verzekering zonnepanelen, ervaring?

Verzekeringen en diensten ,panelenwassers ,onderhoudscontracten , enz
Plaats reactie
JohnDC
Donateur
Donateur
Installatie Land: België
Contacteer:

Re: verzekering zonnepanelen, ervaring?

Bericht door JohnDC » 24 feb 2017, 00:18

Ja! Zeker slecht nieuws! Temeer omdat ik eergisteren het boeltje terug had in werking gesteld na wat verhuis-perikelen.
Hopelijk komt de verzekering wat tegemoet. Het stomme is dat ik enkele weken geleden ook de verzekering moest aanspreken wegens een fout in de elektra installatie. De neuter had een slecht contact waardoor verschillende toestellen schade hadden. Nu dit weer!
60 Pv paneeltjes Sharp (van 160 Wp) nu nog geschat op 135 Wp (was tweedehands-materiaal) = 8100Wp
Zo goed als Zuid geplaatst, met enkel 12 paneeltjes (1 string) die schaduw zien tot 12.00 H wegens het hoofdgebouw.

ivob
Master lid
Contacteer:

Bericht door ivob » 24 feb 2017, 01:31

Nu ze kunnen moeilijk ontkennen dat er gisterenavond geen stormschade kon zijn.
Maar het kan nog erger (al heb je daar niet veel aan). Bij een familie die toevallig een weekje in de UK op vakantie was is een boom op de auto
gevallen en dwars door hun dak gegaan. In de wijde omgeving vloog ook zowat alles in het rond.
Alles bij elkaar schat ik dat er gisteren wel een flink bos gesneuveld is.

alfa
Master lid
Contacteer:

Bericht door alfa » 24 feb 2017, 08:30

JohnDC schreef:
23 feb 2017, 23:03
Ik had vanavond prijs met mijn 24 panelen die op het plat dak van mijn garage stonden gemonteerd. Die liggen nu in de tuin :evil:
Ben verzekert bij Argenta, ben benieuwd.
Argenta verzekering zeer slechte ervaring mee gehad "Argenta is een pure spaarkas.

japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door japio » 08 mar 2017, 12:52

@John, al goed nieuws en waren dit niet jouw buikpijn panelen?
SolarEdge gecertificeerd dealer

JohnDC
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door JohnDC » 08 mar 2017, 14:10

Nog niet veel te melden. Het waren niet die rommelpaneeltjes. Daar zijn er wel een heel deel van gescheurd (de onderste glasplaat)
Nog even afwachten.
60 Pv paneeltjes Sharp (van 160 Wp) nu nog geschat op 135 Wp (was tweedehands-materiaal) = 8100Wp
Zo goed als Zuid geplaatst, met enkel 12 paneeltjes (1 string) die schaduw zien tot 12.00 H wegens het hoofdgebouw.

jeroen beeckx
Master lid
Installatie Land: Maak keuze
Contacteer:

Bericht door jeroen beeckx » 08 mar 2017, 15:08

JohnDC schreef:
08 mar 2017, 14:10
Nog niet veel te melden. Het waren niet die rommelpaneeltjes. Daar zijn er wel een heel deel van gescheurd (de onderste glasplaat)
Nog even afwachten.
Als je zelf alles plaatste, moet je alvast niet de installateur in gebreke stellen....:-)

Succes met de verzekering!

Mvg
Jeroen Beeckx
ZonLicht Bvba - Energie uit de Zon
SMA Advance Installer
2520 Emblem
http://www.zonlicht.net

JohnDC
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door JohnDC » 10 mar 2017, 23:29

Vandaag een offerte gekregen en gelijk doorgestuurd naar de verzekering-expert.
In de loop van volgende week zullen we wel meer weten zekers?

