 leden aan 30 euro ...
't Zal de aard van het Vlaams beestje zijn zekers ...
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

bengali
VZW erelid
VZW erelid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bengali » 14 dec 2013, 20:42

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het bedrag van het lidmaatschap een groot verschil uitmaakt ... enfin zolang het makkelijk betaalbaar blijft voor iedereen. Maar 10 of 30€ ... mss 10%verschil in het ledental ...

ErikDD
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 26 dec 2013, 01:00

Aan ieder die zijn lidgeld al betaald heeft (en soms wat extra $* ), onze hartelijke dank :tu:

De betalingen stromen vlotjes binnen, maar de status op jullie ledenpagina zal pas rond nieuwjaar aangepast worden, want onze webmaster is momenteel nog eventjes met vakantie. (neen, niet op kosten van de VZW ;) )
Nog eventjes geduld dus ...
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

thomasb
VZW erelid
VZW erelid
Contacteer:

Bericht door thomasb » 30 dec 2013, 00:36

Alle lidgeldbetalingen tem 23/12 zijn ondertussen verwerkt, en jullie kunnen de status van jullie betaling zien door aan te loggen bij Zonstraal.
Mag ik nog eens vragen om bij de overschrijving van het lidgeld zeker altijd de gestructureerde mededeling te gebruiken, en dit zonder alle extra's? Elke afwijking van de mededeling kost me heel wat werk om dit manueel op te zoeken want onze zelf-geprogrammeerde tools (kosten besparen ;-) vinden alleen mededelingen in het formaat "+++000/0000/00000+++". Als de mededeling anders is, bv: "000/0000/00000" of "000/0000/00000, lid nummer 1234" dan moet ik dit manueel opzoeken en verwerken wat gemakkelijk enkele minuten in beslag neemt per boeking. Bij 1000 leden en ca. 10% die niet de mededeling gebruiken zit ik hier gemakkelijk enkele dagen om dit recht te zetten...
We hebben ook betalingen binnen gekregen zonder enige mededeling, en waarvan de rekeninghouder niet overeenkomt met namen op onze ledenlijst. Dit kunnen we natuurlijk niet toewijzen aan een lid, en het zou kunnen dat dit lid emails van ons zal ontvangen met betalingsherinneringen. Alvast onze excuses ...

Groetjes, Thomas

cecma59
lid

Bericht door cecma59 » 30 dec 2013, 18:48

Aan de leden die hun lidgeld nog niet hebben vernieuwd misschien een kleine e-mail sturen.
Ikzelf ben tot mijn scha en schan tussen hen en heb mijn lidgeld ,wegens onvoorziene omstandigheden, nog niet betaald.
Maar het is vandaag wel gebeurd.

janmer
lid

Bericht door janmer » 05 jan 2014, 19:34

Beste leden,
Aan iedereen die zich inzet voor deze VZW en het initiatief van deze VZW steunt een dikke proficiat! Ik heb met veel plezier mijn lidgeld verlengt en ben van de overtuiging dat dit initiatief gesteund moet blijven.
Misschien in een volgende nieuwsbrief eens vertellen welke initiatieven en uitdagingen er nog op onze belangengroep afkomen. Het succes van de definitieve afschaffing van de netvergoeding zal bewaakt moeten blijven. Van zodra de beleidsmensen opnieuw kansen zien om onze toegekende voordelen onderuit te halen, zullen ze zeker terug opnieuw proberen toe te slaan.
En dat die profiteurs dan weer opnieuw zullen meeprofiteren van onze inspanningen? Laat ze doen. Ons geweten zal zuiver zijn!

Blijf waakzaam en laat het ons op tijd weten!

GOE BEZIG :D :D

soekerwaffel
lid

Bericht door soekerwaffel » 29 jan 2014, 11:37

Ik kreeg lidnummer 1140 :-)

wouterk
Senior lid

Bericht door wouterk » 02 okt 2014, 10:50

Hier zojuist 1157.
Misschien wat meer reclame maken bij mensen van de groepsaankoop, kwestie meer leden te bekomen.
14 X DMEGC 255W : (3570 Wp) : Omnik 3000 TL : SSW 208° , H=25°
Zonstraal lid 1157

Plaats reactie