WarmtePomp Software probleem

Vertel alles over uw warmtepomp installatie.
Plaats reactie
Coach
Installatie Land: België

WarmtePomp Software probleem

Bericht door Coach » 11 jan 2018, 10:39

Ik heb nu reeds gedurende 7 jaar een zeer goed werkende warmtepomp Toros TRP 10, type Toros TTBW 9.2. Het probleem is dat de dag/datum/uur niet meer kan ingesteld geraken. Na instelling is alles na een tweetal dagen terug volledig verkeerd ingesteld(verkeerde datum 2018 wordt 2001, uur volledig een ander). Bij het jaarlijkse onderhoud werd tevens vast gesteld dat er het plastiek van een netzekering gedeeltelijk was gesmolten maar de zekering was nog intact. Daarop heb ik dan naar de fabrikant gebeld waarop deze voorstelde om de hardware plaat volledig te vervangen door een nieuwe. Men zij wel dat de functie van de warmtepomp nog steeds doorgaat (inderdaad zij werkt nog steeds), maar alle klokfuncties die geprogrammeerd staan werken verkeerd (ontsmetting van het tapwater enz.) en eventuele fouten worden getagd met een verkeerde datum:tijd.
Nu is de vraag wat ik moet doen, een nieuwe plaat laten steken of niet. Het is wel een redelijk dure ingreep van ongeveer 500€.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: WarmtePomp Software probleem

Bericht door janus » 11 jan 2018, 11:07

Welkom.

Die keuze is natuurlijk geheel aan jezelf.
Een derde mogelijkheid is er naar te laten kijken door een kennis met elektronica vaardigheden.
Vermoedelijk zit er ergens een slecht contact of is het batterijtje om de instellingen te onthouden leeg.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tevreden over het forum, overweeg een donatie

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: WarmtePomp Software probleem

Bericht door bruma » 11 jan 2018, 15:31

Ikvermoed niet datje info wordt opgeslagen in een batterij gevoed systeem, eerder in een eeprom (vergelijk het met een usb geheugen)
Nu je enerzijd fouten krijgt daar én je anderzijds zegt dat er 'brand' ik lees smeltsporen zijn zou ik de printplaat eruit halen en onder de loepe eens in detail bekijken, mogelijks is 1 van de printbanen weggebrand. Of dit herstelbaar is kan je maar onder de loepe zien.

Indien het een multilayer printplaat zou betreffen (= met banen aan beide zijde én nog binnenin, kan je controleren met een beel sterk licht eronder) dan zal controle moeilijk zijn.

Ik zou toch zorgen dat alle functies terug werken en niet alleen deze die je rechtstreeks opmerkt, de onopgemerkte kunnen ook invloed hebben op een correcte werking.

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk

Plaats reactie