Christiaan schreef: ↑11 mar 2019, 21:21
En waarom zou je een mobiele lader alleen voor een PHEV kunnen/mogen gebruiken ?
Omdat de werkgever dat zo bepaald heeft.

Dus geen geval van kunnen maar eerder van mogen.
Een EV moet volgens de geldende car policy een minimale accu inhoud van 60 kWh hebben, full option zijn en je bent verplicht, als je voor een EV kiest, een wallbox thuis te installeren.
Het is een pakket. Je kan ook een ICE of een PHEV kiezen, ieder met zijn eigen voorwaarden.
Ieder pakket heeft zijn voor- en nadelen.
We zijn tenslotte vrij om te kiezen (zelfs om niets te kiezen). De uiteindelijke keuze houdt wel in dat je ook de gevolgen van je keuze er bij neemt. Lijkt me nogal logisch. Enige "toegeving" die mijn vriendin na haar uiteindelijke keuze verkregen heeft is dat het panoramisch dak uit het pakket gehaald werd.
Eenmaal geïnstalleerd mag de wallbox ook blijven staan (dus best dat ik, binnen de aangeboden mogelijkheden, de beste optie kies).
Zowel de mobiele lader als de wallbox zijn uitgerust met "toeters en bellen". Beiden moeten immers verbinding kunnen maken met het EV platform om geautomatiseerd de laadkosten te kunnen opvolgen en verrekenen.
Dus geen wallbox installeren bij een EV is geen optie. Als je een PHEV kiest (wat we vorig jaar bijna gedaan hadden maar gelukkig op het allerlaatste moment uitgesteld hebben, gezien de nieuwe 2020 normen voor PHEV) is de mobiele laadkabel met draadloze verrekenmodule wel standaard.
Het is wat het is. Mij hoor je niet klagen.