Ervaring Solar Assistance

Verzekeringen en diensten ,panelenwassers ,onderhoudscontracten , enz
Plaats reactie
vw t2
Installatie Land: België

Ervaring Solar Assistance

Bericht door vw t2 » 22 apr 2015, 11:00

gisteren kregen we het bezoek van een verkoper van Solar Assistance.
Voor 239€ per jaar zouden we volledig verzekerd zijn voor onze installatie.
Inclusief 2jaarlijkse reiniging en controle van zonnepanelen.

Enfin, aanlokkelijk aanbod, maar ...

Mijn vrienden had nog een andere afspraak en verontschuldigde zich dat ze weg moest.
Toen ze tegen mij zei : "Luister maar goed, dat je het mij kan vertellen zodat we samen kunnen beslissen", werd de verkoper toch wel vrij agressief.

Hij vond dat dit niet kon, had verwacht dat we onmiddellijk gingen beslissen. Toen mijn vriendin vroeg : "mogen we dan niet even overleggen ?" antwoordde hij doodleuk : "madammeke, ik heb geen tijd om al mijn klanten twee keer te bezoeken". Toen ze weg was stelde de verkoper aan mij voor om toch te tekenen en dan eventueel op te zeggen indien we niet op hun aanbod zouden ingaan. Toen ik zei dat ik dat niet doe, bleef hij maar aandringen.

Bij het lezen van het aanbod kwamen er toch nog wat addertjes onder het gras naar boven : volledig verzekerd ben je niet, er is altijd nog een franchise van 70€ (excl btw)....

En ook : iedereen weet welke cowboy's er in de zonnepanelensector rondhossen. 4 jaar betalen en dan bestaan ze niet meer en richten een nieuwe firma op en sta je daar.

Zijn er mensen die dezelfde indruk hebben dan ik ?

bedankt voor feedback

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Ervaring Solar Assistance

Bericht door janus » 22 apr 2015, 12:04

Als je direct moet beslissen is er sowieso wat mis met het contract, nooit en nooit op ingaan.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

babel
lid

Bericht door babel » 22 apr 2015, 13:37

janus schreef:Als je direct moet beslissen is er sowieso wat mis met het contract, nooit en nooit op ingaan.
Helemaal me eens Janus!

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 22 apr 2015, 17:08

Ik raad iedereen af om onmiddellijk, bij het eerste contact, een overeenkomst te tekenen.
NOOIT DOEN en laat je vooal niet onder druk zetten door een verkoper met bijv. tijdelijke promoties enz. waarbij je nog snel moet beslissen. Dit zijn de klassieke "truuken van de foor".
Eens getekend kan je er meestal niet meer onderuit behalve als je een aanzienlijk verbrekingsvergoeding betaald. Verkopers beweren dikwijs ook heel andere dingen dan dat er effectief in de 'kleine lettertjes' staat.
Neem daarom steeds rustig de tijd om alles grondig na te lezen, ga je zeker ook elders informeren en maak daarna de juiste afwegingen.
Als een verkoper/vertegenwoordiger op uitnodiging of middels een afspraak bij jou thuis komt verkopen vervalt de wettelijk bedenktijd (herroepingsrecht) van 14 dagen. Getekend is getekend :!:
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... Te4pyHtlBc
Opgelet!
Deze bescherming is niet van toepassing op:

verkopen van voedingsmiddelen, dranken of andere goederen die bestemd zijn voor dagelijkse huishoudelijke consumptie en die op basis van frequente en regelmatige rondes bij de woon- of verblijfplaats, dan wel de arbeidsplaats van de consument worden afgeleverd;
verkopen georganiseerd in het raam van manifestaties zonder handelskarakter en met een uitsluitend menslievend doel voor zover de verkoopsom 50 euro niet overschrijdt;
overeenkomsten inzake consumentenkrediet onderworpen aan de wetgeving betreffende consumentenkrediet;
verzekeringsovereenkomsten.
Ik weet niet hoe het met dit contract zit maar meestal is ook alleen "van buitenkomend onheil" gedekt. En dat zit in de meeste gevallen ook in je woningpolis (brand, water en stormschade)
Schade wegens constructie fouten of garantie gebonden zaken vallen dikwijls niet onde de verzekering.

Kan jij hier details geven van wat volgens de verkoper en/of de overeenkomst allemaal gedekt is?
Als panelen of omvormer vervangen moeten worden mag je dan zelf beslissen welk merk en type men komt plaatsen of is de keuze beperkt?
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

Luna-Loen
Senior lid

Bericht door Luna-Loen » 22 apr 2015, 21:32

Voor zover ik weet is "Solar Assistance" de overnemer van het failliete Soleco. Met dit verschil dat Solar assistance geen nieuwe zonnepanelen plaatst.
Ze houden zich alleen bezig met onderhoud van bestaande installaties. Bij Soleco kostte een verzekeringscontract 137 € per jaar in 2014. Zij hebben dat nu opgetrokken tot 239 € volgens vw t2, met een twee jaarlijkse reiniging en controle. ik vind het veel, je zonnepanelen zijn toch (meestal) ook al verzekerd in je eigen brandverzekering. $*
15 X Tynsun 255 Wp. P 60 - 3,8 Kwp./or: 245°- H: 20°/SMA 3000TL-21 - 3 Kw.

