Hoe netvergoeding terugvorderen

Voor vragen en opmerkingen over de Zonstraal VZW
Kijk hier voor nieuws over de ZonstraalVZW !!!
Afbeelding
Plaats reactie
geertg
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: Hoe netvergoeding terugvorderen

Bericht door geertg » 02 dec 2013, 08:52

Terecht opmerking, ik wil zelfs erelid worden en een hogere bijdrag betalen om mijn steun te betuigen. Ik ben meer dan tevreden dat ik de reeds betaalde netvergoeding terugkrijg dankzij de inzet, laat ons eerlijk zijn, van anderen.

De idee van erelid is niet nieuw, verschillende VZW's en verenigingen hebben dit.

beauceron
junior lid

Bericht door beauceron » 10 dec 2013, 12:47

Vandaag laat octa+ van zich horen via mail , wel maar met beloftes en dus nog geen echte zekerheden.Als wij iets moeten betalen zijn ze snel om bij laattijdige betaling extra kosten te voorzien.
Beste klant
Naar aanleiding van de recente berichtgeving omtrent de vernietiging van de zogenaamde “zonnepanelentaks”, staan wij erop u hierover te informeren. Als energieleverancier volgde OCTA+ de wettelijke richtlijnen waardoor de forfaitaire vergoeding, die dient om het gebruik van het elektriciteitsnet door eigenaars van zonnepanelen te vergoeden, ook aan u werd doorgefactureerd. Op 27 november 2013 volgde er een arrest door het Brusselse hof van beroep inzake de netvergoeding van zonnepanelen in Vlaanderen, die een einde maakte aan deze netvergoeding.
De toekomst van de netvergoeding is vooralsnog onduidelijk. Omdat klanttevredenheid onze absolute prioriteit is, hebben wij beslist om in de maand december 2013 over te gaan tot de volledige terugbetaling van deze aan u gefactureerde vergoeding, nog voor we de bedragen hebben teruggevorderd van de netbeheerders. Op die manier willen we tegemoet komen aan uw verwachtingen.
Meer uitleg over (de vernietiging van) de vergoeding vindt u op onze website. Voor meer info over de netvergoeding kan u op de website van de Vlaamse overheid terecht.
Met vriendelijke groeten
Xavier Rigo
Directeur Elektriciteit-Aardgas OCTA+

stef69
Senior lid

Bericht door stef69 » 10 dec 2013, 18:47

ErikDD schreef:Dit is ook een optie (via mail ontvangen)
Het is volledig wettelijk om een schuld te voldoen via schuldvergelijking : het
bedrag wat je teveel betaald hebt aan netvergoeding hou je gewoon in op de
eerstkomende factuur.
Voor de inhouding zal later nog wel een creditnota volgen.
Best duidelijk op schrift communiceren welke actie je onderneemt zodat je achteraf
geen discussies krijgt.
geen optie bij ons en vele anderen, volgende factuur zal dan weer 0 € worden !!! zoals vorig jaar !

Camul
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door Camul » 14 dec 2013, 00:19

Zonet een creditnota gekregen van ecopower (via mail) met het correcte bedrag en de bevestiging dat de reeds betaalde netvergoeding voor 31/12 wordt teruggestort. Een correcte service van ecopower ! (en zonder zelf ervoor te moeten achter vragen...)

JoG
lid
Installatie Land: België

Bericht door JoG » 14 dec 2013, 10:49

Camul schreef:Zonet een creditnota gekregen van ecopower (via mail) met het correcte bedrag en de bevestiging dat de reeds betaalde netvergoeding voor 31/12 wordt teruggestort. Een correcte service van ecopower ! (en zonder zelf ervoor te moeten achter vragen...)
ook een creditnota ontvangen van ecopower maar tot mijn spijt moet ik vaststellen dat de berekening enkel rekening houdt met de afrekeningsfacturen en niet met de voorschotten. Ze zijn het zichzelf weer moeilijk aan het maken. Nu gaan ze voor iedereen twee of meerdere creditnotas moeten maken... op die manier zijn ze ook op een subtiele manier de terugbetaling aan het spreiden over een langere periode.

ErikDD
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 14 dec 2013, 13:50

De netvergoeding voor de reeds uitgeschreven facturen wordt binnenkort ook terugbetaald.
Dat is toch veel eenvoudiger : je hebt alle gegevens bij de hand, anders moet je nog eens uitzoeken wie al betaald heeft en wie niet en hoeveel dan wel en of al dan niet de zelf ingehouden netvergoeding correct is, enz.

Waarom toch blijven tegenpruttelen? Daar win je toch niets mee?
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

imhotep
lid

Bericht door imhotep » 18 dec 2013, 10:46

gisteren nog eens bij Belpower geinformeerd naar de stand van zaken, hieronder hun antwoord:
Beste Heer xxx,

Dank u voor uw e-mail.

Het is zo dat wij momenteel wachten op de officiële bevestiging van de regulatoren en de netbeheerder om over te gaan tot terugbetaling. Netbeheerder heeft ons reeds op de hoogte gesteld dat ze over gaan tot terugbetaling naar de leveranciers toe nog voor 31/12, ik veronderstel dat de rest ook wel snel zal volgen. Vanaf het moment dit van start gaat gaan wij onmiddellijk over tot terugbetaling van onze klanten.

Indien u verder nog vragen hebt aangaande uw elektriciteitscontract aarzel dan niet contact met me op te nemen.

Met vriendelijke groeten,

Serge Vermeer
Afdeling Back Office
ter info, onze netbeheerder is Imea (via Eandis)

Tommie1
Senior lid

Bericht door Tommie1 » 18 dec 2013, 10:59

Vandaag 2 creditnota's gekregen van Lampiris.
Berekening lijkt me correct.

thomasb
VZW erelid
VZW erelid
Contacteer:

Bericht door thomasb » 19 dec 2013, 01:08

Tommie1 schreef:Vandaag 2 creditnota's gekregen van Lampiris.
Berekening lijkt me correct.
Ik ook. Maar van berekening is niets te zien, enkel een bedrag. Zal dit zeker nog eens goed narekenen want de bedragen lijken me te laag te liggen. En nu nog afwachten of en wanneer ze storten ....

Plaats reactie