zonstraal schreef: ↑28 mar 2021, 06:22
Maarten , post da spel mo hier ! Mijn heel eerste ( lang geleden) was ook een beginners ding ! Al doende leerd men
Wa loopt er in uw wei? Wij twijfelen nog
5000 meter groot en 2 schapen lijkt me weinig!
Alhoewel schapen hebben geen dagelijks toezicht nodig. Een koetje wel he .
Mvg
Ik zal eerdaags eens een fotoke nemen en hier posten.
Bij mij lopen er 2 paarden, "zomerwei" is 80 are groot, "winterwei" is 30 are (ge zijt nen boer of ge zijt het niet he, alhoewel dan moest het eerder in hectare zijn

)
zonstraal schreef: ↑28 mar 2021, 21:05
bartgo schreef: ↑28 mar 2021, 09:27
Mag ik eens vragen hoe je dit precies opbouwt? Zeer knap en wil ik misschien lokaal in mijn eigen wei aan het huis ook eens doen. Hoeveel pv hängt eraan?
En welk schrikdraad systeem kun je rechtsreeks op 12 of 24 v gebruiken? Een super dummy uitleg zou welkom zijn dus :)
Bart als je energie van huis kunt gebruiken is dat wel het goedkoopste!
Wil je dit doen puur om de offgrid en zelf iets van stroom tevoorzien , zeg ik doen ! Deze van mij kost alles nieuw rap tss de 2 a 3000€
Mijn installatie zoals ik enkele posts eerder beschreef, is iets goedkoper geweest, iets minder dan 1000€
Uiteraard is dat niet alleen voor de schrikdraad, in de zomer zijn er wel wat uren dat de 230V omvormer aan staat en in de winter is een exra lichtpunt wel handig

Als het aan huis is, gaat een verlengkabel wel goedkoper en makkelijker zijn.
Aan mijn 2de wei, die alleen in de zomer dienst doet, heb ik een heel beperkte installatie die maar iets over de 100€ gekost heeft, maar die alleen 12V levert voor de schrikdraad.
Daar hangt maar een accu aan van 8Ah, voldoende om de korte nacht door te komen.
Dit schrikdraadapparaat gebruik ik: Pulsara PC850
Werkt op 12V, dus ideaal op een kleine off-grid die ook op 12V werkt