10 kW net ondersteund off-grid systeem met 40-48 zonnepanelen

Post hier berichten over installaties die niet op het stroomnet aangesloten zijn, of ook zelfstandig kunnen werken.
Plaats reactie
Christiaan
Master lid
Installatie Land: België

Re: 10 kW net ondersteund off-grid systeem met 40-48 zonnepanelen

Bericht door Christiaan » 23 apr 2019, 13:37

mcs51 schreef:
23 apr 2019, 12:37
Kan het nog verwarrender zijn aub? :vraag: ?
Nu wordt er terug gesproken over een max spanning per cel tijdens het laden.
In een vorige post sprak je (Christiaan) dat alle componentnen als stroombronnen functioneerden en dat ze “lijdzaam” de batterijspanning en fluctuaties volgen.
Wanneer dit zo is (die stroombron setup), maalt er geen kat over de spanning per cel, er wordt een constante stroom door de batterijen gejaagd.

Dus wat is het nu ?
a) Maximum spanning per cel of
b) Constante stroom ??

Laat het ons duidelijk zijn Christiaan, jij hebt niets staan, right?
Alles wat je hier schrijft is een pure hersenspinsel, die nergens getest / bewezen is, right?

Wat de digitale A-meter betereft die ik voorstelde, jouw applicatie staat letterlijk in de datasheet!
Ik vraag mij bijgevolg af in hoeverre je de datasheets van Victron materiaal doorgenomen en (correct) begrepen hebt?

Voor mij houd het hierbij op.
Ik heb je “concept” uitprint, gelezen & verwerkt, nu zal ik het gebruiken om de BBQ aan te steken.
Ik geloof er niet in.
Veel te veel onduidelijkheden in je document.
Veel te omvangrijk materiaal, kijk naar het Tesvolt materiaal, dit ís proven concept en x keren minder omvangrijk.

Bedankt voor de leuke chat!

Wat wil je dat ik hierop nog antwoord ? Snap jij iets van electronica / electriciteit ? Snap jij hoe een stroombron werkt ?

Testvolt werkt met NMC li-ion batterijen , en die wil ik niet gebruiken. Heb jij al in detail nagegaan hoe die samenwerken met de SMA apparatuur ? Ik denk het niet !

Plaats reactie