Solar Assistance interventie?

Verzekeringen en diensten ,panelenwassers ,onderhoudscontracten , enz
Plaats reactie
lucaboem
Installatie Land: België

Solar Assistance interventie?

Bericht door lucaboem » 19 nov 2015, 19:51

Hallo,

Plots kreeg ik een telefoon met de melding dat een installateur moest langskomen om mijn monitoring (solarhub) na te kijken. Deze zou niet meer werken.
Ikzelf kreeg geen foutmelding en melde dit, echter kreeg ik het antwoord dat ik wilde verder genieten van de monitoring de installateur toch moest langskomen omdat zij geen gegevens meer binnen kregen.
Bij de interventie werd er een laptop op de solarhub aangesloten en na goed 4min was het klaar. Het leek mij dat er enkel een update plaatsvond.
Ik vroeg hem wat er eigenlijk nu aan de hand was en hij wist mij te vertellen dat dit bij elke hub moest gebeuren.
Een week later krijg ik een factuur van boven de €90 in de bus, mooi.
Ik weet dat bij een storing, herstelling dit bedrag betaald moet worden, maar dit lijkt mij toch iets anders.
Eigenlijk is het toch wat overdreven, en nam contact op via hun website, nog steeds geen antwoord terug gekregen.
Ook werkt de monitoring die ik kan raadplegen op de website ook niet meer.
Voor ik dit bedrag betaal wil ik toch wel een zekerheid hebben bij hun voorbestaan, het kan weer zo een lepe truc zijn die veel bedrijven hanteren vooraleer ze overkop gaan.
Heeft iemand hier nog ervaring mee?

Groeten Luc

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Solar Assistance interventie?

Bericht door janus » 19 nov 2015, 20:00

Bel ze eens op met de mededeling dat de logging niet meer werkt sinds hun update.
Merkwaardig verhaal trouwens ù%
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

jeroen beeckx
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door jeroen beeckx » 19 nov 2015, 20:20

ik ben begonnen met dit soort berichten te inventariseren...

de laatste weken is het één en ander op dit forum...

handig om wat links door te sturen naar potentiële klanten...:-)
Jeroen Beeckx
ZonLicht Bvba - Energie uit de Zon
SMA Advance Installer
SolarEdge Certified Installer
2520 Emblem
http://www.zonlicht.net

lucaboem

Bericht door lucaboem » 25 nov 2015, 21:34

Hallo,

telefonisch contact genomen omdat ik weer een uitnodiging kreeg voor een interventie.
Nadat ik mijn verhaal had gedaan en toch de melding gaf dat ik dit niet zuiver vond, wisten zij te vertellen dat er reeds een credit nota was aangemaakt om de factuur terug te storten.
Ze begrepen mijn ongenoegen.
Nu afwachten of de kosten wel degelijk worden teruggestort.

Grtz

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 26 nov 2015, 08:50

Voor ik dit bedrag betaal wil ik toch wel een zekerheid hebben bij hun voorbestaan,
wisten zij te vertellen dat er reeds een credit nota was aangemaakt om de factuur terug te storten.
Nu afwachten of de kosten wel degelijk worden teruggestort.
Er is toch geen probleem? Meld hen dat je nog niet betaald hebt er dus ook geen creditnota vereist is en dat de zaak is afgehandeld als
ze je per mail of schriftelijk een bevestiging sturen van de verkeerde facturatie.

wout
lid

Bericht door wout » 26 nov 2015, 22:05

ivob schreef: Er is toch geen probleem? Meld hen dat je nog niet betaald hebt er dus ook geen creditnota vereist is en dat de zaak is afgehandeld als
ze je per mail of schriftelijk een bevestiging sturen van de verkeerde facturatie.
Steeds een creditnota vragen/eisen! bij foute of facturen ook al heb je niet betaald, anders blijft de factuur bestaan en dus opeisbaar. als je niet schriftelijk gereageerd hebt en je hebt geen creditnota verlies je elke mogelijke rechtzaak en zul je toch moeten betalen

