lucht lucht warmtepomp installateur in Antwerpen

Hier kan men ontvangen offertes laten beoordelen.
Plaats reactie
Danny268
junior lid
Installatie Land: België

Re: lucht lucht warmtepomp installateur in Antwerpen

Bericht door Danny268 » 01 jun 2019, 16:15

in bepaalde koel units zit er een kijkglas , waardoor je de gasvulling kan controleren of er te weinig in zit

Voor de buitenunit is de tuinslang niet voldoende !

met een onkruidspuit en een condensor cleaner eerst goed inspuiten , zodat je goed in de diepte gaat ontvetten en reinigen .
Daarna met dezelfde onkruidspuit terug doorspoelen , maar deze keer met heet water !

leopard005
Donateur
Donateur

Bericht door leopard005 » 01 jun 2019, 17:04

En dat kijkglas zit er bij U volgens mij niet op 😁. Kijkglas zit meestal op chillers, koelinstallaties, koeltogen met vaste compressoren. Een enkele keer heb ik dat gezien bij een wp/airco.

Danny268
junior lid

Bericht door Danny268 » 01 jun 2019, 17:45

leopard005 schreef:
01 jun 2019, 17:04
En dat kijkglas zit er bij U volgens mij niet op 😁. Kijkglas zit meestal op chillers, koelinstallaties, koeltogen met vaste compressoren. Een enkele keer heb ik dat gezien bij een wp/airco.
een wp/airco , zoals u noemt , is toch ook een installatie die men in huis installaties plaatst ?
Wat is de titel van het onderwerp ? lucht lucht warmtepomp , dus een airco
Zoals ik ook aanhaalde , in bepaalde koel installaties .. dus ook niet overal !

Ik heb ze althans al gezien in airco units aan de buiten unit

leopard005
Donateur
Donateur

Bericht door leopard005 » 01 jun 2019, 17:59

Ja klopt. Maar weinigen gebruiken dit nog. De kans is klein dat je er zo eentje tegen komt. Het beste is het verschil in temperatuur tussen aangezogen en uitblaaslucht meten. In verwarming of hij niet aan vriest bij temp boven 7 graden buiten temperatuur. Maar je hebt volkomen gelijk,dat de installateur niet veel meer doet.

bartd
lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bartd » 02 jun 2019, 21:23

mabo schreef:
01 jun 2019, 15:30

Voor de binnen unit, regelmatig de filters stofzuigen of afwassen, en 1 maal per jaar een anti schimmel ontsmettingsprodukt op de verdamper spuiten (product is via diverse webshops in spuitbussen verkrijgbaar), zodat de schimmels die zich in de binnen unit ontwikkelen tijdens het koelen of ontvochtigen, niet doorheen je huis geblazen worden door de ventilator.
De buiten unit jaarlijks eens met de tuinslang (NIET met hoge druk reiniger) uitspuiten, zodat het aangezogen stof eruit gespoeld wordt, en de lucht vrij kan circuleren langs de koelvinnen, zodat er een goede warmtewisseling kan plaatsvinden.
Kan je een link geven van een webshop waar zo'n kuisproducten te koop zijn ?

mabo
lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door mabo » 02 jun 2019, 22:34

Ik heb verschillende produkten gezien op Amazon.de, ze versturen naar BE en NL.
https://www.amazon.de/s?k=airco+reinige ... _sb_noss_1

Misschien kan iemand met ervaring met airco reinigen nog wat extra tips geven, ik heb mijn airco nog niet lang genoeg om al te moeten reinigen.

Als je wat googelt, vind je er waarschijnlijk ook wel in België, maar hier wordt de markt altijd wat meer afgeschermd voor partikulieren,

Ik heb al dikwijls wisselstukken voor allerlei dingen in het buitenland moeten bestellen,
omdat bedrijven hier ofwel enkel aan dealers verkopen, ofwel de prijzen voor partikulieren zo schandalig duur maken, dat het soms goedkoper is om een toestel door een bedrijf te laten herstellen terwijl je het perfekt zelf zou kunnen als de wisselstukken makkelijk en tegen een normale prijs verkrijgbaar zouden zijn.
Ik heb zelfs al meegemaakt dat een wisselstuk in België, dubbel zo duur is dan een nieuw apparaat :cry:

O ja, en vergeet niet de stroom uit te schakelen als je je airco reinigt, water en stroom past niet echt samen :mrgreen:

Plaats reactie