Verzekering door Soleco

Verzekeringen en diensten ,panelenwassers ,onderhoudscontracten , enz
Plaats reactie
PaulGel
junior lid
Installatie Land: België
Contacteer:

Verzekering door Soleco

Bericht door PaulGel » 08 jan 2014, 20:49

Ik krijg van de firma Soleco uit Opglabbeek een aanbieding via mail voor hun 'totale' verzekering inclusief monitoring.
Je moet wel een Solar HUB hebben zoniet moet je deze nog laten plaatsen (180,00 euro).
Om mijn installatie (3,87 KWp / nu 3 jaar oud) te verzekeren voor de volgende 17 jaar zou mij dat per jaar een 120,00 euro kosten.
Op het eerste gezicht lijkt me dat wel iets.
Meer info :
http://marketing.hybridmedia.be/Externa ... &product=a
http://marketing.hybridmedia.be/Uploads ... ringen.pdf

Iemand hier al ervaring mee ? Met dank voor uw reactie.

PaulGel
Laatst gewijzigd door PaulGel op 09 jan 2014, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

ivob
Master lid

Re: Verzekering door Soleco

Bericht door ivob » 08 jan 2014, 21:47

Zet die 120 € jaarlijks zelf opzij tegen dat je stukken hebt.
Van twee dingen ben je dan zeker:
- Geen stukken = pure winst.
- Stukken: je bent zeker dat het opzij gezette kapitaal nog van jou is en je kan op zoek naar een
nog bestaande firma om de herstelling uit te voeren.
Er was nog zo'n firma bekend om haar "all risk" verzekering.
Ondertussen is ze er niet meer en is "all" the money gone en blijft de klant met de "risk" zitten.

Tommie1
Senior lid

Bericht door Tommie1 » 09 jan 2014, 09:44

Een verzekering moet je nemen om in geval van schade niet arm te worden. (althans, dat is mijn idee)

Het beste voorbeeld is een brandverzekering. Premie is niet mis, maar staat in goede verhouding tot het enorme risico als je huis vrijwel helemaal af brendt. Immers als dat gebeurt is dat bij 95% van de bevolking een drama.
Een familiale verzekering is nog zo iets. Als je kind met de fiets een bejaarde aan rijdt die daardoor voor weken in het ziekenhuis belandt, dan is dat een duidelijke zaak.

Wat kan er met je zonneinstallatie gebeuren...

Zowat het duurste is de omvormer die defect gaat, en met grote waarschijnlijkheid zal dat ook gebeuren.
Kostprijs... 1000€ - 1500€ of intussen misschien oplosbaar met een standaardruil (als je een populaire omvormer hebt).

En verder, als een paneel begeeft, kost je dat misschien 200€.
Is het hagelschade, dan dekt je brandverzekering.

Eén ding is zeker, de berekening van de verzekering houdt rekening met winst...

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 10 jan 2014, 18:05

Tommie1 schreef:Een verzekering moet je nemen om in geval van schade niet arm te worden. (althans, dat is mijn idee)

En verder, als een paneel begeeft, kost je dat misschien 200€.
Is het hagelschade, dan dekt je brandverzekering.
ik vrees als het paneel onder glasbreuk valt je er per paneel de vrijstelling van in mindering moet nemen en dan betaal je het gewoon uit eigen middelen
Eén ding is zeker, de berekening van de verzekering houdt rekening met winst...
een verzekeringsmaatschppij is geen filantropische instelling, ze kunnen maar overleven indien er meer binnenkomt dan dat er uitgaat

laroyj
lid

Bericht door laroyj » 01 feb 2014, 14:34

Ik heb de mail van de firma Soleco ook gekregen en ben daar niet mee gediend, heb ik hun trouwens gemeld, en klacht ingediend wegens misleidende reklame...
Ze proberen immers op het moment dat mensen stormschade hebben klanten te ronselen, niks mis mee, wel met de inhoud van hun mail, want daarin verklaren ze dat stormschade niet altijd gedekt is, echter stormschade (ook aan de zonnepanelen) is een verplicht onderdeel van de brandverzekering sedert een aantal jaren, voor de particulier althans... Je bent trouwens niet eens verplicht te melden aan uw verzekeraar dat je zonnepanelen op uw dak liggen hebt, en er is geen meerprijs.
Zelfs wanneer u zelf de panelen geplaatst hebt ben je verzekerd....
Soleco wil U gewoon een onderhoudscontract aansmeren, en idd wie zegt dat zijzelf er morgen of over enkele maanden nog zijn, dan bent u uw centen kwijt, zij gaan U vandaag helpen bij problemen wanneer uw installateur er niet meer is.......en wie zal u helpen als zij er niet meer zijn ook al heb je hun betaald?

