Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Graag zou ik volgende pomp willen aansluiten op een zonnepaneel(en). http://mooris-irri.be/nl/shop/leo-ajm-rvs-jet-pomp
Deze vraagt 0,3kw en 230v.
Ik zou deze graag enkele uren per dag laten draaien.
Dit zal enkel in de zomer zijn en het is geen probleem als ze is een paar dagen niet kan draaien wegens zongebrek.
Kunnen de slimmeriken hier voor mij iets samenstellen?
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° |PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° |PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° |WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R
Er is geen netstroom beschikbaar.
Ik zou eventueel wel een ander soort pomp kunnen kopen. De pomp zou minstens 2m3 per uur moet kunnen oppompen en met minstens 15m opvoerhoogte.
Ik heb een natuurvijvertje, maar wegens de droogte is het waterpeil hard gezakt. Om de vissen te redden moet er water bijgepompt worden. Nu heb ik daar een grondwaterput gespoten en pomp het water op via een motorpomp. Dit kan geen permanente oplossing zijn en daarom dacht ik dit op te lossen via een pomp op een zonnepaneel. Nu pomp ik met de motorpomp enkele uren per dag en met zulk systeem zou het veel langer kunnen draaien.
Dus bij deze een beetje verduidelijkt.
Aangezien ik een leek ben om zoiets samen te stellen, vraag ik aan de slimmeriken hier of jullie dit kunnen doen.
Zo kan ik dit enkel kopen en monteren.
De put is ongeveer 11 á 12 meter diep. De pomp moet het boven krijgen, 15m is kwestie van wat reserve te hebben. Maar normaal moet het lukken met een opvoerhoogte van 8m denk ik.
Ik kan me vergissen maar 11 meter krijg je niet opgetrokken met een pomp die bovengronds staat. Of het moet zijn dat er een aantal meters water in de buis staat.