Ervaringen met General warmtepomp

Vertel alles over uw warmtepomp installatie.
Plaats reactie
gustje
junior lid
Installatie Land: België

Ervaringen met General warmtepomp

Bericht door gustje »

Zijn er hier onder de forum bezoekers met een warmtepomp lucht lucht van General om hun huis te verwarmen en te koelen?
Waarom deze vraag, heb er zelf eentje en wens eens te weten of anderen er tevreden over zijn en of er eventueel problemen zijn?

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Ervaringen met General warmtepomp

Bericht door janus »

En ben jij er tevreden over ;-)
Hoeveel kW en wat is de te verwarmen ruimte?
Zit er ook een koelfunctie op?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

gustje
junior lid

Bericht door gustje »

Ben wel tevreden over de inverter en het verbruik, alleen veel problemen met de wandtoestellen, klappen open bij het starten, voorpaneel gaat naar boven en bij het afsluiten gaat het paneel terug omlaag en daar op 3 toestellen problemen mee, wou dus even horen of er hier nog forumleden zijn met problemen, vandaar mijn vraag.

bartd
lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bartd »

En welke problemen heb je dan met die wandtoestellen ? Welk type ?
Ik heb een Fujitsu warmtepomp (bij mijn weten volledig identiek aan General) ook wandtoestellen met zo'n omhoogschuivend voorpaneel.
Tot nu toe geen problemen daarmee (ca 2 jaar oud).

https://fujitsu-airco.be/producten/asyg-luca

gustje
junior lid

Bericht door gustje »

De toestellen zijn ASHG14LUCA en ASHG12LUCA van General en probleem is als je het toestel uitschakelt dan probeert het toestel de klep eerst nog naar boven te doen (staat reeds boven) met gevolg een knal, tandwielen knarsen over elkaar en dan gaat die dicht.
Deed zich voor tijdens garantie, niet altijd, wat is er al gedaan, eerst nieuwe printplaat zonder resultaat, later motortjes vervangen met resultaat een tijdje goed, maar de laatste tijd terug hetzelfde probleem en spreken ze van een toestel te vervangen (degene waar het constant gebeurt), zijn ondertussen 4 jaar oud, eentje doe het altijd, 2 andere nu en dan en eentje werkt perfect, ondertussen al 4 jaar oud maar problemen vanaf het eerste jaar, installateurs hebben dit nog nooit meegemaakt, maar dat zeggen ze overal denk ik.
Toestel laat ik ondertussen altijd aan, want vroeg of laat is het per total, en dan?

Gert1985
lid

Bericht door Gert1985 »

Ik heb een toestel van General, zeer content van, al 4 of 5 jaar zonder zorgen.
Mijn ouders hebben een dubbele split versie nu sedert een maand ofzo, nog niet veel gebruikt, maar toch ook nog geen problemen

Activa
Senior lid

Bericht door Activa »

Wij hebben nu een 4 jaar een lucht/lucht warmtepomp van General.
Zie ook mijn topic hierover dat ik is dringend moet updaten.
viewtopic.php?f=51&t=19409
Nog steeds geweldig tevreden van en 100% probleemloos, ook de buren, mijn beste kameraad en mijn schoonzus hebben General en die draaien allemaal feilloos voor zover ik weet.
Mijn vriendin heeft in haar woning Samsung en die vind ik dan persoonlijk wel wat tegenvallen i.v.m. mijn General vanwege meer geluid uit de binnenunit (blaasgeluid maar ook soms trillingen en gerammel, in mij ogen wat lichte bouwkwaliteit...), buitenunit is dan weer wel mooi stil (beetje stiller als General).
Wat mij betreft is General echt prima materiaal en kan ik het met de hand op het hart warm aanbevelen, ik heb geen weet van de opgesomde problemen maar mogelijk hebben ze ook mindere modellen.
5640Wp Sanyo, SMA 5000TL, General MSAO24RIYN3 lucht/lucht warmtepomp.

Plaats reactie