Zoals hier eerder vermeld, er is nog altijd een fabrieksgarantie, en er is de verzekering, en hou uw centjes zelf bij, in principe kan er aan uw installatie niet veel gebeuren,de omvormer is het hart van uw installatie, en bij de meeste merken ook SMA kan U rechtstreeks bij hun intekenen voor een verlengde garantie, dus voor het verlopen van uw eerste 5 jaar garantie (wat standaard is) verlengt U voor een paar honderd euro bij tot 10 of 15 jaar en je bent safe :)

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 01 feb 2014, 16:47

Je bent trouwens niet eens verplicht te melden aan uw verzekeraar dat je zonnepanelen op uw dak liggen hebt, en er is geen meerprijs.
Zelfs wanneer u zelf de panelen geplaatst hebt ben je verzekerd....
Daar kan verschil op zitten per verzekeringsmaatschappij, dus is zeker geen algemene regel!!!
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

laroyj
lid

Bericht door laroyj » 01 feb 2014, 17:14

zou mij verwonderen....vroeger wel omdat toen stormschade geen verplichting was, dit was een extra optie, echter omdat er ook in Belgie meer en meer natuurrampen zijn is stormschade net zoals waterschade een verplicht onderdeel van de brandverzekering, de prijzen van de polissen zijn er tevens duurder door geworden...ben zelf verzekeringsagent geweest tot voor 2 jaar, dus weet toch wel waarover ik praat.....

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 01 feb 2014, 17:41

Ik doelde mee op het feit dat je volgens jouw de installatie niet hoeft te melden bij de verzekering.

Hun risico wordt toch groter, dus lijkt het mij logisch dat de premie ook omhoog gaat.
Doe je dat niet dan zullen ze zeker niet alles terug betalen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

laroyj
lid

Bericht door laroyj » 01 feb 2014, 18:08

Nee , dat is niet nodig, het kan natuurlijk geen kwaad dit te melden, maar eigenlijk is het niet nodig...

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 01 feb 2014, 18:51

Ik ga er geen welles nietes spelletje van maken, maar raad een ieder aan om het wel te melden, best schriftelijk.

Bv. bij de AXA hebben ze verschillende polissen, waar bij 1 al panelen gemeld zijn bij de ander niet, zegt genoeg lijkt mij:
https://www.axa.be/ab/NL/particulieren/ ... fault.aspx
.

laroyj
lid

Bericht door laroyj » 01 feb 2014, 20:06

Ik was zelfs agent van axa en het was gedekt, formules wijzigen, wat met dergelijke polissen bedoeld wordt dat de afschrijvingswaarde langer behouden blijft, bvb een tv heeft na 5 jaar bijna geen waarde meer, bij dergelijke polissen krijg je bijna steeds de nieuwwaarde, op die manier werkt het, ook bij diefstal zijn je pzonnepanelen gedekt, diefstal van de zonnepanelen... Ik heb het enkel over de stormschade en die is altijd gedekt... Naar aanleiding van mijn klacht heb ik verschillende maatschappijen gebeld, oa axa, fortis ag, kbc overal melding dat stormschade aan de zonnepanelen zowiezo gedekt is, ook zonder melding, premies zijn hiervoor duurder geworden, voor iedereen, ook diegene zonder panelen, maar herhaal het ook nog eens, het is een kleine moeite van het te melden, alleen al om de verzekering niet de kans te geven lastig te doen...

edwin.d
junior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door edwin.d » 08 feb 2014, 22:48

Hoi,

ik ben verzekerd bij DVV en heb de vraag gesteld of zonnepanelen automatisch meeverzekerd zijn.

