Daikin HT /kamerthermostaat Onderwerp is opgelost

Allerlei warmtepompen.
Plaats reactie
ericksenior
Senior lid
Installatie Land: België
Contacteer:

Re: Daikin HT /kamerthermostaat

Bericht door ericksenior » 22 jan 2019, 11:16

mabo schreef:
22 jan 2019, 11:06
Voor mijn CV heb ik een Tado thermostaat.
Ik heb de V2 starterskit (= thermostaat + internet verbindingsdoos)
Er bestaan ook de V3 en V3+ versies, maar die zijn duurder en de V2 versie voldoet prima.

Die heeft een gewoon relaiskontakt (normaal open en normaal gesloten) aan/uit, op basis van de temperatuur,
Je kan hem zowel thuis via wifi als vanop afstand (mits verbonden met internet) volledig instellen via een app,
Je kan ook via de app de huidige temperatuur in je woonkamer zien
+ een grafiek voor een ganse dag, en de daggrafieken van vorige dagen ook bekijken (ik heb eens teruggekeken, en heb daggrafieken van 16 nov 2018 tot nu.
Geofencing : schakelt de verwarming automatisch uit als je niet thuis bent

Ik heb hem aangekocht toen hij in promotie stond op amazon.de.
Best op de tweakers pricewatch kijken waar je hem het goedkoopst kan kopen https://tweakers.net/pricewatch
In bijlage de handleiding, op P32 zie je hoe het relais moet aangesloten worden.tado-thermostaat.pdf
Op hun site zit de meer technische info wel goed verstopt, ik heb de manual via google gevonden.

Technical support: via mail duurt een paar dagen, als je belt, direct
Op een bepaald ogenblik werkte de geofencing niet meer --> technical support heeft me gezegd welke settings op mijn gsm maakten dat het niet meer werkte, het bleek een probleem te zijn van een GSM software update, waarbij de fabrikant van de gsm, de battery saving settings scherper gezet had, en de apps geen background processing meer deden als het scherm uit is, en de gsm dus ook de verwarming niet meer uitschakelde als ik wegging.
Ook outlook calendar notificaties werkten daardoor niet meer, waardoor ik een vergadering gemist heb op het werk :-(
bedankt, ik zal even zoeken. Ik neem aan dat het een spanningsvrij contact is
:-)

mabo
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: Daikin HT /kamerthermostaat

Bericht door mabo » 22 jan 2019, 17:20

Het is een spanningsvrij kontakt, gewoon een relais kontakt dat open en dicht gaat.

Plaats reactie