Afweging nieuwbouw

Allerlei warmtepompen.
Plaats reactie
ivob
Master lid
Installatie Land: Ander

Re: Afweging nieuwbouw

Bericht door ivob » 04 mar 2019, 20:12

foopah schreef:
04 mar 2019, 16:34
Vind je opmerking dus maar vreemd.
Acht het onvermijdelijke getouwtrek tussen de "leidinggevende met diploma maar zonder eindige uren" tov de "man in de overall die na acht uur op de werkplaats de deur achter zich kan dichtrekken"? ;-)
Ik vind overigens jouw opmerkingen over vertegenwoordigers van Groen en links ook niet al te vriendelijk :td: . Maar het verklaart wel veel.
Laatst gewijzigd door ivob op 04 mar 2019, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

bartgo
Master lid
Installatie Land: België

Bericht door bartgo » 04 mar 2019, 20:16

Of de man met diploma die gewoon de juiste klanten kiest en tegen anderen nee zegt zodat alle tijd overblijft om eigen huiswerk te maken en geld uit te sparen?

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 04 mar 2019, 20:31

Ik zou het niet weten. Ieder werkt naar eigen vermogen.
Voor alle duidelijkheid: heb zelf geen enkel erkend diploma, een groot deel van mijn "actief" leven een "overal" gedragen maar kan me wel al veroorloven om niet meer op de werkvloer rond te hangen en goed rond te komen. Ken er genoeg met massa's diploma's en steeds "druk-druk-druk" die nooit dat einddoel halen. Het kan natuurlijk ook zijn dat dit gewoon hun doel niet was. Maar "geen tijd voor" is een dooddoener die ik niet ken. Iedereen heeft tenslotte bij leven dezelfde tijd ter beschikking gekregen. Het is aan de gebruiker om hem al dan niet in te delen naar eigen goeddunken. "Geen tijd voor" is dus een bewuste keuze, niet iets dat je noodgedwongen moet ondergaan.
Tegenwoordig leef ik zelfs op het ritme van de tijd. Niet tegen de tijd in. En al heel zeker niet in een race tegen de tijd. Dat laatste kan je immers nooit winnen.
Wel vind ik het eigenaardig dat je geen tijd hebt om alle pro's en contra's voor een bouwproject grondig af te wegen en te toetsen. Maar wel de tijd moet vinden om via fora op het internet de nodige info te verzamelen?

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 04 mar 2019, 20:46

11221 schreef:
04 mar 2019, 14:58
jammer dat deze percelen anno 2019 nog altijd bebouwd mogen worden....
Dat is een rechtstreeks gevolg van de fameuze "bouwstop 2040".
Dat is nl. een zelfvervullend project. Sinds dat werd afgekondigd is er een wedstrijd tussen promotoren in gang geschoten en worden slapende bouwpercelen in sneltempo opgekocht en doorverkocht, de bomen gerooid (inderdaad overwegend door promotoren in "samenwerking" met lokale overheden) en in een paar maanden tijd dropt men er een SOD op.
In 2040 moet men dus geen bouwstop meer uitvoeren. De beschikbare gronden zullen al lang voor 2040 volgestort zijn.
Anekdote: hier in de buurt heeft een bouwpromotor het zelfs voor elkaar gekregen op 1 jaar tijd (toevallig tussen twee "natuurgebieden", of wat dat in Vlaanderen nog moet voorstellen) via een gunstige "herverkaveling" een heel bos te rooien (van bestemming wel degelijk ingekleurd als bouwgronden maar al decennia lang een overstromingsgebied tussen twee erkende natuurgebiedjes) er per jaar drie "bunkers" in neer te poten. Het grappige is dat deze herverkaveling is doorgevoerd na "gunstige invloed" uitgeoefend door een Vlaamsche Calimeropartij die normaal het "heil van den Vlaamschen werkmens" vooropstaat maar dat er op geen een van die werven ook maar een vakman rondloopt die de "Vlaamsche" taal spreekt of begrijpt. Laat staan een lokale vakman werk of een inkomen verschaft.

foopah
lid
Installatie Land: België

Bericht door foopah » 04 mar 2019, 20:51

ivob schreef:
04 mar 2019, 20:12
foopah schreef:
04 mar 2019, 16:34
Vind je opmerking dus maar vreemd.
Acht het onvermijdelijke getouwtrek tussen de "leidinggevende met diploma maar zonder eindige uren" tov de "man in de overall die na acht uur op de werkplaats de deur achter zich kan dichtrekken"? ;-)
Ik vind overigens jouw opmerkingen over vertegenwoordigers van Groen en links ook niet al te vriendelijk :td: . Maar het verklaart wel veel.
Heeft nu eens niks, maar dan ook absoluut niks te maken met de vreemde link tussen mijn afgelegen grond en een SOD firma.

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 04 mar 2019, 22:09

Dat is inderdaad waar.

Plaats reactie