Vailliant WP zelf installeren

Vertel alles over uw warmtepomp installatie.
Plaats reactie
Trianon
lid
Installatie Land: Ander

Vailliant WP zelf installeren

Bericht door Trianon »

Beste,

Heeft hier iemand ervaring met het zelf installeren van een Vailliant aroTHERM plus mono block aub ?

Ze zeggen zelf dat je voor dit type geen "certificaat warmtetechnieken" nodig hebt omdat het gas enkel in de
buiten unit zit en reeds klaar is bij levering.
Binnen zou ik voor een uniTOWER opteren zodat ik enkel electra en buizen voor de CV en CWW moet voorzien.
Van electriciteit heb ik voldoende kennis door opleiding en een water buis installeren kan ik ook wel.
Maarten0
Senior lid
Installatie Land: België

Re: Vailliant WP zelf installeren

Bericht door Maarten0 »

Ik heb een Vailliant aroTHERM plus mono block in mijn verwarmingssysteem zitten.
Hydraulisch aansluiten is kinderspel, als je ooit al aan de verwarmingsleidingen gesleuteld hebt, kan dit geen probleem zijn.
Elektrisch is ook niet erg moeilijk: juiste kabel op de juiste automaat en we zijn vertrokken

Aangezien het een monoblock is, hoef je je niet bezig te houden met koelmiddelen en dergelijke.
Het indienst nemen is wel gedaan door een Vaillant technieker die ineens de bijhorende thermostaat programmeert.
Volgens mijn verkoper moest dit zo van Vaillant, anders was er geen subsidie.
Techre
lid

Bericht door Techre »

Klopt ivm de subsidie. Maarten0, heeft de installateur de koeling "permanent" afgezet? Of kon je die zelf terug aanzetten? Of heeft hij dat achteraf gedaan?
Maarten0
Senior lid

Bericht door Maarten0 »

Hij heeft die afgezet, maar ik denk dat ik die in het installateursmenu zelf terug zou kunnen aanzetten, maar in mijn opstelling heb ik hier niets aan.
Plaats reactie

Terug naar “Mijn installatie”