Lucht-lucht warmtepomp

Allerlei warmtepompen.
Plaats reactie
jewe
Installatie Land: Ander

Re: Lucht-lucht warmtepomp

Bericht door jewe » 19 apr 2017, 13:49

Lucht/lucht enkel verwarmen

Ben ook van plan een lucht/lucht warmtepomp te installeren waarvan de koeling uitgeschakeld wordt om alzo de premie van het .vlaams gewest te kunnen aanvragen.
Mijn vraag is nu,als mijn buitenunit in de winter aangevroren is kan die nog ontdooit worden.
Want om te ontdooien moet je toch het koelproces omkeren en dan wordt er binnen gekoeld om de buitenunit terug op te warmen.
Mijn installateur zegt dat dit geen probleem is,maar geeft geen uitleg hoe het wel werkt.
Soms iemand die wel weet hoe dat werkt.
Het gaat hier om een LG PEN18

xian911
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door xian911 » 20 apr 2017, 13:51

Ik heb General (voor 15 maanden) en Mitsubishi (voor 3 jaar). Mitsubishi is makkelijker te programmeren. Tevreden met beide :D . De importeur van General (Thercon nv) is zeer behulpzaam en energiebesparing georiënteerde :tu: .

alfa
Master lid
Installatie Land: België

Bericht door alfa » 21 apr 2017, 09:24

jewe schreef:
19 apr 2017, 13:49

Mijn installateur zegt dat dit geen probleem is,maar geeft geen uitleg hoe het wel werkt.
Een illusie is niet echt. :idea:

wwfje
Senior lid
Installatie Land: België
Contacteer:

Bericht door wwfje » 17 aug 2017, 15:05

bartgo schreef:
05 apr 2017, 15:44
Iemand betere ervaringen met Mitsubishi? Ik heb namelijk wel een goeie installateur in gedachten maar die werkt enkel met Mitsubishi.
Mitsubishi is zeer goed, heb al een jaar de wp en het is een plezier... Geen WiFi of gadget, gewoon aan of uit. Tot nu toe niks dan mazout gespaard. Kan eigenlijk enkel op wp leven.

Plaats reactie