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.
Contacteer:

Bericht door DaanW » 22 mei 2017, 09:50

JohnDC schreef:
10 mar 2017, 23:29
Vandaag een offerte gekregen en gelijk doorgestuurd naar de verzekering-expert.
In de loop van volgende week zullen we wel meer weten zekers?
En hoe staan de zaken er ondertussen voor?
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

JohnDC
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door JohnDC » 22 mei 2017, 12:13

Ik kom uit de kosten (als we ze terug zelf plaatsen) dus dat is goed. Enkel de gemeente, die doen weer moeilijk! :evil:
Voor op een plat dak heb je volgens hun een bouwvergunning nodig.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus » 22 mei 2017, 12:34

Voor een schans heb je inderdaad vaak een vergunning nodig.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tevreden over het forum, overweeg een donatie

JohnDC
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door JohnDC » 22 mei 2017, 23:24

Soms heb ik serieus mijn bedenkingen bij het beleid dat er gevoerd wordt. Mijn afdak bv dat volgens de gemeente achteraan de tuin moet staan in plaats van achter mijn garage. Dat is dus hoop en al 5 meter verder! Als ik in plaats van dat afdak een zeil had gebruikt om mijn brandhout droog te houden was er geen vuiltje aan de lucht. Nu heb ik dit opgetrokken uit oude magazijnstelling met daar bovenop zonnepanelen en daar doen ze moeilijk over. Een jong vrouwke dat op die dienst van de gemeente te werk is gesteld én een jong dienderke dat zich bezig houdt met bouwovertredingen. Resultaat? Een PV aan mijn broek! En wat dat ventje allemaal had neergepent...er liggen volgens hem teveel klinkers. Volgens die artiesten zou ik slechts een karspoor mogen voorzien als verharding. Dus als ik SZ (schavelingen en zaagsel) aangevoerd met een aanhangwagen zou lossen mag er geen enkele zak scheuren of ik heb serieuze problemen om het op te kuisen. Dan begon dat menneke te zeiken over mijn voorraad deels opgebruikte verf (waarvan het meeste op waterbasis is) want daar had je volgens hem ook een vergunning (Vlarem) voor nodig. Kortom, betaal maar belastingen om zulke heerschappen aan het werk te houden! Terwijl die vreemdelingen hier alles mogen! Zoals die trouwstoeten bv. Geen enkele gebuur deed hier moeilijk, enkel die ...... van... :evil:
Ik ben het echt beu hoor!

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 23 mei 2017, 00:05

Laten we het hier netjes houden en niet ter zake doende opmerkingen over buitenlanders weglaten.

Die trouwstoeten hebben trouwens ook gewoon pv's gehad.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

JohnDC
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door JohnDC » 24 jun 2017, 01:01

janus schreef:
23 mei 2017, 00:05
Laten we het hier netjes houden en niet ter zake doende opmerkingen over buitenlanders weglaten.

Die trouwstoeten hebben trouwens ook gewoon pv's gehad.
Ja Janus, gelijk heb je, maar toch...
Iedereen in mijn omgeving maakt zich zorgen over die Pv panelen, die ik nu in de tuin heb geplaatst. Want dat ventje van de politie zou ooit nog eens komen kijken. Wel, dat heerschap kan voor mijn part de boom in! Die komt er niet meer in! Zijt maar "den brave burger". Dan krijg je de weerklank wel met een PV. Neen, ik heb mijn les nu wel geleerd. In deze maatschappij mag je geen doetje zijn. Keihard, dan heb je kans op slagen. Laat die "idioot" maar een proces starten, dan bijt ik terug. :evil:
Wat voor een maatschappij is dit geworden zeg! Een multiculturele? Me hoela ja! :-(

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 24 jun 2017, 09:22

Er moeten nu eenmaal regels zijn, om te voorkomen dat het een zooitje wordt.
De verhardingen hebben te maken met ideeën over regen afvoer en wat de gevolgen daarvan zijn nu in België al zeer goed merkbaar.
Het opkuisen van jouw schavelingen en zaagsel weegt daar denk ik niet op, want zo kan elke Vlaming wel een reden verzinnen om zijn hof vol met beton of asfalt te gooien. en dringt er totaal geen regenwater meer door in de grond.
Dat niet iedereen het nut van die regels begrijpt is ook logisch maar uit ervaring weet ik dat je je wel aan alle regels en opmerkingen houdt want anders gaat het van kwaad naar erger.
.

Plaats reactie