SolarAssistance

Bericht door SolarAssistance » 21 mei 2015, 16:08

Beste Mijnheer, Mevrouw,

Eerst en vooral wil ik mij excuseren voor de situatie die er zich heeft voorgedaan bij u.
Het is dan ook absoluut niet van onze gewoonte om op zulke manier te reageren.
Het spreekt dan ook voor zich dat wij dit intern verder op zullen volgen.
Wij gaan onze desbetreffende collega hier zeker over aanspreken en maatregelen treffen zodat dit zich niet nogmaals zou voordoen.

Gezien de grote hoeveelheid gedeputeerde klanten, is het voor ons niet mogelijk om elke adviseur meermaals langs te laten gaan voor een afspraak.
Vandaar dat wij bij geval van twijfel steeds voorstellen aan de klant om het contract door te laten gaan, met een bedenktijd van 7 dagen.
Zo kan u nog steeds nadenken over het contract en alle pro’s en contra’s hiervan tegenover elkaar afwegen.
Indien u er uiteindelijk toch voor kiest om het contract niet door te laten gaan, kan u dit dus binnen de opzegtermijn probleemloos annuleren.

Het COMFORT-onderhoudscontract biedt u inderdaad een jaarlijkse controle + rapport van deze controle,
én een jaarlijkse/tweejaarlijkse reiniging. (afhankelijk van type contract)
In het volledige contractdossier en onze algemene voorwaarden kan u dan ook perfect terugvinden waarvoor u al dan niet bent verzekerd.
Stel dat er zich een probleem voortdoet aan uw installatie, betaalt u enkel de franchise van € 75,00 (excl. BTW) per schadegeval.

Bijvoorbeeld
Uw omvormer is stuk. Echter heeft u geen garantie meer op deze omvormer.

Wat als u GEEN COMFORT –onderhoudscontract bij Solar Assistance heeft en deze situatie doet zich voor?
Het eerste wat u doet is ons contacteren. Onze planner zal u dan contacteren voor een afspraak.
Onze technici zullen de eerste maal naar u thuis komen om het probleem vast te stellen.
Daarna zal onze interne technische dienst ervoor zorgen dat er een nieuwe omvormer wordt besteld.
Zodra deze omvormer binnen is, wordt u door onze planner opnieuw gecontacteerd en zullen onze technici ter plaatse de omvormer vervangen.

U betaalt voor de oplossing van dit probleem:
- Nieuwe omvormer
- Werkuren (2 interventies)
- Kilometerkosten (2 interventies)
- Eventueel andere materiaalkosten

Wat als u WEL een COMFORT –onderhoudscontract bij Solar Assistance heeft en deze situatie doet zich voor?
Het eerste wat u doet is ons contacteren. Onze planner zal u dan contacteren voor een afspraak.
Onze technici zullen de eerste maal naar u thuis komen om het probleem vast te stellen.
Daarna zal onze interne technische dienst ervoor zorgen dat er een nieuwe omvormer wordt besteld.
Zodra deze omvormer binnen is, wordt u door onze planner opnieuw gecontacteerd en zullen onze technici ter plaatse de omvormer vervangen.

U betaalt voor dit volledige probleem enkel de franchise van € 75,00 (excl. BTW)

Ik hoop jullie hiermee alvast een duidelijk antwoord te hebben gegeven op bovenstaande vragen.
Indien jullie verder nog vragen hebben, met onduidelijkheden zitten of meer informatie wensen over onze contracten,
contacteer ons gerust. Wij helpen u graag verder.

Nogmaals onze excuses.

Met vriendelijke groeten,
Jeroen Reijnen
Managing director

Solar Assistance
Horizonlaan 18
3600 Genk
0800 82 199
info@solar-assistance.be
solarassistance.be

5ti5
lid

Bericht door 5ti5 » 21 mei 2015, 21:40

Bedenktijd van 7 dagen , bedenkelijk ? moet dit niet 14 dagen zijn ?

Bij een overeenkomst op afstand beschikt de consument in principe over een termijn van minimaal veertien werkdagen om van de koop af te zien. Deze termijn gaat in de dag na de levering van het goed of de dag na het sluiten van de dienstenovereenkomst. De consument kan zijn recht om af te zien van de koop uitoefenen zonder betaling van een boete en zonder opgave van een motief. Enkel de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van het goed kunnen aangerekend worden (art. 47, § 1 Wet Marktpraktijken).
21 maal Bisol 260 Wp , SMA SB 5000TL-21 , hellingshoek 25° , ZW ca 230 graden bij N=0

Luna-Loen
Senior lid

Bericht door Luna-Loen » 21 mei 2015, 22:08

Solar Assistance nieuw lid, welkom (21-05-2015)

goedkeuring eerste bericht?