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 27 nov 2015, 09:48

We gaan er natuurlijk van uit dat hij/zij zijn/haar factuur schriftelijk heeft geprotesteerd. Dat is het begin van alles.
Kan zelfs via mail.
Kon alleen niet volgen dat men moet afwachten of de kosten teruggestort gaan worden als er niet betaald is.
als je niet schriftelijk gereageerd hebt en je hebt geen creditnota verlies je elke mogelijke rechtzaak en zul je toch moeten betalen
onzin

Obiwan

Bericht door Obiwan » 29 jan 2016, 10:33

Hallo,

Ik ben benieuwd hoe dit afgelopen is.

Zelf heb ik identiek hetzelfde mee gemaakt:
Toegang tot de monitoring website werd geblokkeerd, via telefoon werd gemeld dat de technieker moest langs komen omdat de hub defect was.
Upload van software (4 min), interventiebon getekend.
Account blijft geblokkeerd, via telefoon hoor ik dat dat nog even kan duren.
Na weken krijg ik bericht dat ik nieuwe inlog gegevens moet gebruiken en kom ik op een compleet andere site uit.
Volgens mij zijn ze bij Solar Assistance veranderd van monitoring systeem en moeten wij de conversie betalen.
Telefonisch en via mail gemeld dat dit geen manier van werken is, en dat ik niet betaal voor deze interventie.
Omdat ze blijven aandringen via mail om te betalen en omdat de nieuwe site niet dezelfde functionaliteit biedt heb ik - via mail - gemeld dat ik de interventie niet betaal en dat ik mijn contract niet ga verlengen.
Vandaag een aangetekend schrijven ontvangen met laatste waarschuwing.

Daarom de vraag, zijn er nog gedupeerden en hoe is het afgelopen met dit verhaal.

Ladriaen

Bericht door Ladriaen » 06 feb 2016, 15:10

Mijn zonnepanelen zijn "omnium" verzekerd bij Solar Assistance ...voordien Soleco Technics, Soleco Green Energy. Ik heb ook voor de "monitoring" betaald. Maar mijn monitoring werkt niet meer (vermelding "no data available" wel in een volledige andere vorm dan vroeger) en ik heb dus naar hun gratis 0800 nummer gebeld om te vertellen dat ik geen "data" meer kon lezen. De telefoniste heeft me dan naar mijn zolder gestuurd om de stekker van de "hub" uit het stopcontact te trekken en terug te plaatsen. Heeft dus niet geholpen. Ik heb wel opgemerkt dat de site veranderd is van .be naar .lu. Terug dan maar naar de 0800 gebeld. Daar werd me gezegd dat er een technieker moest langskomen om die storing op te lossen....en moet betalen daarvoor vermits ik een omnium onderhoudscontract heb met een franchise van 75€ (excl.BTW). Ik heb ondertussen enkele reacties gezien via uw forum die me lieten inzien dat dit waarschijnlijk een technieker is die gewoon de hub komt converteren naar een ander monitoring systeem.....ik lees nu op mijn systeem dat me nu nog geen data geeft: "gmelectronics.be - Mygreenbox"?????? Heeft iemand daar ook al ervaringen mee??? De technieker zou maandag langskomen.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 06 feb 2016, 16:58

Persoonlijk zou ik alle stekkers er uit trekken en dat gedoe opzeggen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Kaliko
lid

Bericht door Kaliko » 06 feb 2016, 17:20

Ik geniet al jaren van het gratis Sunnylog.
Erik , nogmaals dank !

