Verzekering door Soleco

Verzekeringen en diensten ,panelenwassers ,onderhoudscontracten , enz
Plaats reactie
bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: Verzekering door Soleco

Bericht door bruma » 09 feb 2014, 18:01

laroyj schreef:voor eigenaars met een hypotheek is een brandverzekering altijd verplicht, als je een lening voor je zonnepanelen hebt lopen, zal die ook altijd verplicht zijn, gezien het onderdeel stormschade een verplicht gegeven is, maar blijkbaar wanneer je huis al helemaal afbetaald is af als huurder is dit niet verplicht, het zou natuurlijk dom zijn geen verzekering te nemen.....en ook al is de eigenaar verzekerd doe je er toch beter aan als huurder toch een brandverzekering te nemen, daar heb ik altijd bij mijn ex-klanten op aangedrongen, want wanneer de eigenaar onderverzekerd is draai je als huurder toch op voor de meerkosten bij schade...

De meeste maatschappijen berekenen de premie per ruimte en dan betaal je all-in en misschien meer maar ben je zeker dat je tenallentijden voldoende verzekerd bent, moet je ook geen rekening houden met de index want je premie wordt automatisch aangepast, meestal zit er een kleine diefstalverzekering bij, wil je voldoende gedekt zijn neem een extra diefstalverzekering, dit kost uiteraard extra..
Wanneer je een goede verzekeringsagent hebt dan zal hij je al deze zaken duidelijk uitleggen, en zijn er achteraf ook geen addertjes of problemen, je betaalt mss iets meer dan bij de goedkoopste maar je slaapt zoveel geruster.....ik ging er hier vanuit dat iedere agent het beste voorheeft met zijn klant maar ik heb idd ook al andere gevallen gekend waar het enkel maar ging om zo veel mogelijk polisssen te verkopen tegen een zo laag mogelijke prijs, tot wanneer er dan een keer iets gebeurt en je
geld van de verzekering moet krijgen....ik heb nooit op dat principe gewerkt...

ik zou hier zoveel op kunnen schrijven, maar dan ben ik een cursus BOAR aan het geven wat niet de bedoeling is
ik sluit me gewoon aan bij ivob

laroyj
lid
Installatie Land: België

Bericht door laroyj » 09 feb 2014, 18:17

ik bedoel maar als je een goede brandverzekering hebt en je zonnepanelen zijn verzekerd heb je Soleco toch niet nodig, ik vind het gewoon spijtig dat ze op een moment wanneer mensen stormschade hebben zomaar ongevraagd iedereen meermaals dezelfde mail gaan sturen om toch maar een onderhoudscontract te nemen met daarin als één van de argumenten dat u misschien wel eens niet zou kunnen gedekt zijn door uw verzekeringh...daar is niks mis mee, ik vint de timing gewoon ongepast en getuigen van weinig respect, maar de commerce moet draaien he...dat is in andere zaken ook soms zo , vandaar de uitdrukking, de een zn dood is de n andren zn brood...
Alleen van een verzekering kan je bijn amet zekerheid zeggen dat deze er volgend jaar nog en en van een privé bedrijf veel minder...

ivob
Master lid
Installatie Land: Ander

Bericht door ivob » 10 feb 2014, 06:53

als je een lening voor je zonnepanelen hebt lopen, zal die ook altijd verplicht zijn,
Ook onzin.
Praktijkvoorbeeld: groene lening PV installatie zonnepanelen via Argenta: geen brandverzekering nodig,wordt zelfs niet achter gevraagd.
Alleen van een verzekering kan je bijn amet zekerheid zeggen dat deze er volgend jaar nog en en van een privé bedrijf veel minder...
Je bent tegenwoordig er zelfs niet meer zeker dat je bank er volgend jaar nog is.
voor eigenaars met een hypotheek is een brandverzekering altijd verplicht
Dat is een argument dat je er nu ineens bijhaalt. En heeft niets te maken met de brandverzekering an sich maar met de
voorwaarden van een hypotheeklening, bepaald door de verstrekker. Niet iedere kredietverstrekker vraagt dat en zeker niet
iedereen koopt altijd iets op afbetaling.
heb je Soleco toch niet nodig
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Maar om andere redenen.

Besluit: je bedoelt het goed maar pas op in iedere zin 'altijd' te gebruiken. Dat woord komt meer wel dan niet van pas
(net zoals nooit).

Plaats reactie