kan ik slimme meter weigeren?

Plaats hier uw berichten over slimme meters en DNB's
Plaats reactie
croos
Installatie Land: Maak keuze

kan ik slimme meter weigeren?

Bericht door croos » 20 dec 2018, 15:45

dag iedereen,
voor zover ik geïnformeerd ben zal een slimme meter niet interessant zijn voor de eigenaars van zonnepanelen.
Kabinet Tommelein beweerde 2 maanden geleden dat zij wel gingen zorgen voor de garantie van het terugdraai effect.
Wat zijn de vooruitzichten? en kunnen wij een slimme meter weigeren?

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: kan ik slimme meter weigeren?

Bericht door janus » 20 dec 2018, 16:50

Wat de vooruitzichten precies zijn is nog steeds niet zeker, zie ook een aantal andere draadjes hier.
Wat wel zeker is dat je de slimme meter niet kan weigeren.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

lennie
Master lid
Installatie Land: België

Bericht door lennie » 20 dec 2018, 21:27

janus schreef:
20 dec 2018, 16:50
Wat wel zeker is dat je de slimme meter niet kan weigeren.
Zelfs dat is nog niet zeker. In de commissie van het Vlaams parlement heb ik daar wel diverse politici voor horen pleiten.
17x ET Solar P660250WW 4250 Wp | SMA SB 4000TL 21 | O: 175° | H: 25°

fisherman.herve
junior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door fisherman.herve » 20 mar 2019, 20:23

Aan alle particuliere zonnepaneeleigenaars,

Hoelang gaan we het verhaal van de slimme meters nog laten aanslepen,hoelang gaan we nog wachten op een duidelijke uitleg over deze meters,hoelang gaan we nog wachten vooraleer we gaan weten wat de prijs is per kWh overproductie die wij maken,hoe dikwijls gaan we nog laten morrelen aan onze investering in zonnepanelen,waarom zouden we na 15 jaar na installatie van onze panelen de terugdraaiende meter van ons laten inpikken,zijn wij als partij al gehoord in deze zonnepaneelafbraakpolitiek,gaan wij 120000 brave gezinnen met onze voeten laten blijven spelen,gaan wij ons met onze zonnepanelen, die 1,5% stroomproductie van wat in gans België aan stroom wordt geproduceerd de zwarte piet van de dure stroom in onze schoenen laten blijven schuiven,wordt het niet tijd dat de particuliere paneeleigenaars de neuzen van onze hoofden eens in dezelfde richting gaan laten wijzen,zodanig dat wij ons met zijn allen democratisch laten vertegenwoordigen in een overlegorgaan met alle betrokken partijen om zo ook onze belangen te behartigen,want als je het aan hun overlaat dan is het steeds en altijd met dezelfde uitkomst,nl inleveren door de paneeleigenaars.
Beste mensen,het is 5 voor twaalf,de slimme meters van degenen die ons willen pluimen liggen klaar,het is de hoogste tijd om het terugdraaien van onze meters niet gedurende 15 jaar vanaf installatie van uw panelen,maar voor de ganse levensduur van de panelen te laten terugdraaien als je voor deze oplossing kiest.
Ik heb nog steeds geen formule aangereikt gekregen om uit te rekenen wat het je gaat kosten indien je wel voor de slimme meter kiest,tenzij je voor 2000 kwh aan batterijen in je tuin gaat plaatsen om je overproductie om de winter door te komen in op te slaan.Want je moet in dat geval je eigen productie opgebruiken als de zon schijnt,wat onmogelijk is !!!!!!Deze batterijen kosten heden ten dage om en bij de 1000€ per 3 kWh,wat neerkomt op een investering van 2000:3=666 x1000€=666000€,hebt u die liggen,ik niet?Moest ik het toch kunnen bekostigen dan ligt mijn ganse tuin bedolven onder de batterijen.U mag mij voor dit laatste verbeteren als jullie juistere cijfers hebben.

Mijn hoofd ligt al op de blok.Ik heb reeds een brief met de onduidelijke omschrijving"kortelings komt er een technieker langs enz. enz.". Fluvius gaat mij als brave burger gebruiken om te kijken wat ik tegen hun ,"mastodonten" eventueel zou kunnen inbrengen om enig verzet aan te tekenen.Ze zijn blijkbaar niet al te zeker of ze wel in hun recht zijn.
Als er niemand zich gaat verzetten,wat we niet individueel maar in groep zouden moeten doen,wordt het voor hun ,"a piece of cake" uiteraard.

Laat het wel wezen,wij met onze panelen die 1,5% van de totale stroomproductie hier te lande produceren zijn NIET DE OORZAAK VAN DE DURE STROOM!!! DAAR ZIJN ANDEREN VERANTWOORDELIJK VOOR,LAAT U NIETS WIJSMAKEN BESTE MENSEN,ZE ZOEKEN EEN STOK OM MEE TE SLAAN.
DIE 1,5% KAN EN IS NIET VERANTWOORDELIJK OM ALS ZONDEBOK BESTEMPELD TE WORDEN.

Fisherman

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 20 mar 2019, 20:27

Volg je het nieuws van de laatste dagen wel?
Zie viewtopic.php?f=21&t=21387 hier op het forum.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

wwfje
Senior lid
Contacteer:

Bericht door wwfje » 23 mar 2019, 13:21

Heel juist, het zijn die industrieële instalalaties van bedrijven die de prijs opdrijven met hun miljoenen aan certificaten.
Kan/doet testaankoop niets? Wat kunnen wij doen? Ik doe mee.

YveST3
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door YveST3 » 23 mar 2019, 15:17

wwfje schreef:
23 mar 2019, 13:21
Heel juist, het zijn die industrieële instalalaties van bedrijven die de prijs opdrijven met hun miljoenen aan certificaten.
Kan/doet testaankoop niets? Wat kunnen wij doen? Ik doe mee.
Ben je lid van Test Aankoop ?
Indien ja, vraagt het hun, indien neen, waarom zouden ze iets voor je doen ?

^¨ Idem met de syndicaten, bekomen ze iets, yeah wij profiteren mee, oh wee als ze staken die luie linkse rakkers ! :-) on topic
PV1 : 14 X 250 Canadian Solar - 3500 wp - SMA SB 3000 HF - Dak : Zuid 185° - 45°helling - 15/02/2011
PV2 : 8 x NSP300 mono full black ZO 147° + 6 NSP300 mono full black ZW 237° - 4200 wp - Omnik 3K-TL2 - Dak 40° helling - 22/01/2018

webside
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door webside » 03 jul 2019, 13:51

Zolang er geen uitspraak is in de zaak vreg vs 15 jaar, komen ze geen digitale teller plaatsen bij mij.
Ik weiger hem wel!

Plaats reactie