jeroen beeckx
Master lid

Bericht door jeroen beeckx » 07 feb 2016, 12:45

Ladriaen schreef:Mijn zonnepanelen zijn "omnium" verzekerd bij Solar Assistance ...voordien Soleco Technics, Soleco Green Energy. Ik heb ook voor de "monitoring" betaald. Maar mijn monitoring werkt niet meer (vermelding "no data available" wel in een volledige andere vorm dan vroeger) en ik heb dus naar hun gratis 0800 nummer gebeld om te vertellen dat ik geen "data" meer kon lezen. De telefoniste heeft me dan naar mijn zolder gestuurd om de stekker van de "hub" uit het stopcontact te trekken en terug te plaatsen. Heeft dus niet geholpen. Ik heb wel opgemerkt dat de site veranderd is van .be naar .lu. Terug dan maar naar de 0800 gebeld. Daar werd me gezegd dat er een technieker moest langskomen om die storing op te lossen....en moet betalen daarvoor vermits ik een omnium onderhoudscontract heb met een franchise van 75€ (excl.BTW). Ik heb ondertussen enkele reacties gezien via uw forum die me lieten inzien dat dit waarschijnlijk een technieker is die gewoon de hub komt converteren naar een ander monitoring systeem.....ik lees nu op mijn systeem dat me nu nog geen data geeft: "gmelectronics.be - Mygreenbox"?????? Heeft iemand daar ook al ervaringen mee??? De technieker zou maandag langskomen.
Beter iemand lokaal contacteren die ervaring heeft met uw omvormer merk en monitoring laten installeren.
Zelf iets fabriceren kan ook, maar niet iedereen is daarin even handig.

mvg
Jeroen Beeckx
ZonLicht Bvba - Energie uit de Zon
SMA Advance Installer
SolarEdge Certified Installer
2520 Emblem
http://www.zonlicht.net

Ladriaen

Bericht door Ladriaen » 08 feb 2016, 10:33

Heb juist gebeld naar GM Electronics, firma die vermeld staat onderaan de nieuwe lay out van de monitoring. Zij vertelden mij dat ze Solar Assistance als klant hadden voor de monitoring...maar ik moest contact opnemen met Solar Assistance om de juiste CONFIGURATIE te laten installeren (ik heb wel een GMElectronics lay out maar nog geen data!!). Dus nu wacht ik op de technieker van Solar Assistance.....en dan vragen we verder!! Zijn er nog mensen die "geconfigureerd" zijn op hun eigen kosten......en die toch een omnium contract hebben en betalen voor hun monitoring?

Obiwan

Bericht door Obiwan » 08 feb 2016, 11:34

Mijn situatie heb ik een aantal posts hierboven al gemeld.
Afgelopen weekend heb ik gebeld met Jeroen Reijnen, Managing Director van Solar Assistance.
Ik heb heel lang gediscussieerd over dat het wel héél toevallig was dat mijn hub kapot is gegaan net op het moment dat er gewisseld wordt van monitoring website.
Hij bleef volhouden dat dat inderdaad toeval was.
Ik was ook niet tevreden over de diensten op de nieuwe website, en had al gemeld via mail dat ik mijn contract niet zou verlengen.
Daarvan beweerde hij dat dit binnenkort - zonder meerprijs - zou uitgebreid worden.
Uiteindelijk heb ik hem het voordeel van de twijfel gegeven en de interventie betaald - temeer omdat het aantal reacties hier op de site te beperkt was.
Indien Solar Assistance dit systematisch zou toepassen, dan zou het aantal reacties hier wel hoger liggen.
Niettemin houd ik deze site in de gaten, moest het aantal meldingen toch nog oplopen, dan ga ik er nog een staartje aan breien.

Ladriaen

Bericht door Ladriaen » 10 feb 2016, 13:12

Heb vandaag een "aanmaning" gekregen van solar assistance om mijn verzekeringscontract te betalen. Heb echter geen eerste mail of brief per post gekregen.....vorig jaar kreeg ik een factuur op 9 februari om te betalen tegen 23 februari 2015. Het jaar daarvoor (2014) kreeg ik een factuur op 21 februari met vervaldag 04.03.2014....????? Ik begin mijn vertrouwen te verliezen....de facturen komen alsmaar vroeger. Zijn er nog mensen die dit soort zaken zijn tegenkomen????

Plaats reactie