En wat blijkt...
ze hebben twee formules. de oude , waar ik nog in zat, die verzekerd op kapitaal.
Daarin zijn de zonnepanelen niet inbegrepen.

De tweede formule werkt op oppervlakte en daarin zijn de zonnepanelen wel opgenomen

Normaal worden de oude polissen, waar het verzekerde bedrag bepaald wordt door de waarde van het huis met de tijd omgezet naar de oppervlakte van het huis.

In mijn geval moest ik na omzetten naar oppervlakte een paar euro's minder betalen voor de brandverzekering en waren de panelen verzekerd.

mvg

laroyj
lid

Bericht door laroyj » 09 feb 2014, 10:16

blijkbaar zitten er bij een aantal verzekeringen toch nog addertjes onder het gras, ik heb uiteraard niet alle verzekeringen aangesproeken, ik heb nu ook gehoord dat een brandverzekering niet verplicht zou zijn? en wanneer je onderverzekerd bent heb je ook een probleem....
Dus toch best melden om alle problemen te vermijden....

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 09 feb 2014, 15:12

Je was verzekeringsagent en je komt er nu pas achter dat een brandpolis niet verplicht is?
En als ex-verzekeringsagent heb je vragen bij het onderverzekerd zijn? Het eerste waar ze je op pakken bij (grote) schade.

Ik heb een standaard brandpolis (op kapitaal) en daar is zowel als eigenaar/niet bewoner als eigenaar/bewoner de PV
installatie een bijkomende meerkost. Premie hangt af van het verzekerde kapitaal van de PV installatie (ong. 12€ voor
15.000 €).
Kon natuurlijk ook een all in nemen waar er geen bijpremie was voor de PV,
maar dat kwam in totaliteit veel duurder uit. En aan oververzekerd zijn heb ik al helemaal niets (buiten jaarlijks te veel premie te betalen).
Het was wel zowat de enige Mij (die ik aangesproken heb) waar de PV in optie was maar in totaliteit wel de goedkoopste van allemaal
(met dan nog eens meer waarborgen want o.a. schade door diefstal, vandalisme,... standaard inbegrepen waar dit meestal wel een
(betalende) optie is.

laroyj
lid

Bericht door laroyj » 09 feb 2014, 17:47

voor eigenaars met een hypotheek is een brandverzekering altijd verplicht, als je een lening voor je zonnepanelen hebt lopen, zal die ook altijd verplicht zijn, gezien het onderdeel stormschade een verplicht gegeven is, maar blijkbaar wanneer je huis al helemaal afbetaald is af als huurder is dit niet verplicht, het zou natuurlijk dom zijn geen verzekering te nemen.....en ook al is de eigenaar verzekerd doe je er toch beter aan als huurder toch een brandverzekering te nemen, daar heb ik altijd bij mijn ex-klanten op aangedrongen, want wanneer de eigenaar onderverzekerd is draai je als huurder toch op voor de meerkosten bij schade...

De meeste maatschappijen berekenen de premie per ruimte en dan betaal je all-in en misschien meer maar ben je zeker dat je tenallentijden voldoende verzekerd bent, moet je ook geen rekening houden met de index want je premie wordt automatisch aangepast, meestal zit er een kleine diefstalverzekering bij, wil je voldoende gedekt zijn neem een extra diefstalverzekering, dit kost uiteraard extra..
Wanneer je een goede verzekeringsagent hebt dan zal hij je al deze zaken duidelijk uitleggen, en zijn er achteraf ook geen addertjes of problemen, je betaalt mss iets meer dan bij de goedkoopste maar je slaapt zoveel geruster.....ik ging er hier vanuit dat iedere agent het beste voorheeft met zijn klant maar ik heb idd ook al andere gevallen gekend waar het enkel maar ging om zo veel mogelijk polisssen te verkopen tegen een zo laag mogelijke prijs, tot wanneer er dan een keer iets gebeurt en je
geld van de verzekering moet krijgen....ik heb nooit op dat principe gewerkt...

Plaats reactie