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 21 mei 2015, 22:15

Luna-Loen schreef:Solar Assistance nieuw lid, welkom (21-05-2015)

goedkeuring eerste bericht?
ù%
Eerste bericht is door een moderator goedgekeurd, snap je opmerking niet helemaal?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

stephan
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door stephan » 22 mei 2015, 14:18

Ik heb de tekst gelezen van onze beste vrienden. Eerst en vooral vooral vind ik het behoorlijke spam Nog eens reclame maken. Dit is wat er het meeste word gezegd in de tekst. Verder kan ik ook lezen ik de tekst dat er bij geval van twijfel best is om te tekenen. Daar men het kontrackt binnen een bepaalde periode kan verbreken.
Wie zoiets aanhaalt is mijn ogen zeker geneigd om druk uit te oefenen op de klant.
sorry maar hun schrijven is mij oogverblinding. Een goede raad koop nooit aan de deur.

japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door japio » 24 mei 2015, 11:48

SolarAssistance schreef:Wat als u GEEN COMFORT –onderhoudscontract bij Solar Assistance heeft en deze situatie doet zich voor?
-dan heb je in 20 jaar € 4780,-- op de spaarrekening staan
-leg je oor te luister bij bekenden wat zij van hun installateur vinden
-dan bel je bij een eventueel defect deze installateur waarvan je een positieve indruk hebt en vraagt deze om een kostenloze prijsopgave voor het herstellen van de installatie
-staat het eerste aanbod je tegen, zoek dan een tweede
-ten slotte betaal je fluitend een paar tientjes meer voor de omvormer of .... bij SolarAssistance ben je immers ook € 75 kwijt voor ieder herstel.

@Jeroen Reijnen, wat als SolarAssistance failliet gaat en mijn omvormer raakt in dat jaar defect, hebben jullie de schade herverzekerd?
SolarEdge gecertificeerd dealer

Luna-Loen
Senior lid

Bericht door Luna-Loen » 24 mei 2015, 14:01

japio schreef:
SolarAssistance schreef:Wat als u GEEN COMFORT –onderhoudscontract bij Solar Assistance heeft en deze situatie doet zich voor?
-dan heb je in 20 jaar € 4780,-- op de spaarrekening staan
-leg je oor te luister bij bekenden wat zij van hun installateur vinden
-dan bel je bij een eventueel defect deze installateur waarvan je een positieve indruk hebt en vraagt deze om een kostenloze prijsopgave voor het herstellen van de installatie
-staat het eerste aanbod je tegen, zoek dan een tweede
-ten slotte betaal je fluitend een paar tientjes meer voor de omvormer of .... bij SolarAssistance ben je immers ook € 75 kwijt voor ieder herstel.

@Jeroen Reijnen, wat als SolarAssistance failliet gaat en mijn omvormer raakt in dat jaar defect, hebben jullie de schade herverzekerd?

Volledig mee eens, lijkt mij beste oplossing.Mijn contract van bij het failliete "SOLECO" stelt niet veel meer voor bij "Solar assistance".
Solar assistance heeft Soleco overgenomen of Soleco is gestart onder nieuwe naam.

WPbud
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door WPbud » 13 aug 2015, 10:24

Ja Japio maar als er iets gebeurd met je panelen en ook nog eens een omvormer dan ben je die 4780e vlug kwijt.
Een omvormer heeft een gemiddelde leeftijd van 9 jaar, dus... op 20 jaar ...
Wat met het reinigen van de panelen? Reken 100€ per keer = op 20 jaar 1000€ dus er schiet maar 3780€ over
Als je het niet doet heb je gegarandeerd KW verlies of zelf doet als het gaat maar we worden altijd een dagje ouder..

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 13 aug 2015, 11:11

Een omvormer heeft een gemiddelde leeftijd van 9 jaar, dus... op 20 jaar ...
Waar haal je die info ??
Ik had 21 jaar garantie op mijn omvormer !
.

japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door japio » 13 aug 2015, 15:31

WPbud schreef:Ja Japio maar als er iets gebeurd met je panelen en ook nog eens een omvormer dan ben je die 4780e vlug kwijt.
:lol: De trend is nog steeds méér kWp voor dezelfde euro, aan wie bang is geef ik het advies om het geld te sparen en over 10 jaar het complete systeem te vervangen, de oude panelen brengen dan nog gewoon geld op dus je gooit niets weg.
-meer kWh's
-nieuwe omvormertechniek, waarschijnlijk met opslag en balancing
-nieuwe schone paneeltjes dus 10% meer opbrengst
-5 tot 10 jaar nieuwe garantie
SolarEdge gecertificeerd dealer

Plaats reactie